پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41538 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش حرکات اصلاحی چیست؟
    03 شهریور 1402 - 18:53
    شناسه : 262580
    0

    حرکات اصلاحی به تمرینات و ورزش‌های بدنی گفته می‌شود که در جهت افزایش کارایی و بهبود عملکرد استخوان‌ها و عضلات انجام می‌شوند. با انجام حرکات اصلاحی بدن به تعادل، قدرت و عملکرد بالایی می‌رسد.

    پ
    پ

    word image 262580 1 - آموزش حرکات اصلاحی چیست؟ - آموزش

    همچنین برای درمان آسیب‌های حرکتی و رسیدن به فرم ایده آل بدنی بسیار کارامد هستند. حرکات اصلاحی در بیشتر موارد زیر نظر مستقیم فیزیوتراپ و مربیان حرفه ای ورزشی انجام می‌شوند. حرکات اصلاحی شامل حرکات کششی و قدرتی هستند. اگر دچار عدم تعادل شده اید بهترین درمان کمک گرفتن از حرکات اصلاحی است زیرا به بهبود وضعیت نامناسب بدنی کمک زیادی می‌کند.

    آموزش حرکات اصلاحی برای کودکان چه مزایایی دارد؟

    حرکات اصلاحی برای کودکان شامل تمرینات و ورزش‌هایی است که برای رفع مشکل آناتومی‌در کودکان کاربرد دارد. این حرکات برای رفع ضعف‌های جسمانی و عضلانی موثر هستند. به طور مثال کودکان در ماه‌های اولیه تولد خود پاهای چرخشی به داخل دارند. اما با رشد کودک رفته رفته می‌توانند روی پاهای خود بایستند و به راحتی راه بروند. اگر کودک در این مدت نتواند به درستی راه برود و پاها شکل طبیعی نداشته باشند باید به دکتر مراجعه کنید. پزشکان متخصص می‌توانند با کمک دستورات و انجام حرکات اصلاحی نحوه قرار گیری پاهای کودکان را درمان کنند.

    اگر به دنبال کلاس کاراته و حرکات اصلاحی برای کودکان خود هستید حتما در کلاس‌های استاد کیان کشفی راد ثبت نام کنید. این کلاس‌ها علاوه بر اصلاح حرکات کودکان، باعث علاقه آنها به ورزش شده و سلامت جسمانی آنها را به دنبال خواهد داشت. تمامی‌حرکات توسط مربیان حرفه ای و فیزیوتراپیست‌ها انجام خواهد می‌شوند.

    آموزش حرکات اصلاحی برای کودکان در منزل

    word image 262580 2 - آموزش حرکات اصلاحی چیست؟ - آموزش

    حرکات اصلاحی معمولا با توصیه پزشک برای کودکان انجام می‌شود و نیاز به دقت بالایی در حین انجام شدن دارد. اما برخی از حرکت‌های ورزشی ساده بوده و در منزل تحت نظارت والدین قابل انجام است. برخی از حرکات اصلاحی را با هم بررسی می‌کنیم.

    1- ایستادن روی یک پا

    به کودک کمک می‌کنید تا روی یک پای خود بایستد در حالی که تعادلش بهم نخورد. این کار را برای هر دو پا انجام دهید. هدف از این حرکات اصلاحی قوی شدن عضلات پا و حفظ تعادل در کودکان است.

    2- پرش با جفت پا

    کودک هر دو پا را کنار هم قرار داده و شروع به پریدن می‌کند. باید پاها از زمین فاصله بگیرند. هدف از انجام این حرکات تقویت عضلات پا، محکم شدن استخوان و ایجاد تعادل در کودکان است.

    آیا حرکات اصلاحی برای راه رفتن صحیح مناسب هستند؟

    word image 262580 3 - آموزش حرکات اصلاحی چیست؟ - آموزش

    همانظور که همه می‌دانیم راه رفتن از جمله مهمترین حرکات عضلات و استخوان‌های بدن است. اگر نتوانیم به شکل صحیح راه برویم مشکلات زیادی در زندگی روزمره پیدا خواهیم کرد. برخی از افراد در راه رفتن خود با مشکل رو به رو هستند ولی حتی نمی‌دانند که ایراد در نحوه راه رفتن آنهاست. اما اگر حرکات اصلاحی را آموزش ببینند می‌توانند از ایجاد مشکلات و بیماری‌هایی که در اثر راه رفتن نادرست ایجاد می‌شود جلوگیری کنند. آموزش حرکات اصلاحی شامل تمرینات تقویتی برای عضلات پا، افزایش دامنه حرکتی، رد کردن موانع و عقب عقب راه رفتن می‌شود.

    آموزش حرکات اصلاحی مناسب برای رفع گودی کمر

    تمامی‌حرکت‌های اصلاحی مناسب برای گودی کمر بر روی عضلات پشت، شکم و نگهدارنده‌های اطراف کمر تمرکز دارند. در ادامه برخی از ورزش‌های مناسب برای رفع گودی کمر را با هم بررسی می‌کنیم.

    • می‌توانید از ورزش‌های مناسب برای کشش عضلات کمر کمک بگیرید. در این روش باید در حالت چهار دست و پا قرار گرفته و با انقباض عضلات شکم، پشت خود را مانند کوهان شتر به سمت بالا بکشید.
    • دو زانو روی زمین قرار بگیرید و باسن خود را روی پاشنه پا بگذارید. دستان خود را به صورت کشیده به سمت جلو بکشید و چند ثانیه در همین حالت قرار بگیرید. این کار برای کشش ستون فقرات و استقامت عضلات کمر کمک کننده است.
    • در روش دیگر بهتر است به پشت بخوابید. یکی از پاها کشیده و روی زمین بگذارید. پای دیگر را به سمت بالا برده و سعی کنید کمر خود را از زمین جدا کنید. چند ثانیه این حالت را نگه دارید. حالا پای خود را عوض کرده با سمت دیگر این کار را انجام دهید.

    حرکات اصلاحی با تمرینات مداوم و هر روزه می‌تواند کمک زیادی به عضلات کمر کرده و درد‌های ناشی از قوس کمر را برطرف کند.

    word image 262580 4 - آموزش حرکات اصلاحی چیست؟ - آموزش

    آموزش حرکات اصلاحی مناسب پای پرانتزی

    حرکاتی که به درمان پای پرانتزی کمک می‌کند بر روی تقویت عضلات پا تمرکز دارد. این حرکات شامل اسکات، بشین و پاشو، پلانک از پهلو، کشش ماهیچه همسترینگ در ناحیه پشت استخوان ران و سایر حرکات اصلاحی است که توسط فیزیوتراپیست و مربی ورزشی متخصص در حرکات اصلاحی، آموزش داده می‌شود.

    حرکات اصلاحی مناسب گردن

    حرکات اصلاحی روشی غیر تهاجمی‌و غیر دارویی است که برای درمان درد‌ها و ناهنجاری‌های گردن کاربرد زیادی دارد. حتی در موارد حاد که نیاز به جراحی وجود دارد پس از آن باید از حرکات اصلاحی به عنوان درمان مکمل کمک بگیرید. حرکات اصلاحی باعث پخش شدن مواد مورد نیاز در فضای دیسک، مفاصل و عضلات گردن می‌شود. توجه داشته باشید که این حرکات را باید به صورت متناوب و مدت زمان طولانی انجام دهید تا تاثیر فوق العاده بر روی قدرت بدنی و عضلات گردن شما داشته باشند. آموزش حرکات اصلاحی به طور صحیح می‌تواند در بهبودی کامل و عدم برگشت بیماری کمک کننده باشد.

    برای تقویت عضلات گردن می‌توانید رو به دیوار بایستید. پاهای خود را اندازه عرض شانه‌های خود باز کنید. دست‌های خود را کمی‌پایین تر از شانه روی دیوار قرار دهید. آرنج خود را خم و راست کنید و به دیوار فشار وارد کنید. در این حالت به دیوار نزدیک و دور می‌شوید. این حرکت به تقویت عضلات گردن کمک زیادی می‌کند.

    آموزش حرکات اصلاحی در باشگاه کیان کشفی راد

    آموزش حرکات اصلاحی در باشگاه به منظور بهبود توانایی حرکتی و جلوگیری از صدمات ورزشی انجام می‌شود. در باشگاه‌های ورزشی علاوه بر انجام اصولی حرکات ورزشی زیر نظر اساتید متخصص، به رژیم غذایی نیز اهمیت زیادی داده می‌شود. در باشگاه‌هایی که به صورت حرفه ای روی حرکات اصلاحی تمرکز دارند فرد در ارتباط مستقیم با مربی قرار داشته و برنامه ورزشی بر طبق نیاز و وضعیت فیزیکی فرد داده می‌شود.

    می‌توانید در باشگاه ورزشی کودکان کیان کشفی راد ثبت نام کرده و به شکل اصولی و زیر نظر مربی حرفه ای در حرکات اصلاحی، آموزش‌های لازم را ببینید. آموزش حرکات اصلاحی در باشگاه استاد کیان کشفی راد برای تمامی‌سنین از کودکی تا بزرگسالی مناسب بوده و می‌توانید با خیال راحت و بدون ترس از آسیب‌های فیزیکی در حین ورزش، در باشگاه ثبت نام نمایید. منتظر شما هستیم.

    کیان کشفی با داشتن مدرک مربیگری ملی کاراته و دانش کافی در زمینه ورزش کودکان از جمله بدنسازی کودک و رفتار حرکتی مدت 12 ساله که در زمینه آموزش به کودکان فعالیت داره چرا که خودش ورزش رو از کودکی شروع کرده و به خوبی میدونه نیاز بچه‌ها چیه و زبونشون رو می‌فهمه. مهم‌تر اینکه از دیدن پیشرفت لحظه به لحظه بچه‌ها لذت می‌بره.

    تلفن هماهنگی ثبت نام: 09380301742

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.