شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
چگونه یک مه ساز (اسنویز) جلوی 3 سارق مسلح را گرفت؟
30 شهریور 1402 ساعت: 15:48
شناسه : 264151
1

در روز 15 اردیبهشت ماه، سه نفر سارق مسلح وارد یک مغازه طلافروشی واقع در رباط کریم شدند. و قصد سرقت از این طلافروشی را داشتند. اما مه ساز اسنویز

پ
پ

در این ویدیو، روایتی از آقای مدنی صاحب طلافروشی در رباط کریم را دیدیم. این روایت نشان دهنده این است که چگونه دستگاه مه ساز امنیتی اسنویز جان آقای مدنی و خانواده‌اش را نجات داده است.

نمی‌توان گفت که تنها دستگاه اسنویز تاکنون فقط جان و مال ۲۷ نفر را نجات داده است. بلکه این دستگاه تا به این لحظه حافظ جان و مال ۲۷ خانواده و ایجاد کننده حس آرامش و امنيت بیشتر برای ۵۰۰۰ واحد فعال صنفی طلا و جواهر در شهرهای مختلف کشور عزیزمان بوده است. چیزی که مهم است این است که حملات صورت گرفته در شرایطی بوده است که در برخی سرقت‌هاییی که توسط این سیستم ناکام مانده است یک یا چندین سارق در مغازه بوده‌اند. و هیچ دستگاه امنیتی دیگری جز دستگاه اسنویز مثل دوربین مداربسته، آژیر و… قادر به جلوگیری از سرقت و حفظ امنیت افراد نبوده است. (برای مشاهده کلیه ویدیوهای سرقت می‌توانید به آرشیو سرقت‌های مسلحانه‌ای که توسط اسنویز ناکام مانده‌اند، مراجعه کنید) اما اکنون برویم به سراغ معرفی دستگاه مه ساز امنیتی اسنویز که محصولی از شرکت دانش بنیان تابان گوهر نفیس بوده است.

مه ساز امنیتی اسنویز، راهکاری نو و مؤثر برای جلوگیری از سرقت

شاید به جرئت بتوان گفت که در بین انواع سیستم‌های امنیتی موجود در بازار، دستگاه مه ساز امنیتی اسنویز، تنها دستگاهی است که به عنوان یک راهکار نو و مؤثر برای جلوگیری و حتی مقابله با انواع سرقت به حساب می‌آید. چرا که عمده سیستم‌های امنیتی، همگی دارای محدودیت‌های یکسان و مشابهی هستند. این محدودیت‌ها این است که فقط قابلیت اعلام سرقت و ثبت وقایع را دارند. در حقیقت این دستگاه‌ها نمی‌توانند مانع از وقوع سرقت شوند. و نهایت کار این دستگاه‌ها در هنگام سرقت این است که به شما اطلاع می‌دهند که مغازه یا فروشگاه شما در حال سرقت می‌باشد.

اما در نقطه مقابل سیستم‌های امنیتی حال حاضر دنیا، هنگامی که دستگاه مه ساز امنیتی اسنویز را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این دستگاه با عملکرد بی‌نظیری که دارد، حتی باعث جلوگیری از سرقت شده است. پایه و اساس کار اسنویز به این صورت است که دستگاه با تولید حجم زیاد و متراکمی از مه در کمترین زمان ممکن (کمتر از ۳ ثانیه)، دید سارق را نزدیک به صفر می‌رساند. و در ادامه انجام سرقت برای سارق و انجام واکنش‌های دیگر غیر ممکن خواهد شد.

images 1695286186 650c03aa8a14a - چگونه یک مه ساز (اسنویز) جلوی 3 سارق مسلح را گرفت؟ -نحوه عملکرد دستگاه اسنویز

نحوه فرایند عملکرد دستگاه مه ساز امنیتی هم به صورت تزریق مایع مخصوص مه ساز در یک فرایند گرمایشی است. به این شکل که برای منتقل کردن این مایع به بخش گرم کننده (یا همان هیتر) از فشار ایجاد شده توسط کپسول تحت فشار استفاده می‌گردد. سپس مایع مه در قسمت هیتر به مه تبدیل می‌شود و در کمترین زمان ممکن در فضا پاشش می‌شود.

بکارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها در محصول اسنویز

در دستگاه اسنویز برای انتقال مایع مه ساز به قسمت هیتر از کپسول تحت فشار استفاده می‌شود. هرچه مقدار قدرت فشار این قسمت از دستگاه بیشتر باشد، مه با سرعت زیادتری در فضا پخش می‌شود. درباره این سیستم نیز باید بگوئیم که سیستم کپسول تحت فشار، فناوری جدیدی است که در فضای آزمایشگاهی تست‌های خود را با موفقیت پشت سرگذاشته است. در حقیقت فناوری کپسول تحت فشار علیرغم افزایش توان و فشار خروجی مه باعث کاهش استهلاک و خرابی دستگاه و افزایش قابلیت اطمینان سیستم برای مواقع حساس و حیاتی می‌باشد.

تست مه ساز اسنویزدر آزمایش انجام شده، ما سه نوع سیستم معروف موجود در بازار یعنی سیستم پمپی ارتقا یافته، سیستم پمپی و سیستم کپسول تحت فشار را آزمایش کردیم. و مقدار زمان لازم که هرکدام از این سیستم‌ها نیاز داشت تا فضای اتاق آزمایش را پر از مه کند را مورد ارزیابی قرار دادیم. نتیجه آزمایش به این صورت بود که سیستم پمپی ساده ۱۵ ثانیه، سیستم پمپی ارتقا یافته ۱۳ ثانیه و در کمال ناباوری سیستم کپسول تحت فشار تنها در عرض ۸ ثانیه فضای اتاق مورد آزمایش را از مه پر کرد. در حال حاضر این سیستم راهکار مؤثری در حوزه تولید دستگاه‌های مه ساز اسنویز است و به سرعت می‌تواند دید فرد سارق را از بین ببرد.

مه ساز یا دودزا امنیتی؟

یکی از مهم ترین سؤالاتی که همیشه برای مشتریان ما بوده است این است که سیستم اسنویز، یک مه ساز امنیتی است یا یک دودزا امنیتی؟ در پاسخ این سؤال باید گفت که اسنویز یک دستگاه مه ساز است و از خروجی آن دود یا کربن خارج نمی‌شود. مه تولید شده هیچ گونه اثر منفی و ضرری برای انسان و محیط زیست ندارد. بلکه باید گفت که مه تولیدی این دستگاه کاملاً گیاهی می‌باشد و اصلا ضرری برای تنفس انسان ندارد. ترکیبات این مه نیز دارای تائیدیه بهداشت و سلامت از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌باشد.

ماندگاری مه تولید شده چقدر است؟

نکته فوق العاده مهم در مورد مه تولید شده توسط دستگاه اسنویز این است که این مه تا ۴۵ دقیقه ماندگاری دارد. مه موجود در فضا در طول این مدت زمان با هیچ روش و راه حلی قابل خنثی سازی نیست؛ و حتی ابزارهایی مانند اشعه و لیزر نیز نمی‌توانند از دل مه نور را عبور کنند.

مه ساز امنیتی اسنویز، دزدگیری ۲۴ ساعته

عملکرد دستگاه اسنویز در شب به گونه‌ای است که حتی می‌توان آن را در قالب یک دزدگیر پیشرفته ۲۴ ساعته نامید. به این صورت که حتی در زمان تعطیلی فروشگاهُ دستگاه اسنویز به کار خود ادامه می‌دهد. به همین منظور، دستگاه اسنویز دارای ۲ مد (حالت) کاری می‌باشد؛ یک مد شبانه و یک مد روزانه!

مد روزانه

در طول روز یا هنگامی که فروشگاه باز می‌باشد، اگر فروشنده فروشگاه متوجه شروع عملیات سرقت شود، با فشردن شاسی یا ریموت اسنویز، می‌تواند آن را فعال کند. در این موقع دستگاه اسنویز با تولید و پاشش یک مه بسیار غلیظ، دید سارقین را در چشم برهم زدنی از بین می‌برد. همچنین در همین موقع اسنویز سریعا با مرکز پلیس محل تماس برقرار می‌کند و سرقت را اطلاع می‌دهد.

مد شبانه

اما در شب یا هنگامی که واحد صنفی به هر دلیلی تعطیل می‌باشد، دستگاه اسنویز با انواع سنسورهای امنیتی موجود در واحد صنفی، یک ارتباط هماهنگ و کاملی را دارد. به طوری که به محض دریافت هرگونه سیگنال از این سیستم‌ها، دستگاه اسنویز فعال می‌شود و شروع به مه پاشی می‌کند. فعال کردن مد شبانه هم از دو روش به صورت دستی با ریموت و یا موبایل شخصی امکان پذیر می‌باشد. همچنین می‌توانید از قابلیت زمان بندی برای فعال کردن مد شبانه استفاده کنید.

images 1695286307 650c0423c1c79 - چگونه یک مه ساز (اسنویز) جلوی 3 سارق مسلح را گرفت؟ -ویژگی‌ها و مزیت‌های سیستم مه ساز اسنویز

  • قابلیت پوشش دهی یک فضای ۷۵ متر مکعبی با مه در مدت زمان ۱ تا ۳ ثانیه
  • بهره مندی از فناوری جدید کپسول تحت فشار برای تولید مه
  • دارای نازل ۳ جهته با قابلیت تنظیم جهت مه پاشی نواحی مختلف فروشگاه
  • دارای باطری پشتیبان برای کار پس از قطع شدن برق تا حداکثر ۶۰ دقیقه
  • ارسال اس ام اس هشدار در صورت ایجاد مشکل و خرابی در سیستم
  • دارای گارانتی 10 ساله و خدمات پس از فروش
  • قابلیت اتصال به قفل برقی درب و گاو صندوق آسانسوری طلافروشی

برای مشاهده مشخصات محصول و دریافت اطلاعات بیشتر درباره دستگاه مه ساز امنیتی اسنویز می‌توانید به صفحه مه ساز امینتی در سایت تابان گوهر مراجعه کنید.

معرفی کوتاهی از شرکت تابان گوهر نفیس

شرکت تابان گوهر نفیس یک شرکت دانش بنیان واقع در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان می‌باشد که در سال ۱۳۸۷ تأسیس شد. از اهداف این شرکت می‌توان تولید محصولات در زمینه سیستم‌های اطلاع رسانی نرخ و امنیتی می‌باشد. شرکت تابان گوهر اولین شرکت و مرجع ارائه دهنده سیستم‌های آنلاین اعلام قیمت طلا و ارز در کشور می‌باشد. این شرکت با ارائه بروزترین خدمات و محصولات و پشتیبانی‌های فنی به صنف طلا و جواهر به عنوان تنها نماینده اتحادیه طلا و جواهر کشوری جهت اطلاع رسانی نرخ آنلاین در کشور شناخته می‌شود. این شرکت تا به این لحظه توانسته است بیش از ۱۵۰۰۰ واحد صنفی در شهرستان‌های مختلف کشور را به این سیستم مجهز کند.

در ادامه این شرکت با نیاز سنجی صنف طلا و جواهر و توجه به لزوم ایجاد راهکارهای جدید جهت جلوگیری از سرقت‌های مسلحانه، اقدام به طراحی و تولید یک دستگاه امنیتی به نام مه ساز امنیتی اسنویز نمود. این سیستم در هنگام بروز خطر فعال شده و در کمتر از ۳ ثانیه با تولید حجم زیادی از مه غلیظ باعث از بین بردن دید فرد مهاجم می‌گردد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.