سه‌شنبه, 11 اردیبهشت 1403 Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41508 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آخرین جزئیات از وضعیت سیل در آستارا و تالش + عکس و ویدیو
    27 شهریور 1402 - 15:13
    شناسه : 263974
    0

    بر اثر بارش ۲۶۵ میلی‌متری باران در شهرستان آستارا راه‌های ارتباطی آستارا و تالش مسدود، پل سیبلی تخریب و منازل مردم دچار آبگرفتگی شد و به همین دلیل ۱۲ تیم عملیاتی توسط سازمان امداد و نجات به آستارا اعزام شدند.

    پ
    پ

    در آستارا و تالش - آخرین جزئیات از وضعیت سیل در آستارا و تالش + عکس و ویدیو - sdg

    در پی نفوذ سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از بامداد امروز تاکنون در گیلان در برخی از نقاط استان شاهد بارش باران به ویژه در مناطق غربی استان بودیم.

    بارش ۲۶۵ میلی‌متری باران در شهرستان آستارا

    طبق اعلام سازمان هواشناسی از بامداد دوشنبه شرایط جوی ناپایدار در منطقه شکل گرفته که پیامد آن بارندگی، رگبار شدید، رعدوبرق، کاهش پنج درجه‌ای دما و وزش باد شدید را به‌ همراه خواهد داشت.

    بنا بر گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، از زمان آغاز بارش‌ها در این استان و در مدت زمان ۱۲ ساعت ۲۶۵ میلی‌متر باران در شهرستان آستارا بارید که از این میزان بیش از ۱۳۵ میلی‌متر در فاصله ساعت ۳:۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح امروز رخ داده است.

      آن‌طور که محمد دادرس مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان می‌گوید این شرایط تا روز چهارشنبه هفته جاری در مناطق مختلف استان وجود داشته که این بارش‌ها برای مناطق غربی و کوهستانی استان با شدت بیشتری همراه خواهد بود.

    تخریب پل سیبلی در آستارا بر اثر بارش شدید باران

    میزان شدت بارش رگباری باران در شهرستان آستارا به حدی بود که پل سیبلی در آستارا شکسته و بر اثر طغیان رودخانه جاده اصلی لوندویل به منظور حفظ جان مردم و رانندگان مسدود و بازارچه محلی این منطقه زیر آب رفت رفته است، همچنین بر اثر این بارش‌ها برخی از سازه‌های روبنایی از جمله جاده‌ها و سردهنه‌های آبیاری بین مزارع قطع و بخشی از راه‌های ارتباطی و دسترسی به نقاط هم‌جوار مسدود شده است.

    به گفته امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان به دلیل بارش شدید باران در مدت زمان کم در این شهر، بخشی از پل سیبلی آستارا تخریب و بازارچه منطقه تا به زیر آب رفته است هر چند نیروهای امدادی از چهار صبح در منطقه حضور داشته و تمامی اقدامات فوری برای رفع بحران در حال انجام است.

    مصدومیت ۲ سرنشین خودرو در اثر سقوط به رودخانه

    آن‌طور که مرادی می‌گوید، «حجم بارش باران در منطقه بسیار زیاد و سیل‌آسا بوده و به دلیل طغیان شدن رودخانه بخشی از آب به روی جاده آماده است، لذا و به منظور حفظ سلامتی مردم و با هماهنگی با نیروی انتظامی منع ترافیک و تردد خودرو در جاده اصلی لوندویل آستارا ممنوع شد.»

    بر اساس گفته‌های مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در اثر شکستن پل سیبلی در آستارا ۲ خودرو به رودخانه سقوط کرده و در این حادثه ۲ سرنشین خودروها دچار مصدومیت شدند و تلاش‌ها برای خروج خودرو از رودخانه در حال انجام است و همچنین هفت نفر هم در اثر وقوع سیل در این شهر مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شدند.

    آبگرفتگی برخی منازل مردم در شهرستان آستارا

    گزارش میدانی خبرنگار فارس در آستارا حکایت از آبگرفتگی گسترده در این شهر و خسارت جدی به برخی از منازل مردم در اثر بارش باران دارد به طوری که یکی از شهروندان آستارایی در گفت و گو با خبرنگار فارس می‌گوید از ساعت حدود چهار بامداد بارش‌ها در آستارا آغاز و اکنون خیابان و منزل ما و برخی دیگر از افراد دچار آبگرفتگی شدید شده است.

    این شهروند آستارایی که از خسارت باران به منزل خود به شدت اندوهگین بود، می‌گوید از مسؤولان درخواست دارم به آستارا آمده و به وضعیت مردم رسیدگی کنند زیرا اکنون دیگر جایی برای زندگی نداریم و همه منزل و وسایل ما توسط باران از بین رفت.

    اگرچه از بامداد دوشنبه کارشناسان دستگاه‌های مرتبط از جمله مدیریت بحران، راهداری، هلال احمر و پلیس راه و شهرداری در حال بررسی شرایط و ارزیابی آسیب‌ها هستند و مسؤولان امر هنوز در مورد میزان دقیق خسارت‌های وارده اظهار نظری نکردند ولی اعزام ۱۲ تیم عملیاتی توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خود گواه بر شدت خسارت وارد شده در شهر آستارا است.

    مسدود شدن راه ارتباطی آستارا به تالش

    تخریب پل سیبلی در شهرستان آستارا بر اثر طغیان رودخانه منجر به  از بین رفتن راه ارتباطی آستارا به تالش شده است لذا در همین خصوص سرهنگ جاور صفاری رئیس پلیس راه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به  ترافیک سنگین در این محور  می‌گوید، رانندگان تا پایان بارندگی‌ها در جاده‌های گیلان به ویژه محور رشت – آستارا تردد نکنند.

     بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارندگی از آستارا و تالش به سمت مرکز گیلان پیش بینی شده است که بعد از آن به سمت فومن و ماسوله و در نهایت به سمت شرق خواهد رفت و طبق گفته‌های مدیریت بحران گیلان، تمامی فرمانداران پای‌کار بوده و در حال حاضر در بقیه شهرستان‌های استان مشکلی وجود ندارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.