شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41555 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2375×
کفپوش پی وی سی یا پارکت کدام بهتر است؟
01 مهر 1402 - 17:18
شناسه : 264410
1

یکی از اولین گزینه‌­ها جهت ایجاد محیطی شیک و زیبا با هر نوعی کاربری، انتخاب کفپوشی مناسب برای آن است. هر چند هنوز هم متاسفانه خیلی از افراد معتقدند که کفپوش­‌ها نقش چندانی در طراحی داخلی یک فضا ندارند با این حال کفپوش­ یکی از فاکتورهای موثر برای داشتن محیطی زیبا است و انتخاب کفپوشی مناسب کمک می­کند تا نیمی از راه طراحی دکوراسیون داخلی یک فضا را با موفقیت پشت سر بگذارید. به این منظور نیاز است که متناسب با فضای موردنظر، به سراغ کفپوشی ایده­‌آل بروید.

پ
پ

word image 264404 3 - کفپوش پی وی سی یا پارکت کدام بهتر است؟ - انواع کفپوش

 حتماً شما نیز تاکنون چیزهایی در مورد مزایای کفپوش چوبی برای خانه شنیده­‌اید و از طرفی کفپوش پی وی سی را به عنوان یک کفپوش محکم و کاربردی می­شناسید. این موضوع می­تواند انتخاب بهترین کفپوش را برای شما کمی دشوار نماید. اگر شما نیز مایلید بدانید بین کفپوش پی وی سی یا پارکت کدام بهتر است؟ با ما همراه باشید. چرا که در این مطلب قصد داشته با هم این دو کفپوش را مقایسه کنیم:

مقایسه کفپوش پی وی سی یا پارکت از جنبه­های مختلف

یکی از نکات کلیدی در انتخاب کفپوش، شناخت کافی آن است. از این رو به منظور درک هر چه بهتر این که کفپوش پی وی سی یا پارکت کدام بهتر است؟ در ادامه از جنبه­‌های مختلف، این دو کفپوش را با هم بررسی خواهیم نمود:

ماهیت کفپوش پی وی سی و پارکت

اگر چه کفپوش پی وی سی و پارکت هر دو گزینه­‌ای برای پوشش کف محسوب می­شوند اما ماهیت این دو با هم فرق می­کند. پارکت از قدیم به عنوان کفپوشی لوکس شناخته شده و جنس آن چوبی است. اگر چه در گذشته برای تهیه این کفپوش از چوب درختان گردو و راش استفاده می­شد اما امروزه برای حذف برخی از معایب معمولاً این نوع کفپوش، از مشتقات چوب بهره گرفته می­شود و با نام پارکت لمینت شناخته می­شود و خیلی از اوقات امکان تشخیص این دو از هم وجود ندارد.

کفپوش پی وی سی نیز کفپوشی برای پوشش کف است اما از نظر ظاهری و همچنین نوع جنس با پارکت متفاوت است. تنوع کفپوش­ های پی وی سی بسیار زیاد است و امکان هماهنگی آن با دیگر اجزای دکوراسیون بسیار آسان است.

جنس کفپوش پی وی سی و پارکت

از دیگر تفاوت ­های اصلی میان این دو، تفاوت در نوع جنس است. کفپوش­ های پی وی سی همانطور که از نام آن­ها پیداست از نوعی پلاستیک فشرده به نام پی وی سی تهیه می­شوند. حال آن که الیاف فشرده اچ دی اف که نوعی از مشتقات چوبی است در تولید پارکت­ ها به کار برده می­شود. جنس این دو تاثیر بسیاری در دوام و میزان مقاومت آن­ها خواهد داشت.

نصب کفپوش پی وی سی و پارکت

آموزش نصب هر نوع کفپوشی مانند آموزش نصب کفپوش رولی با کفپوشی دیگر متفاوت است و کفپوش­ های پی وی سی و پارکت نیز هر یک روش نصب خاص خود را دارند. ضخامت کم کفپوش پی وی سی باعث شده است که برای نصب آن نیاز به زیرسازی لازم جهت هم سطح کردن کف وجود داشته باشد. این در حالی است که ضخامت پارکت به گونه­‌ای است که به راحتی می­توان آن را بر روی سطوحی چون موزاییک، سرامیک، بتن و… نصب کرد.

تایل ­های پارکت به وسیله­ زبانه‌­ایی که داشته به هم متصل می­شوند و در نهایت بدون چسبیده شدن به زمین بر روی آن نصب خواهند شد. این کفپوش­ها بعد از نصب نیز در صورت نیاز قابل جابجایی هستند. اما کفپوش ­های پی وی سی با چسب به سطح زیرین خود چسبانده می­شوند و به همین دلیل تنها یک بار قابل نصب هستند.

دوام کفپوش پی وی سی یا پارکت

مقاومت کفپوش ­های پی وی سی به دلیل جنس خاصی که داشته در مقابل رطوبت بسیار بالا است. برای همین حتی در محیط­ هایی چون آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز می­توان از این کفپوش استفاده نمود. اما پارکت­ ها، چوبی هستند و مقاومت آن­ها به نسبت پی وی سی کمتر خواهد بود. با این حال میزان مقاومت آن­ها راضی کننده است و از طرفی یک عایق صدا و حرارت مطلوب نیز به شمار می ­آیند.

از نظر میزان مقاومت در برابر خش نیز پارکت ­ها به دلیل برخورداری از یک لایه محافظتی اکسید آلومینیوم گزینه ­های مقاوم­تری به نسبت کفپوش­ ها هستند.

قیمت کفپوش پی وی سی و پارکت

قیمت کفپوش پی وی سی و پارکت

از نظر قیمت همه چیز به جنس، اندازه و کارخانه سازنده این دو کفپوش بستگی دارد. اما معمولاً پارکت­ ها گزینه گران­تری هستند. برای همین شاید گاهی اوقات استفاده از کفپوش پی وی سی طرح پارکت را کفپوشی اقتصادی­ تر دانست.

البته لازم به ذکر است که با وجود قیمت بالاتر، پارکت ­ها تنوع طرح و مدل بسیار بالایی داشته و همچنین دوام و ماندگاری آن­ها نیز بسیار مطلوب است و به همین دلیل می­توان گفت که این تفاوت قیمت کاملاً توجیه ­پذیر است.

حرف آخر

در این مطلب برای آن که شما عزیزان بتوانید انتخاب مناسبی از بین دو کفپوش پی وی سی و پارکت داشته باشید از جنبه­ های مختلفی این دو را با هم مقایسه کردیم. حالا شما می­توانید خیلی راحت بسته به سلیقه خود و بودجه ­ای که برای خرید کفپوش در نظر گرفته­ اید و همچنین با درنظرگیری نقاط قوت و ضعف هر یک از این کفپوش‌­ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

برچسب ها :

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.