یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41473 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه ساختار دانشگاه حاکم باشد
    05 تیر 1402 - 1:02
    شناسه : 264263
    0

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر در سلامت ساختار اداری گفت: امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه حوزه های دانشگاه، جاری و ساری گردد و در شرایط خاص کنونی هیچ کس از این فریضه الهی بی نیاز نیست.

    پ
    پ
    IMG 20230626 193209 982 - امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه ساختار دانشگاه حاکم باشد - امر به معروف
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وبدا)، عصر امروز چهارمین نشست شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تعدادی از معاونین، مدیران و کارشناسان ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
    دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه کانون‌های فرهنگی و هیئت مذهبی آل یاسین دانشگاه، در برگزاری جشن‌های اعیاد اسلامی ازجمله عید قربان و غدیر، اهتمام ویژه داشته باشد.
    وی با اشاره به پیشروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت دانشگاه ایرانی-اسلامی، افزود: انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی به‌ویژه در بخش دولتی با شرع مقدس اسلام و همچنین رعایت عفاف و حجاب باید در دوره جدید با جدیت هرچه‌تمام‌تر، دنبال شود.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت و جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر، گفت: امر به معروف ها و نهی از منکرات باید در همه حوزه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان ساری و جاری گردد تا هم  افرادی که بی منت برای ارایه خدمت به مردم تلاش می کنند مورد تشویق قرار گیرند و هم با کسانی که بی هیچ عذر و بهانه ای باعث اخلال در نظم اداری و کارشکنی برای ارایه خدمت می شوند برخورد قانونی صورت گیرد.
    وی با تاکید بر اینکه مراتب امربه‌معروف و نهی از منکر باید از سوی همه ارکان مسئول و غیرمسئول در دانشگاه رعایت شود، تصریح کرد؛ همه باید تلاش کنیم تا  از طریق کار فرهنگی، گفتمان  و با دوری از فضای تنش آلود ، معروف ها را در جامعه نهادینه و از منکرات بکاهیم.
    دکتر آشوبی بر لزوم تکریم بیمار و دریافت‌کنندگان خدمات سلامت‌محور تأکید کرد و افزود: رعایت حجاب و عفاف و همچنین رعایت موازین اداری با شرع مقدس موجب افزایش اعتماد و اطمینان دریافت‌کنندگان خدمات در نظام سلامت می‌شود.
    حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی – مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع اقدام مشترک پیرامون عفاف و حجاب در محیط دانشگاهی، اظهار کرد: داشتن برنامه مشترک، جامع و منسجم پیرامون مقوله عفاف و حجاب در حوزه دانشجویی لازم و ضروری است.
    گفتنی است در این نشست در راستای برگزاری جشن بزرگ اعیاد قربان و غدیر، برگزاری نشست کمیته انطباق امور اداری و فنی مؤسسات پزشکی با شرع مقدس و عفاف و حجاب، تبیین آیین‌نامه شورای مشورتی قرآن و عترت(ع) دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین سند ملی راهیان پیشرفت تبادل‌نظر و گفت‌وگو شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.