شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41551 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2375×
علت خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان
15 شهریور 1402 - 13:04
شناسه : 263421
0

خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان یک امر طبیعی بوده که در فصل پاییز این برگ‌ها ریخته و در فصل بهار برگ‌های جدیدی می‌رویند.

پ
پ

گرمای هوای تابستان در مناطق مختلف کشور ایران کاملاً متفاوت بوده و زاویه تابش هر منطقه منحصر به فرد است، در برخی از مناطق به خاطر تابش مستقیم نور آفتاب، خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان یک امر طبیعی بوده که در فصل پاییز این برگ‌ها ریخته و در فصل بهار برگ‌های جدیدی می‌رویند، ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد خشک شدن غیر طبیعی برگ درخت گردو در فصل تابستان صحبت کرده و تا حد امکان راه‌های پیشگیری و درمان آن را برای شما معرفی کنیم، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

images 1693837416 64f5e8687a718 - علت خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان - درخت گردو

چرا خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان خطرناک است؟

خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان می‌تواند برای باغات گردو خطرناک خطرناک بوده و خسارات جبران ناپذیری به باغدار وارد کند:

  • نشانه‌ای از بیماری یا آفات: خشک شدن برگ‌ها ممکن است نشانه‌ای از وجود بیماری یا آفات باشد که به درخت گردو آسیب می‌زند، بعضی از بیماری‌ها و آفات می‌توانند به درخت گردو حمله کرده و باعث خشک شدن برگ‌ها شوند، اگر این مسئله نادیده گرفته شود، ممکن است در نهایت به مرگ درخت منجر شود، مهندسین نهالستان فروش نهال گردو ژنوتی و اصلاح شده را توصیه می‌کنند که سیستم دفاعی قوی‌تری دارد.
  • کمبود آب: تابستان فصلی است که دما به شدت افزایش یافته و بارش باران کاهش می‌یابد و اگر درخت به راحتی آب مورد نیاز خود را به دست نیاورد و برگ‌هایش خشک شوند، کمبود آب به مرگ درخت‌ها منجر می‌شود، به خصوص در صورتی که برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، قبل از خرید نهال گردو حتماً نیاز آبی آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • تغییرات دما: در تابستان، تغییرات دما بین شب و روز زیاد است، این تغییرات ناگهانی می‌توانند باعث شکستگی در ساختار درخت گردو شده و به خشک شدن برگ‌ها منجر شوند.
  • رشد غیر منظم: در برخی مواقع، خشک شدن برگ‌ها ممکن است بخاطر رشد غیر منظم درخت و عدم تأمین منابع کافی برای رشد و محافظت آنها رخ دهد، این ممکن است به دلیل نقص در تغذیه یا دریافت نور کافی باشد.

images 1693837423 64f5e86f8cb6e - علت خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان - درخت گردو

با توجه به مطالب گفته شده خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان می‌تواند خطرناک باشد، زیرا گردو یک درخت مقاوم به خشکی بوده و نیاز کمتری به آب دارد، به طور کلی، خشکی برگ‌ها می‌تواند نشان‌دهنده مشکلات آبی در درخت بوده و به کاهش کیفیت و کمیت میوه تولیدی منجر می‌شود.

همچنین، خشک شدن برگ‌ها نشانگر بیماری‌های قارچی یا عفونی در درخت گردو بوده و می‌تواند باعث مرگ درخت شود، حفظ رطوبت مناسب در خاک در طول فصل تابستان، استفاده از روش‌های آبیاری مناسب و خرید نهال گردو مقاوم و سازگار با محیط کمک می‌کند تا درخت گردو سالم مانده و مشکلات مربوط به خشک شدن برگ‌ها را کاهش دهد.

دلایل خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان چیست؟

خشک شدگی برگ درخت گردو در تابستان می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله بی‌آبی، کمبود تغذیه یا بیماری و آفات، برای جلوگیری از خشک شدن برگ‌ها، لازم است که درختان گردو را به طور دوره ای و منظم آبیاری کنید، این درختان در تابستان، نیاز بیشتری به آب دارند، اطمینان حاصل کنید که تراکم آبیاری مناسب بوده و خاک را به صورت یکنواخت و عمیق آبپاشی کنید.

بارداران باید قبل از خرید نهاله گردو قدرت ریشه زایی آن را بررسی کنند، چون قسمت ریشه درختان گردو بسیار حساس بوده و اگر آسیب ببینند، به تغذیه درخت کمک نمی‌کنند، در تابستان، از مالچ برای حفظ رطوبت ریشه استفاده کنید تا جلوی تبخیر آب را بگیرد، بررسی کنید «آیا خاک دارای تغذیه کافی است یا خیر؟» چنانچه کمبود عناصر غذایی در خاک وجود داشته باشد، با استفاده از کودهای مناسب برای گردو، خاک را مغذی کنید تا برگ‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

images 1693837434 64f5e87a13c29 - علت خشک شدن برگ درخت گردو در تابستان - درخت گردو

 بسیاری از حشرات می‌توانند برگ‌ها را تغذیه کرده و باعث خشکی آنها شوند، با استفاده از مواد ضد حشرات و محافظت از درختان خود را در برابر حشرات توصیه به نجات درختان گردو کمک کنید، البته ما توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری حتماً نمونه‌هایی از برگ خشک شده را به آزمایشگاه‌های معتبر ببرید تا آنها را آنالیز کرده و دلیل اصلی بیماری را بگویند.

کلام آخر

مهم‌ترین دغدغه کشاورزان خرید نهال گردو مقاوم در برابر انواع آفات است، این باغداران برای آشنایی با انواع نهال سازگار با اکوسیستم منطقه همچنین آگاهی از قیمت نهال گردو می‌توانند به سایت اینترنتی برتر نهال مراجعه کرده و مستقیماً با کارشناسان این نهالستان در ارتباط باشند.

تماس با پالیز نهال: 09144501003

تماس با برتر نهال:  09141832393

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.