شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای در 5 مرحله
10 مهر 1402 ساعت: 1:41
شناسه : 264872
4

 یکی از پر درآمدترین شغل های امروزی که نان خوبی به صاحبان آن رسانده است، شغل های رسانه ای و تبلیغاتی است. یکی از آن نمونه ها، ساخت و تولید انواع تیزر تبلیغاتی است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که می‌خواهند آینده شغلی خود را بسازند، وارد این حرفه می‌شوند. پس تصمیم گرفتیم در این مقاله، آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای را ارائه کنیم و قطعا حرف ها، نکته ها و ترفندهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

پ
پ

در این مطلب درباره موضوع آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی صحبت خواهیم کرد، پس اگر به این موضوع علاقمند هستید تا انتها به پای این مقاله بمانید!

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای

یکی از پر درآمدترین شغل های امروزی که نان خوبی به صاحبان آن رسانده است، شغل های رسانه ای و تبلیغاتی است. یکی از آن نمونه ها، ساخت و تولید انواع تیزر تبلیغاتی است. به همین دلیل بسیاری از افرادی که می‌خواهند آینده شغلی خود را بسازند، وارد این حرفه می‌شوند. پس تصمیم گرفتیم در این مقاله، آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای را ارائه کنیم و قطعا حرف ها، نکته ها و ترفندهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

چه خودتان بخواهید فقط برای کسب و کار خودتان تیزر تبلیغاتی بسازید و چه بخواهید به صورت تخصصی وارد این حوزه شوید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را از دست ندهید.

لازم به ذکر است که تولید تیزر تبلیغاتی، نیازمند کار تیمی است و نمی‌توان همه کارهای آن را به صورت انفرادی انجام داد. شما باید بتوانید به عنوان یک سر تیم، گروه ساخت تیزر را رهبری کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای به صورت گام به گام؛

یکی از خاصیت های دوران امروزی این است که بسیاری از کسب و کارها به دنبال افراد مورد اعتماد برای تبلیغات می‌گردند. افراد مورد اعتماد درون خود دارای تخصص، استعداد و نمونه کارهای قوی کار شده نیز هستند. پس اگر به دنبال این هستید که شغل رسانه ای داشته باشید، باید در این راه تجربه بدست بیاورید و نمونه کارهای قابل قبولی ارائه دهید.

اما اگر پروژه ای در پیش دارید، آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را در 5 مرحله برای شما تشریح می‌کنیم که می‌توانید با تهیه یک چک لیست، آنها را پیش ببرید.

1- مرحله اول، برنامه ریزی برای ساخت تیزر تبلیغاتی؛

یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای هر کار و پروژه ای صورت بگیرد، برنامه ریزی است. در واقع با برنامه ریزی قرار است از آشفتگی ذهنی خود جلوگیری کنید و این مهمترین رکن آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای ما خواهد بود!

آموزش برنامه ریزی برای سخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای

کاغذ یا دفترچه ای داشته باشید و ابتدا بنویسید که هدف از ساخت این تیزر چیست؟ صرفا معرفی مجموعه است؟ برند سازی است؟ تبلیغات راجع به یک محصول خاص است یا فقط به هدف اطلاع رسانی ساخته می‌شود؟

بعد از مشخص شدن هدفتان از ساخت تیزر تبلیغاتی ، موارد زیر را برای مجموعه ای که کارفرمای شماست، استخراج کنید:

  • شعار اصلی مجموعه ( مثل پپسی: در لحظه زندگی کن)؛

  • شعار کمپین تبلیغاتی؛

  • هویت بصری؛

  • مزیت های محصول یا خدمات؛

  • تسهیلات فروش ( فروش اقساطی، چکی و یا تخفیف نقدی)؛

حالا با کنار هم قراردادن همه اینها، می‌توانید برای کسب و کار برنامه ریزی بهتری در جهت تبلیغات پر بازده انجام دهید.

برای برنامه ریزی تبلیغات، گام بعدی این است که قرار است تبلیغات دارای سناریو باشد یا خیر؟

انواع محتوای تیزرهای تبلیغاتی را خدمتتان بیان می‌کنیم تا با آنها آشنا شوید:

  1. تیزرهای تبلیغاتی با سناریوی خاص؛

  2. تیزرهای تبلیغاتی بلاگری؛

  3. تیزرهای تبلیغاتی معرفی؛

احتمالا همه این موارد را چه در تلویزیون و چه در شبکه های اجتماعی دیده اید.

تبلیغات سناریو دار، از این جهت که باعث کنجکاو شدن مخاطب و همچنین دیدن آن تا انتها می‌شود، از بازدهی بالاتری نسبت به سایر تبلیغات برخوردار است.

پس در مورد برنامه ریزی تیزر تبلیغاتی، با کارفرما جلسه بگذارید و همه چیز را نهایی کنید. این کار به علاوه نزدیک کردن ذهن شما با کارفرما، سبب متوجه شدن سطح توقع مشتری نیز می‌شود و شما حساب کار دستتان می‌آید که ابعاد پروژه در چه حد است؟

2- مرحله دوم، نوشتن سناریو و نریشن تیزر تبلیغاتی؛

اگر به سینما علاقمند باشید یا اصطلاحات آن را بدانید، این گام تقریبا مشابه همان مرحله تولید فیلمنامه است. همانطور که برای ساخت یک فیلم سینمایی یا سریال، نیازمند متن و فیلمنامه خوب هستیم، برای ساخت تیزر تبلیغاتی نیز باید متن خوبی داشته باشیم.

پس در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی، نوشتن سناریو را خیلی مهم می‌دانیم و تاکید می‌کنیم که حتی اگر تیزر شما بدون سناریو است، حرکات دوربین، نماها و کادربندی ها را حتما روی کاغذ بیاورید.

جلسه ساخت تیزر تبلیغاتی

اما اگر قرار است سناریویی داشته باشید، ابتدا به یک ایده خوب برسید. بعد از رسیدن به یک ایده خوب، حالا شروع به نوشتن سناریو کنید و آن را به یک فیلمنامه تبلیغاتی تبدیل نمایید.

بعد از سناریو، با توجه به نریشن داشتن و صداگذاری روی تیزر، متن را برای گوینده آماده کنید. متن نریشن باید حماسی و هیجان انگیز باشد و به بیان مزیت های کسب و کار بپردازد. نریشن باید با تصاویر تیزر تبلیغاتی همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت خروجی نهایی حرفه ای نخواهد شد.

فیلمنامه های سناریو را از اینترنت هم می‌توانید با یک جستجوی ساده دانلود کنید و طبق همانها پیش بروید. در آخر هم حتما جدول متن نریشن را داشته باشید.

سناریو باید حاوی اطلاعات زیر باشد:

  • صحنه داخلی است یا خارجی؟ یعنی در محیط بسته انجام می‌شود یا فضای باز؟

  • زمان آن کی است؟ روز است یا شب؟ حتما قید کنید.

  • حتما به لوکیشنی که مد نظر دارید ( رستوران، پارک، خانه و غیره) هم اشاره کنید.

  • حرکات دوربین را هم بیان کنید.

  • نحوه قرار گیری افراد در صحنه را مشخص نمایید.

این یک فیلمنامه عالی و کامل است که برای شما امکان تولید تیزر تبلیغاتی عالی را فراهم خواهد کرد.

3- مرحله سوم، تولید تیزر تبلیغاتی؛

مرحله سوم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای، مرحله تولید است. دو مرحله قبل را اصطلاحا مرحله پیش تولید می‌گویند. هر چقدر بتوانید در مرحله پیش تولید دقیق تر باشید و همه چیز را با جزئیات بنویسید، در تولید کار راحت تر و مشخص تری خواهید داشت.

در مرحله تولید، باید گروه فیلمبرداری خود را مشخص کنید. چه افرادی قرار است در صحنه حاضر باشند؟ چه تعداد فیلمبردار و دستیار نیاز است؟ همه اینها باید مشخص شود. اگر قرار است فیلمبرداری پروژه به صورت همکاری انجام شود، پس سعی کنید حرفه ای ترین و خلاق ترین تصویربرداران را به کار بگیرید.

بعد از مشخص شدن افراد و عوامل تصویربرداری، باید تایم اجرای برنامه را مشخص کنید. بعد از مشخص شدن، تمامی عوامل باید آفیش شوند یعنی با اعلام شما در زمانی خاص، سر صحنه فیلمبرداری حاضر شوند تا پروژه آغاز شود.

images 1696093578 6518558a32105 - آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای در 5 مرحله - آموزش

اگر به غیر از تصویر بردار، عواملی همچون صدابردار، بازیگر و غیره هم دارید، آنها را هم فراخوانی خواهید کرد تا همه به صورت همزمان در صحنه حاضر باشند.

حالا باید مو به مو، تمامی مواردی که در سناریو یا فیلمنامه آن ذکر شده است را پیش ببرید. برای تنظیم قاب ها، از مدیر تصویربرداری مشورت بگیرید.

یا می‌توانید از مقاله زیر برای آموزش بهره ببرید:

انواع نما در فیلمبرداری و سینما

تقریبا تیزر تبلیغاتی در این مرحله تولید شده است و باید فایل های خام را از تصویربرداران تحویل بگیرید.

4- مرحله چهارم، تدوین و صداگذاری تیزر تبلیغاتی؛

در چهارمین گام از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی باید به سراغ مرحله تدوین و صداگذاری برویم. در ابتدا باید تمامی تصاویر را طبق سناریو، تدوین کنیم و بعد از تدوین صداگذاری شود.

باید تمامی صداهایی که در سر صحنه ضبط کرده اید، با تصاویر هماهنگ شوند تا مشکلی پیش نیاید.

حالا یک موسیقی دلپذیر و مطابق سبک تیزر باید انتخاب شود و به عنوان زیر صدای نریشن قرار بگیرد. حالا وقت آن است که صدای نریشن را به فیلم ها اضافه کنیم. صدای نریشن باید آماده شده باشد و آن را به گوینده صدا آشنا بسپارید.

برای تدوین و صداگذاری، نرم افزارهای زیادی وجود دارند، اما بهترین و ساده ترین نرم افزار از نظر رابط و محیط کاربری، نرم افزار پریمیر است که در بین تدوینگرها مرسوم است و برای ساخت انواع تیزر تبلیغاتی از آن استفاده می‌کنند.

images 1696093607 651855a707faa - آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای در 5 مرحله - آموزش

اینجا پایان کار آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای نیست، بلکه یک گام از پنج گام هنوز مانده است.

5- اعمال اصلاحات و گرفتن خروجی تیزر تبلیغاتی؛

شما باید پیش نمایش تدوین اولیه را به کارفرما برسانید. احتمالا نکاتی وجود دارد که کارفرما به عنوان اصلاحیه به شما منتقل خواهد کرد و شما باید آنها را روی تدوین اعمال کنید.

بعد از اینکه تدوین مورد پذیرش کارفرما قرار گرفت، باید از آن خروجی تهیه کنید. با توجه به پلتفرم های انتشار، با کیفیت های مختلف، از کلیپ نهایی تیزر، خروجی بگیرید و آن را در اختیار کارفرما قرار دهید.

سعی کنید به خاطر کاهش حجم، کیفیت خروجی نهایی از دست نرود، در غیر اینصورت بی کیفیت شدن تیزر تبلیغاتی، توی ذوق خواهد زد و کل زحمات شما را به باد خواهد داد.

حالا وقت انتشار کلیپ است. آن را به هر جا که قرار است منتشر شود، ارسال نمایید و منتظر بازخورد آن باشید.

ساخت تیزر تبلیغاتی با استودیو ساترین

استودیو ساترین، یکی از استودیوهای فعال در زمینه تبلیغات، عکاسی و فیلمبرداری است. این شرکت با در اختیار داشتن بهترین تیم و گروه، خدمات زیر را ارائه می‌کند:

  • عکاسی صنعتی و تبلیغاتی؛

یکی از خدماتی که استودیو ساترین به صورت تخصصی و حرفه ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد، خدمات عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است. عکاسی حرفه ای از تمامی محصولات و خدمات، یکی از سوابق کارنامه استودیو ساترین است که همواره با بهره گیری از بهترین تجهیزات و مجرب ترین کادر صورت گرفته است و رضایت خاطر مشتریان را در بر داشته است.

  • فیلمبرداری صنعتی و تبلیغاتی؛

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، می‌توانید برای مرحله تولید، با یک گروه فیلمبرداری یا استودیوی تبلیغاتی همکاری داشته باشید. استودیو ساترین، بهترین دوربین ها و تجهیزاتی که برای فیلمبرداری حرفه ای تبلیغات نیاز دارید را در اختیار دارد و با تجربه چندین ساله، می‌توانید بهترین خروجی را برای شما ارائه کند.

  • ساخت انواع تیزر تبلیغاتی حرفه ای؛

در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای که بیان کردیم، گفتیم، شرکت هایی که می‌خواهید با آنها همکاری داشته باشید، باید نمونه کار خوب داشته باشند. خوشبختانه استودیو ساترین با مدیریت استاد شجاع الدین آقایی و بهره مندی از کادری متخصص و مجرب، چه در زمینه پیش تولید، چه در زمینه تولید و تدوین، حرف برای گفتن دارد و با برندهای مختلفی و مطرحی کار کرده است که اشاره کردن به تمامی آنها در اینجا نمی‌گنجد.

پس تمامی خدماتی که شما برای برندینگ و تبلیغات رسانه ای در فضای مجازی یا تلویزیون احتیاج دارید، استودیو ساترین به شما ارائه می‌دهد. این استودیو در فضای مجازی به نشانی https://satrinco.com/ در دسترس است.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.