شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ؟
30 شهریور 1402 ساعت: 16:14
شناسه : 264168
2

در این مقاله قصد داریم به مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ بپردازیم. در وهله اول ممکن است که دستگاه های تولید شده در این دو شرکت یکسان به نظر برسند، زیرا هر دو ‌نمایشگرهایی با کیفیت تصویر 4k و8k عرضه می کنند. اما با اندکی دقت متوجه خواهید شد که هر یک ویژگی ها و امکانات متفاوتی دارند.

پ
پ

سونی شرکت پرآوازه و معروفی است که اخیرا بسیار تلاش کرده با تولید محصولات با کیفیت رضایت مشتریان را به طور کامل جلب نماید. کمپانی سامسونگ نیز تلویزیون هایی را در سایزهای مختلف و رنج قیمتی متنوع عرضه می کند. از آنجا که بسیاری از کاربران هنگام خرید مردد می شوند و نمی دانند محصول کدام برند را برگزینند، در ادامه تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ را از جنبه های مختلف تشریح می کنیم.

images 1695285132 650bff8ce02dc - تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ؟ -

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ

امروزه برندهای مختلف ضمن این که از فناوری های مختص خود برای ساخت تلویزیون استفاده می کنند، قابلیت ها گوناگونی را نیز برای محصولات در نظر می گیرند.‌ به همین دلیل نمایشگرهای تولید شده در شرکت های مختلف از نظر کیفیت یکسان نیستند. در زیر به مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر نرم افزاری و سخت افزاری خواهیم پرداخت تا بتوانید راحت تر برای خرید تصمیم بگیرید و از نظر خدمات پس از فروش تعمیر تلویزیون سامسونگ  و سونی به مشکل نخورید.

کیفیت تصویر تلویزیون سونی و سامسونگ

شاید بتوان گفت مهم ترین معیار کاربران برای خرید تلویزیون کیفیت تصویر آن است. یکی از بهترین کیفیت هایی که شرکت های سازنده برای تصاویر در نظر گرفته اند، 4k است که رزولوشن و شفافیت بالایی را ارائه می دهد. برند سونی به قدری در این زمینه پیشرفت کرده که نمایشگرهای OLED‌ با کیفیت8k  را دسترس مصرف کنندگان قرار می دهد. هرچند که کیفیت تصویر محصولات سامسونگ نیز عالی است، اما در تلویزیون‌ های سونی میزان وضوح تصویر اندکی بهتر می باشد.

البته ناگفته نماند که کمپانی سامسونگ با تولید دستگاه های رده بالای QLED توانسته به خوبی با مانیتورهای OLED سونی رقابت کند. به طوری که نمایشگر های QLED سامسونگ روشنایی بی نظیری را ارائه می دهند؛ از این رو برای محیط های روشن گزینه مناسبی به شمار می روند. علاوه بر آن تلویزیون های QLED‌ مجهز به تکنولوژی Ultra Views Angle شده اند که زاویه دید وسیعی را در اختیار کاربر قرار می دهند.

کیفیت صدا در برند سامسونگ و سونی

هر دو برند سونی و سامسونگ از نظر کیفیت صدا جز بهترین‌های بازار به شمار می‌روند.  کمپانی ژاپنی سونی برای محصولات  گران قیمت خود فناوری Acoustic Surface Audio را در نظر گرفته که جهت ایجاد صدا پنل تلویزیون را به ارتعاش در می‌آورند البته گاهی خروجی کار چندان مطلوب نیست و صدا اندکی مبهم به گوش می‌رسد.

در تلویزیون‌های سامسونگ نیز سیستم Object Tracking Sound برای ایجاد صدا به کار رفته که تقریباً کیفیتی شبیه ی تلویزیون‌های سونی را ایجاد می‌کند. در واقع مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ نشان می‌دهد که این دو برند از نظر کیفیت صدا عملکردی مشابه یکدیگر دارند

صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ و سونی

به طور کلی امروزه در تلویزیون‌ ها دو دسته پنل OLED و QLED به کار می ‌روند. کارخانه سامسونگ بیشتر پنل‌ های نوع ‌QLED را در محصولات خود استفاده می‌ کند. این نمایشگرها قادرند میزان روشنایی بین 1000 تا 2000 نیت را به وجود بیاورند. این در حالی است که حداکثر میزان روشنایی در تلویزیون ‌های سونی حدود 800 نیت است. از سوی دیگر پنل QLED سامسونگ از نظر ابعاد حدود دو برابر بزرگتر از صفحه نمایش OLED تلویزیون ‌های سونی هستند.

جالب است بدانید که پنل ‌های OLED دارای کنتراست رنگی بالایی هستند، اما متاسفانه بیشتر دچار مشکل پیکسل سوختگی می ‌شوند. با توجه به این مطالب می ‌توان گفت که بهتر است تلویزیون سونی و سامسونگ را با توجه به محل زندگی خود برگزینید. اگر شرایط منزل شما طوری است که روشنایی چندانی ندارد، تلویزیون‌ های سونی را خریداری کنید. در حالی که برای محیط‌ های نورگیر تهیه محصولات سامسونگ پیشنهاد می ‌شود.

images 1695285178 650bffbae8f6e - تلویزیون سونی بهتر است یا سامسونگ؟ -

مقایسه طراحی تلویزیون سونی و سامسونگ

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ نشان می دهد که این دو طراحی متفاوتی دارند. بدون شک یکی از معیارهای شما برای انتخاب تلویزیون طراحی آن خواهد بود‌. هر دو برند سونی و سامسونگ طراحی چشم نواز و زیبایی را برای نمایشگرهای تولیدی خود لحاظ کرده اند، به گونه ای که این محصولات موجب زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی می شوند.

برخی از کاربران عقیده دارند که از نظر دیزاین، تلویزیون‌ های سونی طراحی مدرن تر و زیباتری دارند و نسبت به برند سامسونگ از جذابیت بصری بالاتری بهره می برند‌. در حالی که عده ای دیگر نمایشگرهای شیک و ظریف سامسونگ را ترجیح می دهند. در هر صورت می توان گفت که انتخاب این محصولات کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

سیستم عامل در تلویزیون های سونی و سامسونگ

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر سیستم عامل نیز می ‌تواند به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کند. زیرا این روزها سیستم عامل یکی از بخش‌ های جذاب تلویزیون‌ های هوشمند محسوب می ‌شود که امکانات متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌ دهد.

شرکت سونی برای تلویزیون ‌های میان رده خود سیستم عامل لینوکس و برای مدل‌ های بالارده سیستم عامل اندروید را در نظر گرفته است. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون‌ های سامسونگ نیز تایزن است که قابلیت‌ های فراوان و جالبی را برای کاربران فراهم می ‌آورد.

کارشناسان نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی معتقدند از آنجا که سیستم عامل تایزن از قابلیت‌ های متعددی بهره می ‌برد، افراد می ‌توانند یک تجربه کاربری بی ‌نظیر داشته باشند. در طرف مقابل سیستم عامل اندروید به کار رفته در تلویزیون‌ های سونی نصب بسیاری از بازی ‌ها و برنامه‌ ها را امکان‌ پذیر ساخته است.

دستیار صوتی سونی و سامسونگ

دستیار صوتی از جمله فناوری های پرطرفداری است که در تلویزیون های هوشمند به چشم می خورد. مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ از نظر این ویژگی نشان می دهد که دستیار صوتی تلویزیون های سونی گوگل اسیستنت و الکسا است. در حالی که نمایشگرهای سامسونگ دارای فرمان صوتی Bixbey هستند.

قیمت تلویزیون سامسونگ بهتر است یا سونی

یکی از دغدغه های ذهنی مصرف کنندگان خرید محصول با قیمت مناسب است، به نحوی که این معیار را بیشتر از سایر فاکتورها در نظر می گیرند. تلویزیون‌ های سامسونگ با وجود این که قابلیت های منحصر به فردی دارند، با نرخ مناسبی به فروش می رسند. بنابراین دست خریداران در انتخاب محصول باز است و با هر سطح بودجه ای می توانند تلویزیونی با امکانات عالی بخرند.

در حالی که تلویزیون های برند سونی به دلیل گارانتی طولانی مدت و کیفیت عالی قیمت گران تری دارند. طبق نظر کارشناسان نمایندگی تلویزیون سامسونگ اگر مقرون به صرفه بودن قیمت دستگاه برای شما اولویت دارد، می توانید به محصولات برند سامسونگ فکر کنید.

امکانات هوشمند و اتصال سایر دستگاه ها

برای تلویزیون سامسونگ امکانات خوبی تعریف شده، به نحوی که می توانید همه وسایل هوشمند منزل خود را به آن متصل کرده و توسط ریموت از راه دور کنترل نمایید. این قابلیت کاربردی اخیرا بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. حتی ریموت‌ های شگفت انگیز نسل جدید سامسونگ سولار هستند و نیازی به باتری ندارند.

مقایسه تلویزیون سونی با سامسونگ بیانگر این است که اخیرا مدل های جدید تلویزیون سونی‌ مجهز به دوربین Bravia Cam شده اند که قادر است حرکت دست کاربر را تشخیص دهد. بنابراین می تواند ضمن تنظیم صدا و نور، امکاناتی همچون برقراری تماس تصویری را برای شما فراهم سازد.

تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ از نظر پردازنده

تفاوت تلویزیون سونی و سامسونگ از نظر پردازنده نیز قابل بررسی است. در اغلب مدل های تلویزیون سونی پردازنده حرفه ای XR به کار رفته که دارای قدرت تحلیل بی نظیر است. اما هر یک از نمایشگرهای سامسونگ پردازنده های متفاوتی دارند؛ برای مثال نوع پردازشگر در مدل های کیولد و نئوکیولد QUANTOM می باشد.

اگر بخواهیم دو برند را از نظر این خصوصیت مقایسه کنیم، پردازنده سونی عملکرد بهتری دارد. هر چند که هر دو مورد توان ارتقاء تصاویر و صدا را دارند و اساس کار آن ها یکی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.