شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
آشنایی با انواع دستگاه سرند
19 شهریور 1402 ساعت: 16:53
شناسه : 263611
4

شرکت امیران سنگ‌شکن انواع دستگاه سرند را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند جهت خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و ضمن راهنمایی و دریافت مشاوره از مشاوران متناسب با نیاز خود بهترین دستگاه را انتخاب و خریداری نمایید.

پ
پ

سرند نوعی دستگاه صنعتی است که از آن برای تفکیک و الک‌کردن مواد استفاده می‌کنند و به کمک آن مواد ریزودرشت را از هم جدا می‌کنند تا محصولی یکنواخت به دست آید از سرندها در صنایع مختلفی چون ساختمان‌سازی، صنایع دارویی و شیمیایی و سیمان و غیره استفاده می‌کنند.

سرندها به‌وسیله الکتروموتور کار می‌کنند و عموماً به‌صورت یک‌طبقه یا چندطبقه ساخته می‌شوند ظرفیت آن‌ها نیز باتوجه‌به اندازه و طبقات سرند حدود 10 تن تا 300 تن در ساعت است جهت قدرت هر چه بیشتر سرند در جداسازی مواد معمولاً آن را به‌صورت شیب‌دار می‌سازند.

از این دستگاه برای دانه‌بندی مواد و معمولاً در معادن و کارخانه‌های مختلف استفاده می‌کنند درگذشته که سرندهای برقی وجود نداشتند برای تفکیک مواد از الک دستی استفاده می‌کردند؛ اما امروزه به کمک سرندهای برقی می‌توان حجم زیادی از مواد را در مدت کمی جدا نمود.

دستگاه سرند صنعتی از پرکاربردترین انواع دستگاه‌هایی است که در صنایع مختلف و معادن و کارخانه تولید مواد غذایی و حبوبات نیز از آن استفاده می‌کنند این دستگاه قادر است حجم زیادی از مواد را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و در مدت‌زمان کمی الک نماید.

دستگاه سرند اغلب از جنس استیل، نیمه استیل و یا آهن ساخته می‌شود و از جمله دستگاه‌هایی است که از طریق ایجاد لرزش کار می‌کند لرزش آن نیز از طریق موتور ویبره صورت می‌گیرد.

انواع سرند

پرکاربردترین دستگاه‌های سرند

برخی از کاربردی‌ ترین دستگاه‌های سرند صنعتی عبارت‌اند از:

  • سرند شن و ماسه: یکی از بیشترین موارد استفاده از دستگاه سرند در ساختمان‌سازی است که از آن برای تفکیک مواد و مصالح ساختمانی مانند شن و ماسه و جداسازی ضایعات مانند شاخ‌وبرگ و غیره استفاده می‌کنند کارخانه‌هایی که شن و ماسه و سنگ‌های لازم برای صنعت ساختمان‌سازی و راه‌سازی را تولید می‌کنند به کمک این دستگاه دانه‌های شن و ماسه را از هم جدا می‌کنند.

سرند کاغذسازی: از دستگاه سرند در کارخانجات کاغذ و کارتن‌سازی جهت جداسازی چسب و نایلون از خمیرکاغذ استفاده می‌کنند.

  • سرند حبوبات: در کارخانجات حبوبات از سرند جهت تفکیک دانه‌های ریزودرشت استفاده می‌کنند که باعث بهبود کیفیت محصول و فروش بیشتر آن می‌شود.

انواع دستگاه سرند

دستگاه‌های سرند صنعتی را معمولاً از جنس محکم و مقاومی چون فولاد می‌سازند که دارای توری‌هایی با ابعاد متفاوت هستند و ویژگی و کاربردهای آن‌ها با هم متفاوت است برخی از انواع سرندها به شرح زیر هستند:

  1. سرند ویبره‌ای (لرزشی): این نوع سرند بسیار محکم و بادوام است و به کمک آن می‌توان مواد را از 350 میلی‌متر تا 500 میکرون جدا نمود توری این نوع سرندها را می‌توان به کمک کرپی به‌آسانی نصب و یا تعویض نمود.
  2. سرند گریزلی: این سرند را از جنس فولاد می‌سازند که در برابر سایش نیز مقاوم هستند شبکه‌های این نوع سرند به‌صورت ذوزنقه است و از آن برای الک‌کردن مواد درشت استفاده می‌کنند.
  3. سرند شاتونی: این نوع سرند که به سرند رفت و برگشتی نیز معروف است شبیه به الک‌های دستی عمل می‌کند و با حرکات رفت و برگشتی باعث تفکیک مواد می‌شود از این نوع سرند اغلب در کارخانجات متوسط و کوچک استفاده می‌کنند.

اجزای تشکیل‌دهنده دستگاه سرند

سرند یک دستگاه الک برقی است که به طور اتوماتیک و پیشرفته کار می‌کند و برای انجام کار نیازی به دخالت دست انسان ندارد این دستگاه شامل تعدادی فیلتر است که در هر فیلتر ورودی اندازه مخصوصی از مواد قرار داده می‌شود تا در نهایت تمامی اندازه‌های مواد ورودی از هم جدا شوند.

قدرت ویبره و لرزش این دستگاه باعث می‌شود که همه مواد ورودی مانند سنگ و شن و غیره از هم جدا شده و اشتباهی در عملیات جداسازی صورت نگیرد اجزای انواع سرندها باتوجه‌به نوع آن‌ها مخصوص و متفاوت است؛ اما تنها تفاوت اصلی آن‌ها در حجم مواد ورودی و خروجی و ریزودرشت بودن مواد و جداسازی آن‌ها از همدیگر است.

برخی از مهم‌ترین اجزا و قطعات انواع سرند عبارت‌اند از:

توری: این قطعه را از جنس فولاد و پر کربن می‌سازند و معمولاً در کارخانه‌های تولید شن و ماسه، آسفالت، زغال‌سنگ و غیره بیشترین استفاده را دارد.

بلبرینگ: باتوجه‌به نوع و ابعاد سرند باید از بلبرینگ مخصوص آن استفاده کرد.

یاتاقان: این قطعه را از جنس چدن‌های باکیفیت می‌سازند که از دوام و طول عمر زیادی برخوردار هستند.

لنگر: این قطعه را هم از با استفاده از چدن‌های باکیفیت تولید می‌کنند.

شیوه کار دستگاه سرند

همان‌طور که گفته شد سرندها یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها برای تفکیک و جدا نمودن مواد ریزودرشت از یکدیگر هستند جهت جداسازی مواد به مقدار بیشتر در اندازه‌های مختلف و بنابه‌درخواست مشتری از تعداد توری‌های بیشتری به‌صورت چندطبقه و روی‌هم در سرندها استفاده می‌کنند.

شیوه کار با سرند به این صورت است که در ابتدا دستگاه سرند را روی اولین توری قرار می‌دهند و سپس دستگاه به‌وسیله موتور ویبره شروع به لرزش می‌کند در اثر این لرزش‌ها مواد درون توری‌ها از هم جدا می‌شوند و به ترتیب به طبقات پایین‌تر می‌روند و این کار تا زمان رسیدن مواد به آخرین طبقه ادامه دارد و در اثر این کار مواد ریزودرشت از هم جدا می‌شوند.

موتور ویبره در دستگاه سرند به‌وسیله برق DC باعث ایجاد لرزش و ویبره می‌شود به کمک این موتور می‌توان میزان لرزش‌ها را کنترل کرد و بر حسب نیاز شدت لرزش‌ها را بیشتر یا کمتر نمود همچنین استفاده از موتور ویبره در سرندها باعث بازدهی بیشتر و کاهش مصرف برق می‌شود و به علت این که در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است باعث افزایش عمر دستگاه سرند نیز می‌شود.

سرند

مزایای استفاده از دستگاه سرند

برخی از فواید و مزایای استفاده از دستگاه سرند را می‌توان به‌صورت زیر برشمرد:

  1. امکان کنترل شدت لرزش در زمان جداسازی مواد و دانه‌ها
  2. قابلیت اضافه‌کردن یا کم‌کردن تعداد توری‌ها و طبقات دستگاه
  3. توانایی تولید محصولات یکنواخت و باکیفیت در اندازه چند میکرون تا چند سانتی‌متر
  4. افزایش بازدهی و تولید حجم زیادی از مواد جدا شده در هر ساعت
  5. به علت این که در ساخت این دستگاه از ورق‌های باکیفیت و محکم استفاده شده بنابراین دستگاه از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است.
  6. قابلیت کنترل قدرت موتور ویبره و جداسازی مواد به‌وسیله موتور اینورتر

شرکت امیران سنگ‌شکن انواع دستگاه سرند را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کند جهت خرید این محصول می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و ضمن راهنمایی و دریافت مشاوره از مشاوران متناسب با نیاز خود بهترین دستگاه را انتخاب و خریداری نمایید.

منبع: امیران سنگ شکن https://amiransangshekan.com/

برچسب ها : 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.