پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403 Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41627 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2380×
نحوه عملکرد بخاری تابشی
  • 21 شهریور 1402 ساعت: 0:07
  • شناسه : 263697
    1

    بخاری تابشی مانند خورشید عمل میکند و در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می کند. با توجه به عملکرد این سیستم گرمایشی میتوان گفت آن را با الهام از طبیعت ساخته اند.

    پ
    پ

    بخاری تابشی مانند خورشید عمل میکند و در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می کند. با توجه به عملکرد این سیستم گرمایشی میتوان گفت آن را با الهام از طبیعت ساخته اند.

    بخاری تابشی چیست ؟

    بسیاری از کارخانه جات و سالن های صنعتی در فصل سرمای زمستان با تامین گرمایش بهینه سالن های خود با کمترین مصرف انرژی روبه رو هستند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است. بخاری تابشی گرماسازه شرق توسط انتقال دادن حرارت تابشی گرمایش محیط را فراهم میکند. البته تولید گرما به صورت داخلی بوده و گرمای ایجاد شده را به اشخاص و اشیاء مجاور خود انتقال می دهد.

    بخاری تابشی در فضای باز

    هیتر تابشی با توجه به عملکرد بهینه، به عنوان بهترین سیستم گرمایشی شناخته شده است. این هیتر دارای ظرفیت حرارتی و گرمای بالا می باشد، بنابراین در فضاهای باز و نیمه باز به کار برده می شود. این سیستم گرمایشی از طریق الکترومغناطیس گرما را به فضا انتقال می دهد. گرما به صورت کاملا مستقیم توسط اشیاء جذب میشود. به همین علت این بخاری تابشی به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی در فاصله زمانی خیلی کوتاه فضای بزرگ را به درجه حرارتی متعادل و مناسب می رساند.

    همانطور که گفته شد عملکرد هیتر تابشی همانند خورشید می باشد. این بدان معنی است که بدون هیچگونه تماسی با این سیستم گرمایشی، به محض قرار گرفتن در زیر نور آن به راحتی گرما را احساس می کنید. بخاری تابشی بسیار کم‌ مصرف و سازگار با محیط‌ زیست است. همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند و نیروی حرارتی و گرما را خیلی سریع انتقال می‌دهد.

    عملکرد بخاری تابشی

    در صنعت از بخاری تابشی به عنوان بخاری صنعتی یاد می کنند. طرز کار این بخاری تابشی بدین صورت است که هنگامی که آن را روشن می کنید، فن داخل دستگاه شروع به کار می کند. بعد از آن هوای داخل لوله تخلیه میشود و سپس رله دستور باز شدن شیر برقی را می دهد. سپس گاز وارد شده و با هوا ترکیب می شود. در نهایت با ایجاد جرقه شعله در لوله های آتشخوار ایجاد می شود. این شعله موجب بالا رفتن دمای لوله به اندازه 450 درجه سانتیگراد می شود و حرارت به صفحات رفلکتور برخورد می کند و بعد از برخورد به صورت امواج تابشی به اشیاء برخورد می کند.

    عملکرد بخاری تابشی در فضای باز

     گرماسازه شرق تولید کننده انواع بخاری های تابشی در مدل های مختلف و با ظرفیت حرارتی متنوع  می باشد. این هیترها در دو نوع برقی و گازی تولید می شوند. در واقع نحوه عملکرد بخاری تابشی براساس انتقال حرارت تابشی می باشد. این سیستم گرمایشی از لوله های با ضریب تابش بالا برخوردار است که قابلیت تبدیل حرارت بالا به امواج مادون قرمز را دارد. این امواج با استفاده از رفکتور 14 خمی منعکس کننده به اجسام تابیده شده و آنها را گرم می کند.

     عملکرد بخاری تابشی همانند خورشید می باشد. در واقع این سیستم گرمایشی را با الهام از طبیعت ساخته اند. این بدان معنی است که بدون برقراری تماس با این سامانه، به محض قرار گرفتن در زیر نور آن به راحتی گرما را احساس می کنید. هیتر تابشی بسیار کم‌ مصرف و سازگار با محیط‌ زیست است. همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌کند و نیروی حرارتی و گرما را خیلی سریع انتقال می‌دهد.

    کاربرد بخاری تابشی در صنایع مختلف

    امروزه بسیاری از صنایع مختلف از بخاری تابشی جهت گرمایش محیط استفاده می کنند. این صنایع شامل موارد زیر می باشد :

    • سوله و سالن های صنعتی
    • رستوران و کافه (فضای باز و نیمه باز)
    • سالن های ورزشی و استخر
    • گلخانه ها
    • مرغداری و دامداری

    عملکرد بخاری تابشی در گرمایش گلخانه

    مزایای بخاری تابشی

    بخاری تابشی از مزایای فراوانی برخوردار است. یکی از مهمترین مزایای این هیتر فضای باز می توان به داشتن بازدهی حرارتی بالا و صرفه جویی در انرژی است. این سیستم گرمایشی با نصب در سقف هیچگونه فضایی را اشغال نمی کند. اگر گرم کردن یک ناحیه از سالن های بزرگ نیاز باشد این دستگاه بهترین انتخاب می باشد. چون این سیستم گرمایشی قادر به گرم کردن همان ناحیه میباشد.

    این سیستم گرمایشی آلودگی گازی را در فضا ایجاد نمیکند و موجب کاهش گرد و غبار در سالن می شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از بخاری تابشی، کاهش مصرف برق و گاز می باشد. از این سیستم گرمایشی برای گرمایش گلخانه استفاده می کنند که موجب رشد و سلامت گیاهان می شود.

    شرکت گرماسازه شرق تمامی نصب و راه اندازی بخاری تابشی را به صورت رایگان انجام می دهد. تفاوت بخاری تابشی گرماسازه شرق با دیگر گرماتاب ها به داشتن رفلکتور 14 خمی است که بسیار مورد اهمیت می باشد. گرمایش تابشی های ارائه شده توسط گرماسازه شرق دارای 5 سال گارانتی و 15 سال خدمات پس از فروش می باشند.

    images 1694367753 64fe00096e0da - نحوه عملکرد بخاری تابشی - بخاری تابشی

    قیمت گرمایش تابشی

    قیمت گرمایش تابشی به قطعات و اجزاء مختلف به کار رفته در آن بستگی دارد. بنابراین قیمت آن به نسبت دیگر سیستم های گرمایشی می باشد. یکی از مهمترین موارد در تعیین شاخص قیمت، کیفیت قطعات بکار رفته در این سیستم گرمایشی می باشد. هر اندازه قطعات با کیفیت تر استفاده شود به همان میزان نیز قیمت افزایش می یابد.

    از مهمترین مزایای استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت بخاری تابشی، افزایش طول عمر دستگاه و ایمنی آن می باشد. قابل ذکر است که ایمنی دستگاه گرمایشی به عنوان مهمترین پارامتر به شمار می رود.

    ظرفیت حرارتی و طول بخاری تابشی

    گرماسازه شرق به عنوان بزرگترین تولید کننده سیستم گرمایش تابشی در شرق کشور محسوب می شود. این مجموعه با بروزترین دستگاه های دنیا سیستم های گرمایش تابشی را در سایزهای مختلف و با ظرفیت حرارتی متفاوت تولید می کند.

    کوچکترین سایز تولیدی گرمایش تابشی توسط این شرکت به اندازه 3 متر بوده و بیشترین طول نیز به اندازه 12 متر می باشد. سایز دستگاه بسته به خواست مشتریان تولید می شود.اندازه و نصب دستگاه به نوع کاربرد و محل نصب آن بستگی دارد. با کارشناسی قبل از فروش به راحتی می توانید با توجه به فضای مورد استفاده خود دستگاه مورد نیاز را انتخاب و تعداد آن را مشخص کنید. تمامی این موارد توسط کارشناسان فنی گرماسازه شرق به صورت کاملاً رایگان انجام می شود.

    تماس با گرماسازه شرق

    شما می توانید با کارشناسان فروش جهت راهنمایی و مشاوره رایگان در رابطه با انواع بخاری های تابشی از طریق شماره های 38482273-051 و 22032002-021 در تماس باشید. همچنین با مراجعه به سایت https://garmasaze.com/ نیز می توانید از تمامی اطلاعات در حوزه سیستم های تابشی در صنایع مختلف بهره مند شوید.

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “نحوه عملکرد بخاری تابشی”
    1. ارتفاع نصب بخاری تابشی برای سوله چقدره؟

      پاسخ
    2. با توجه به اطلاعاتی که دارم ارتفاع برای این گرماتاب ها برای سوله ها 5 تا 6 متر
      می با شد .

      پاسخ
    3. درسته که مصرف سوخت پایینی داره؟

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.