شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
با کاشت بهترین ارقام نهال بادام تجاری، به یک باغدار حرفه ای تبدیل شوید!
25 شهریور 1402 ساعت: 17:41
شناسه : 263856
1

بدون شک باغداری می تواند حرفه ای شیرین باشد، به خصوص اینکه در این حرفه شما بالاجبار با گل ها، گیاهان و درختان سروکار دارید و جایی به درو از فضای خفقان آور شهری با درختان سرسبز و زیبای خود به گفت و گو نشسته اید.

پ
پ

بدون شک باغداری می تواند حرفه ای شیرین باشد، به خصوص اینکه در این حرفه شما بالاجبار با گل ها، گیاهان و درختان سروکار دارید و جایی به درو از فضای خفقان آور شهری با درختان سرسبز و زیبای خود به گفت و گو نشسته اید.

زندگی باغداری رویایی و بی دغدغه است، اگر به این راه وارد شوید خواهید دید که همه چیز در این حرفه چه قدر آرامش به شما تزریق می کند. آرامش و زیبایی با پذیریش این حرفه به زندگی شما سرایز خواهد شد ما این را به شما قول می دهیم. تنها کافی است که بخواهید یک باغستان سرسبز و زیبا ایجاد کنید، آن وقت خواهید دید که نهالوند کنار شما است و به شما کمک می کند که در این راه موفق شوید!

بهترین ارقام نهال بادام

با کاشت نهال های بادام حسن نیت خود به طبیعت را نشان دهید!

در وهله اول هرکس که به شغل باغداری می اندیشد سود و زیان آن را سبک و سنگین می کند، اما هم قصد داریم همین کار را اما به روش خودمان برای شما انجام دهیم.

اگر در اینترنت سرچ بزنید بدون شک با پیشنهاداتی که وب سایت های معتبری مانند نهالستان نهالوند، ویکی پدیا، ویکی کشاورز و ویکی هو روبرو می شوید، این رسانه های معتبر می خواهند به شما بگویند که صرفا کاشت نهال هایی مانند نهال بادام تنها یک شغل ساده و یک منبع درآمد نیست، بلکه شما می توانید با این کار به حفظ محیط زیست خود هم کمک کنید.

بله در حالی که در دنیای مدرن امروزی اکثر افراد به دنبال خرید دلار و سکه و ارزهای دیجیتال هستند یا در بازار بورس مشغولند، کسی باید باشد که به محیط زیست احترام بگذارد. با این وجود نظرتان چیست که شما این وظیفه خطیر را به عهده بگیرید و در زمینه ای سرمایه گذاری کنید که علاوه بر خود دیگران هم سودی از آن ببرند.

کاشت نهال های بادام چنین شرایطی را برای شما عزیزان فراهم خواهند کرد، شما می توانید هم شغلی پر درآمد برای خود دست و پا کنید، هم با این کار به کاهش آلودگی های هوا منجر خواهید شد.

انتخاب درست یک نهال، ضرورتی غیر قابل انکار

حال که می خواهید به این حرفه پای بگذارید باید بدانید که هر نهالی ارزش کاشتن نداشته و شما نباید عمر خود را به پای نهال های بی کیفیتی هدر دهید که نهایتا دو سال بعد از بین خواهند رفت. درست انتخاب کنید، نهال هایی که قرار است شما خریداری کنید تا پایان عمر با شما خواهند بود؛ پس بهتر است همراهی ثابت قدم و استوار برای گذر روزهای عمر خود انتخاب نمایید.

اگر نمی دانید بهترین ارقام نهال بادام را چگونه باید تشخیص دهید تا سرمایه و وقت شما هدر نرود، نگران نباشید ما به شما خواهیم گفت! تنها باید دل به کار دهید و زمانی که می خواهید نهالی خریداری کنید با دقت تمام بدنه و ریشه آن را مورد بررسی قرار داده و نسبت به سلامت نهال اطمینان کسب کنید.

این اطمینان را می توانید از بررسی ریشه و پس از آن تنه نهال به دست آورید. اگر فروشنده ای به شما گفت که نهال هایش بهترین نهال های موجود در ایران هستند، اعتماد نکنید بهتر است قبل از هرچیز شما بررسی های لازم در مورد ریشه و تنه را انجام دهید. این بررسی ها شامل مورد زیر می شود:

  • بررسی سلامت ریشه و تنه از نظر آفات و بیماری های مختلف
  • اطمینان از قوت و مقاومت ریشه و تنه در برابر بیماری های محیطی
  • بررسی سلامت تنه و عاری بودن آن از هر گونه زخمی
  • اطمینان از بهبود زخم ایجاد شده در قسمت پیوندک
  • اطمینان از استاندارد بودن فاصله قسمت پیوندک با سطح زمین

هرآنچه که به آن نیاز دارید را از نهالوند طلب کنید

نهالوند اینجا کنار شما است تا هر آنچه را که برای احداث یک باغستان بادام نیاز دارید را به دست آورید. بهترین رقم نهال های بادام در نهالوند پرورش داده می شوند و شما می توانید آن ها را به راحتی در وب سایت اینترنتی نهالوند تهیه کنید. برخی از محبوب ترین نهال های بادام از دیدگاه برترین باغداران ایرانی که در نهالوند هم موجود هستند، شامل موارد زیر می شوند :

بهترین نهال بادام

نهال بادام فرانیس

نهال های فرانسوی فرانیس نهال های اصلاح شده ای هستند که می توان آن ها را در مناطق سردسیری کاشت؛ چرا که دیر گل هستند و بعد از گذر سرمای بهاری شکوفه می دهند و سرمای فصل بهار نمی تواند روی آن تاثیری بگذارد.

این نهال های فرانسوی بلند قامت هستند و میوه ها هم روی شاخه های بالایی آن رشد می کنند، هر کدام از میوه های این نهال حدود 4 گرم وزن داشته و پوسته آن ها به راحتی از مغز جدا می شود. اگر به طور مرتب هر 20 روز یکبار نهال های فرانیس را آبیاری کنید بدون شک همان سال اول به باردهی می رسند.

البته که آبیاری منظم تنها مسئله ای نیست که شما باید برای رشد و باردهی نهال ها به آن توجه داشته باشید، مسائلی مانند فاصله استاندارد بین نهال ها و ارتفاع نهال ها هم اهمیت دارد. بهتر است این رقم نهال بادام حداقل 4 متر از نهال های اطرافش فاصله داشته باشد و در ارتفاعی بین 100 تا 3000 متر بالاتر از سطح دریا کاشته نشود. در چنین حالتی می توان امیدوار بود که نهال های فرانیس هر سال 7 کیلوگرم ثمر می دهند.

نهال بادام تونو

نهال های ایتالیایی تونو هم مانند نهال های فرانیس، نهال هایی اصلاح شده و دیرگل هستند؛ از همین رو شما می توانید آن ها را در مناطقی مانند حاشیه زاگرس و استان هایی مانند کردستان، همدان، ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی بکارید.

نهال های تونو از مقاومت فوق العاده ای در برابر سرما برخوردار بوده و هر میوه آن تقریبا 5 گرم وزن دارد. اگر هر 20 روز یکبار این نهال ها را هم آبیاری کنید بدون شک همان سال اول می توانید نزدیک به 10 کیلوگرم از هر نهال محصول برداشت نمایید.

البته که نهال های تونو هم از قاعده کاشت نهال های فرانیس پیروی می کنند، به عبارت ساده تر اگر می خواهید نهال های شما به ثمر بنشینند باید هر نهال با نهال دیگر 4 متر فاصله داشته باشد و ارتفاع آن از سطح دریا بیشتر از 3000 متر نشود.

بهترین نوع نهال بادام

جهت بررسی مشخصات بهترین ارقام نهال بادام پیوندی شناسنامه دار جهادکشاورزی روی لینک زیر کلیک کنید؛

https://nahalvand.com/best-almond-seedlings/

نهالوند بنیانگذار بهترین باغستان های ایران

شاید فکر کنید کمی غلو می کنیم و احتمالا درست هم فکر می کنید، اما بگذارید نهالوند همین امروز به بنیانگذار بهترین باغستان ایران که به دست شما احداث می شود، تبدیل گردد.

نهالوند بدون شک استحقاق آن را دارد که به او اعتماد کنید و هر آنچه را که می خواهید از او خریداری نمایید. برای خرید اینترنتی نهال های شناسنامه دار و باکیفیت از این نهالستان یا اطلاع از قیمت ها، کافیست نام نهالستان نهالوند را در آدرس بار موتور جستجوی گوگل خود سرچ کنید.

این نهالستان بهترین نهال های موجود در کشور را ارائه می کند و از این نظر هیچ نهالستانی در کشور رقیبی قدر برای او نخواهد بود، می دانید چرا؟ به آن دلیل که این نهالستان از تمامی مجوزهای لازم که نشان می دهد یک نهال سطح کیفی بالایی دارد، برخوردار است. شناسنامه، کارت قرنطینه و کارت سلامت از جمله مجوزهایی است که به دست سازمان جهاد کشاورزی کشور به نهالوند اعطاء شده تا شما بتوانید بدون کوچک ترین شک و شبه ای به این نهالستان اعتماد کنید.

وبسایت : nahalvand.com

شماره تماس : 09144801930 – 09144801940

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.