سه‌شنبه, 18 اردیبهشت 1403 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41602 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2375×
معرفی بهترین کشورها برای واردات به ایران
14 شهریور 1402 - 12:42
شناسه : 263368
1

واردات کالا به طوری کلی زمانی انجام می‌شود که نیاز به کالایی بسیار زیاد باشد و کشور مبدا قادر به تولید آن محصول نباشد.

پ
پ

معرفی بهترین کشورها برای واردات به ایران

واردات کالا به طوری کلی زمانی انجام می‌شود که نیاز به کالایی بسیار زیاد باشد و کشور مبدا قادر به تولید آن محصول نباشد. از این رو از دیگر کشورها برای تامین این کالاها کمک گرفته می‌شود. در واقع واردات و صادرات مانند مبادله کالا به کالا در زمان گذشته است. اما به صورت خیلی مدرن تر!!!! در زمان حال با تحریم های بین المللی موجود  شرایط سختی ایجاد شده که قبل از اقدام به واردات باید کشورهای مربوطه را شناسایی و بهترین آن را انتخاب کنید. کشورهای بسیاری هستند که در زمینه واردات و صادرات فعالیت می‌کنند و این موضوع باعث پیشرفت و رشد اقتصادی کشور می‌شود از این رو برای اطلاع از بهترین کشورها برای واردات به ایران بهتر است از یک شرکت معتبر و متخصص راهنمایی بگیرید.

معرفی بهترین کشورها برای واردات به ایران

معرفی بهترین کشورها برای واردات به ایران

برای معرفی بهترین کشورهای واردات کالا می‌توانیم به کشورهای زیر اشاره کنیم:

  • چین
  • روسیه
  • امارات
  • ترکیه

این چهار کشور از اصلی ترین و مهم ترین شرکای تجاری ایران به حساب می‌آیند که در منطقه و جهان حرف اول را می‌زنند. هر کدام شاخصه و مزیت خاص خود را دارد که طبق کالای مربوطه و راه های ارتباطی موردنظر باید قبل از اقدام نسبت به آن تحقیق کنید و آگاه شوید.

کشور چین اولین کشور وارداتی

برای واردات کالا از کشورهای دیگر می‌توانید اولین انتخاب خود را چین بگذارید. کشور چین در صدر کشورهای وارداتی است که جز بهترین ها شناخته و معرفی می‌شود. این کشور به علت برخورداری از صنایع تولیدی قدرتمند و بسیار متنوع در تمامی زمینه ها توانسته است جز اصلی ترین کشورها برای واردات محسوب گردد و خود به عنوان یک تولیدکننده برتر به شمار برود. قوانین این کشور برای واردات و صادرات سخت نیست و تولیدکنندگان محصولات متنوعی در کیفیت های درجه بندی شده به شما ارائه می‌دهند و نوع حمل و نقل آن به صورت دو راه هوایی و دریایی انجام می‌شود. برخی مزایای این کشور برای واردات اعم از موارد زیر است:

  • از بهترین کشورها برای رفع معضل تامین کننده
  • درجه سختی واردات کالا از آن بسیار پایین است.
  • کیفیت های محصولات درجه بندی شده و نسبت نیاز می‌توانید انتخاب کنید.
  • تنوع در راه های ارتباطی
  • تخفیفات بالا در زمان خرید به صورت عمده سبب صرفه اقتصادی بیشتر واردات برای شما می‌شود.
  • خریدار ایرانی می‌تواند از راه‌های مختلفی مانند استفاده از یک واسطه مالی، پول فروشنده چینی را پرداخت کند که این مساله مزیت بزرگی برای تاجر ایرانی است.

روسیه کشوری استراتژیک

کشور روسیه در زمینه تجارت بسیار استراتژیک عمل می‌کند و دارای روابط سیاسی تناسبی با ایران است. این کشور همیشه سهمی کوچک در بازار کالاهای مصرفی ایران داشته، با این حال از بهترین کشورها برای واردات محسوب می‌شود که کالاهایی نظیر فلزات گران‌بها، کاغذ و محصولات حیوانی بسیار در آن یافت می‌شود و قسمت بیشتری از واردات را تشکیل می‌دهند.

مزایای کشور روسیه به عنوان یک کشور خوب برای واردات:

  • نزدیک بودن به ایران
  • در اختیار داشتن تمامی راه های ارتباطی (زمینی، هوایی و دریایی)
  • انتقال سریع بارها و کاهش اتلاف وقت
  • خرید آسان و راحت

 امارات شناخته شده به عنوان گذرگاهی برای واردات کالا

یکی از کشورهایی که به مرور بسیار تغییر و پیشرفت داشته است امارات می‌باشد که در زمان حال به جز نفت کالاهای بسیار دیگری را مدیریت و واردات می‌کند. این کشور علاوه بر سرمایه گذاری های کلان به لحاظ توریستی و شهری مدرن بسیار زبانزد است و به یک قطب مهم تجارت تبدیل شده است. این کشور جز لوکس ترین کشورها معرفی شده که سالانه تعداد بسیاری زیادی از افراد به آنجا سفر می‌کنند و علاوه بر خرید، تفریحات ویژه ای را تجربه می‌کنند.

نکاتی مهم برای واردات به ایران

1. زمانی که می‌خواهید برای واردات اقدام کنید، اولیه ترین چیزی که باید به آن فکر کنید کالای مورد نظر است. برای مثال واردات pvc

شاید بگویید چرا کالا؟ نوع کالای انتخابی شما بسیار مهم است زیرا برخی از محصولات تقاضای زیادی در کشور دارند و جز مهم ترین نیازات به حساب می‌آیند از این رو واردات آن ها علاوه بر سود زیاد، کمک بسیار زیادی به احتیاجات جامعه می‌کند و بسیاری از آن ها را تامین می‌‌نماید. از طرفی دیگر برای خرید بهتر است به جای کالاهای مصرفی عادی به سراغ کالاهای لوکسی بروید که در کشور خود ندارید و کمتر پیدا می‌شود. این ایده و تنوع باعث می‌شود که افراد به خاطر جدید بودن وسایل به سمت آن بیایند.

2. موضوع دیگری که باید به آن فکر کنید این است که واردات از امارات و کشورهای قبیل آن که به کشور نزدیک هستند باع می‌شود که انتقال سریع تر انجام شود و نگرانی های دیر رسیدن بار ها تا حد بسیار بالایی کاهش پیدا کند.

 ترکیه کشوری استاندارد برای واردات به ایران

این کشور، جز نزدیکترین کشورها به ایران حساب می‌آید که از زمان گذشته تا به حال در زمینه های بسیاری به کشور ایران کالا صادر کرده است. تمامی محصولاتی که از ترکیه به ایران وارد می‌شود برای مصرف کنندگان محوبیت زیادی دارد. علاوه بر واردات لوازم جانبی موبایل بیشترین کالایی که از ترکیه وارد می‌شود لباس است و این مسئله جذابیت بسیاری برای خریداران دارد.

 

چگونه بهترین شرکت واردات به ایران را پیدا کنیم؟

images 1693897963 64f6d4ebcb90f - معرفی بهترین کشورها برای واردات به ایران - واردات

اگر قصد دارید بهترین شرکت واردات را پیدا کنید و علاوه بر کشورهایی که نام برده شد از سایر آن ها اطلاع کسب کنید بهتر است از افرادی راهنمایی بگیرید که در این راه سر رشته دارند و به صورت آگاهانه راه پیش روی شما قرار می‌دهند. اگر از افراد ناشی کمک بگیرید علاوه بر ضررکرد های بسیار، هیچ سودی نسیبتان نمی‌شود. گروه تجاری آربی همواره به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما و ارائه خدمات ویژه خود است. بنابراین با راه های پیش رو اشتباه و ضرر محال ممکن است!!

واردات کالا یکی از پرکاربردترین و پرسودترین راه ها برای تاجران و کشور به حساب می‌آید. زیرا علاوه بر این که نیازهای جامعه را تا حد بسیار بالایی تامین می‌کند، سود بسیاری نسیب صاحب کالا می‌شود. کشور مبدا به جای پرداخت هزینه های هنگفت برای تولید و ساخت، جمع آوری افراد متخصص و نیروی کار از گزینه واردات استفاده می‌کند تا بهترین ها را بتواند به صورت متنوع و تعداد بالا بین مردم کشور خود عرضه کند.

 

برچسب ها : واردات,واردات کالا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.