شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41464 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ورود ۵۰۰۰ خودروی وارداتی به کشور
    29 مرداد 1402 - 17:34
    شناسه : 262269
    0

    سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: تاکنون نزدیک به 5 هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

    پ
    پ

    ۵۰۰۰ خودروی وارداتی به کشور - ورود ۵۰۰۰ خودروی وارداتی به کشور - خودرو

    مهدی ضیغمی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت خودروهای وارداتی، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 5 هزار دستگاه خودرو وارد بنادر و گمرکات شده است.

    سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینگه آمار دقیقی در حال حاضر از تعداد خودروهای ترخیص شده از گمرکات ندارد، افزود: این خودروهای وارداتی در حال ترخیص از گمرکات کشور است، ضمن اینکه تعدادی از خودروهای چانگان‌ وارداتی، آماده تحویل به مشتریان شده است.

    مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در واقع برای متقاضیان خرید چانگان‌های وارداتی که در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کرده بودند، از سوی وارد کننده پیامک ارسال و کارهای لازم برای تحویل خودروها انجام شده است و این احتمال وجود دارد که در هفته جاری خودروهای وارداتی چانگان به مشتریان تحویل داده شود.

    به گزارش فارس با توجه به نابسامانی‌هایی که در تولید و عرضه خودرو در کشور وجود داشت،‌ رئیس‌جمهور در نیمه اسفند‌ سال 1400 دستور 8 ماده‌ای برای «بهبود وضعیت صنعت خودروسازی کشور» به طور رسمی ابلاغ کرد که در بند 4 این دستورالعمل تاکید شده بود به منظور افزایش رقابت‌پذیری و رفع شائبه انحصار متناسب‌سازی قیمت خودرو و جبران کمبود تولید، در صورت عدم اقدام برای انجام تعهدات و رفع نیاز بازار، موانع قانونی و اجرایی واردات خودرو حداکثر ظرف 3 ماه آینده رفع شود و با افزایش صادرات خودرو و قطعات، نسبت صادرات به واردات در صنعت خودرو افزایش یابد.

    بنابراین در راستای تحقق مفاد این دستورالعمل در 21 اردیبهشت ماه 1401 کلیات واردات خودرو در دولت به تصویب رسید و با این مصوبه بعد از 4 سال ممنوعیت واردات خودرو؛ فرآیند واردات خودرو از سر گرفته شد.

    در ادامه بعد از 4 ماه از نهایی شدن مصوبه واردات خودرو در 3 شهریور ماه 1401 آیین‌نامه واردات خودرو که در 26 مرداد به تصویب هیأت وزیران رسیده بود، توسط معاون اول رئیس جمهور نهایی و به همه سازمان‌ها شامل وزارت صمت، وزارت اقتصاد، وزارت کشور، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شد.

    پیرو آن نیز اقدامات لازم برای واردات خودرو آغاز شد و شرکت‌هایی که شرایط واردات را داشتند برای دریافت مجوز واردات ثبت‌نام کردند و در نهایت‌ اسفند سال گذشته نیز ثبت نام از متقاضیان خودروهای وارداتی با بلوکه شدن مبلغ 500 میلیون تومان به مدت محدودی در حساب خریدار و به نفع سازمان حمایت صورت گرفت و مقرر شد تا خودروهای وارداتی در اسرع وقت تحویل مشتریان شود.

    ‌اردیبهشت امسال، محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، به عنوان یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو اعلام کرد، با توجه به ترخیص اولین محموله خودروهای وارداتی از گمرکات، تحویل این خودروها به مشتریان از هفته آینده آغاز می شود؛ البته تا این لحظه و با گذشت 6 ماه از زمان ثبت نام متقاضیان خرید خودروهای وارداتی و با گذشت بیش از 3 ماه از وعده مدیرعامل سایپا هیچ خبری از تحویل خودروهای وارداتی به مشتریان نیست‌.

    براساس اعلام وزارت صمت حدود 120 هزار نفر برای خرید خودروهای وارداتی ثبت نام کردند که بعد پالایش اطلاعات و داده‌ها 34 هزار نفر در نوبت تحویل خودروهای وارداتی قرار گرفتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.