یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41471 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مرگ‌ومیر سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر تروما جاده‌ای
    07 تیر 1402 - 1:50
    شناسه : 264284
    0

    رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به آماری پیرامون تروما در کشور، گفت: سالانه ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای، ۱۳ هزار معلول و هفت هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از تروما به کشور تحمیل می‌شود.

    پ
    پ
    محمد رئیس‌زاده - مرگ‌ومیر سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور بر اثر تروما جاده‌ای -
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، دکتر محمد رئیس‌زاده- رئیس سازمان نظام پزشکی کشور صبح امروز در آیین افتتاح همایش اورژانس‌های جراحی، تروما و نقش پاراکلینیک در سالن همایش‌های دانشکده داروسازی با اشاره به پیشینه تاریخی گیلان، اظهار کرد: این استان نه تنها در گردشگری و موضوعات فرهنگی بلکه در علم پزشکی و سلامت نیز حرف برای گفتن دارد.
    وی با تبریک روز عرفه و ارتباط دعای این روز با سلامت و موضوعات پزشکی، افزود: امام حسین علیه السلام در فرازهایی از دعای عرفه با معرفت و شناخت دقیق از بدن و جسم خود در ارتباط با خدا می‌فرماید که با پرده‌های اطراف قلب و ریه خود، وجود خدا را درک می‌کنم.
    رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به فضایل علمی و توسعه آن در دنیا، گفت: راه‌اندازی سیمنارها و همایش‌های تخصصی، کار بسیار دشوار  بوده و در کاهش آسیب به بیماران بسیار موثر است.
    دکتر رئیس‌زاده با اشاره به آماری پیرامون تروما در کشور، گفت: سالانه، ۱۷ هزار مرگ و میر جاده ای، ۱۳ هزار معلول و هفت هزار میلیارد تومان هزینه ناشی از تروما به  کشور تحمیل می‌شود.
    وی با بیان اینکه یکی از توفیقات دولت در نظام سلامت می‌تواند کاهش تلفات ناشی از تروما باشد، تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌ و پیامدهای تروما در جامعه، توسعه و گسترش علم و به‌روز‌رسانی آن است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.