شنبه, 22 اردیبهشت 1403 Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41654 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2382×
قیمت لوله به کجا می‌رسد؟
  • 30 مرداد 1402 ساعت: 2:28
  • شناسه : 262274
    0

    اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، باید بدانید که عوامل مختلفی بر روی قیمت لوله تاثیر می گذارند. به همین علت فروشندگان انواع لوله ناچار هستند تا لیست قیمت محصولات خود را به صورت روزانه و یا حتی لحظه ای به روزرسانی کنند. بنابراین اگر قصد خرید لوله دارید، باید از قیمت دقیق آن مطلع باشید تا پس از خرید متضرر نشوید.

    پ
    پ

    حتما می دانید که لوله یکی از مهم ترین مقاطع فولادی است که برای انتقال مایعات، گازها و جامدات سیال شده مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد زیاد لوله در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، صنعت خودرو، نفت، گاز، پتروشیمی و … باعث شده است تا افراد زیادی تمایل داشته باشند تا از قیمت لوله خبردار شوند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، باید بدانید که عوامل مختلفی بر روی قیمت لوله تاثیر می گذارند. به همین علت فروشندگان انواع لوله ناچار هستند تا لیست قیمت محصولات خود را به صورت روزانه و یا حتی لحظه ای به روزرسانی کنند. بنابراین اگر قصد خرید لوله دارید، باید از قیمت دقیق آن مطلع باشید تا پس از خرید متضرر نشوید.

    از جمله عواملی که بر قیمت لوله تاثیر می گذارند می توان به قیمت مواد اولیه، هزینه انرژی و نیروی کار، میزان عرضه و تقاضا، وضعیت بازار بورس، هزینه های تولید و حمل و نقل، نوسانات نرخ ارز و … اشاره کرد. با توجه به اینکه لوله ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند، ویژگی های متفاوتی دارند و طبیعتا قیمت یکسانی ندارند. در بین انواع لوله های تولیدی، لوله های فولادی به دلیل ویژگی های منحصربه فرد و کاربرد فراوان، از اهمیت بالایی برخوردارند. برخی از انواع لوله های فولادی پر مصرف شامل لوله های درزدار، لوله های بدون درز (مانیسمان) و لوله های گالوانیزه می شوند. قیمت این لوله ها با توجه به خواص و کاربرد آنها متفاوت است. یعنی قیمت هر شاخه لوله مانیسمان به دلیل مقاومت و استحکامی که این نوع لوله در برابر فشار و دمای زیاد از خود نشان می دهد گران تر از لوله درزدار می باشد. البته لوله های مانیسمان دارای رده های مختلفی هستند و از نظر اندازه قطر و ضخامت با هم تفاوت دارند. این امر بر روی قیمت آنها تاثیر می گذارد. برای مثال، قیمت لوله مانیسمان رده 80 به دلیل بیشتر بودن وزن و ضخامت آن، گران تر از قیمت لوله مانیسمان رده 40 است.

    یکی دیگر از انواع لوله های پرکاربرد در صنعت، لوله های گالوانیزه هستند. این لوله ها از جنس فولاد نرم ساخته می شوند و برای افزایش استحکام و مقاومت تحت فرایند گالوانیزاسیون قرار می گیرند. در این فرایند، لایه ای از فلز zn روی سطح لوله قرار می گیرد. این امر موجب می شود تا مقاومت لوله در برابر عوامل خورنده، اسیدها و بازها، رطوبت، حرارت و … افزایش یابد. به همین علت، قیمت لوله گالوانیزه هم افزایش می یابد.

    word image 262274 1 - قیمت لوله به کجا می‌رسد؟ -

    لوله مانیسمان برای استفاده در صنایع حساس

    لوله های مانیسمان اولین بار توسط برادران مانیسمان طراحی و تولید شدند. نامگذاری این لوله ها نیز با توجه به اسم مخترعین آن انجام شده است. لوله های مانیسمان با روش ویژه ای تولید می شوند. این روش خاص باعث شده است که لوله های مانیسمان بدون درز و هرگونه جای جوش باشند. لوله های مانیسمان دارای سطحی صاف و یکنواخت هستند که هیچ گونه درز جوشی بر روی آن دیده نمی شود. به همین علت، ویژگی های منحصر به فردی دارند. لوله مانیسمان بدون درز به خوبی می تواند دما و فشار بالا را تحمل کند. این ویژگی باعث شده است تا از لوله مانیسمان در موارد حساس مانند تولید لوله های نفت و گاز، ساخت خطوط آتش نشانی و مخازن سوخت CNG، خطوط هیدرولیک، مبدل ها، بویلرها و … استفاده کنند. لوله های مانیسمان از نظر وجود یا عدم وجود درز جوش، هزینه و روش ساخت، ویژگی ها، دوام و کاربرد با لوله های درزدار تفاوت دارند. پیچیدگی روش ساخت، مقاومت، استحکام و دوام بالای لوله مانیسمان باعث شده است تا قیمت لوله مانیسمان نسبت به لوله های معمولی بیشتر باشد. به طور کلی لوله مانیسمان در رده های 20، 40، 60، 80، 120 و 160 ساخته می شود. به کمک رده لوله می توان به ضخامت لوله پی برد. یعنی هر چقدر رده لوله پایین تر باشد، ضخامت آن هم کمتر است. به عبارت دیگر لوله مانیسمان رده 20 ضخامت کمتری نسبت به لوله مانیسمان رده 40 دارد. به همین علت، سبکتر است. وزن کمتر لوله مانیسمان رده 20 موجب می شود تا قیمت پایین تری داشته باشد. در بین رده های مختلف لوله مانیسمان، رده های 40 و 80 بسیار پر کاربرد هستند و فروش بالایی دارند.

    word image 262274 2 - قیمت لوله به کجا می‌رسد؟ -

    فروش لوله گالوانیزه

    همان طور که گفتیم لوله های گالوانیزه، لوله هایی هستند که سطح آنها به وسیله روکشی از فلز zn پوشانده شده است. این لوله ها به علت مقاومت و استحکام بالایی که دارند، در صنایع مختلف به کار می روند. برای مثال، لوله های گالوانیزه به وفور برای انتقال آب و گاز در گلخانه، سیستم آبیاری، تهویه هوا، لوازم بهداشتی، تخلیه فاضلاب و … مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های گالوانیزه به دو دسته ی لوله گالوانیزه فولادی و لوله گالوانیزه آهنی تقسیم بندی می شوند. دسته اول، در سیستم های تهویه و تخلیه فاضلاب کاربرد دارند. لوله های گالوانیزه آهنی از آهن سفید ساخته می شوند و به رنگ خاکستری و تیره تر از لوله های گالوانیزه فولادی هستند. وجود لایه ZN باعث شده است تا قیمت لوله های گالوانیزه آهنی و فولادی نسبت به لوله های معمولی بیشتر باشد.

    سخن پایانی

    قیمت فروش انواع لوله علاوه بر عواملی که نام بردیم به جنس، ضخامت، ابعاد، برند، کشور تولید کننده، روش ساخت، حجم خرید و … بستگی دارد. با توجه به فاکتورهای مختلفی که بر روی قیمت لوله تاثیر دارند نمی توان میزان تغییر قیمت انواع لوله را به صورت دقیق بیان کرد. درست است که به دلیل نوسانات پیچیده بازار جهانی لوله و اتصالات امکان پیش بینی دقیق قیمت لوله وجود ندارد. اما شما می توانید برای پیش بینی تقریبی میزان تغییرات قیمت لوله از روش های آماری، اقتصادسنجی، مدل های پیش بینی و تحلیل قیمت انواع لوله کمک بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.