شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41458 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • استفاده از چمن مصنوعی مشکی در طراحی فضاهای باز
    11 مهر 1402 - 12:51
    شناسه : 264991
    0

    در گذشته، شاهد حضور چمن‌های مصنوعی در سالن‌های ورزشی بودیم اما امروزه در مکان‌های مختلف مانند مدارس، مهدکودک‌ها، … از انواع چمن سبز به عنوان یک کفپوش مقرون به صرفه و زیبا استفاده می‌شود.

    پ
    پ

    چمن مصنوعی، یک سطح از الیاف مصنوعی می‌باشد، که هر روزه مردم بیشتری به دلیل نگهداری آسان، تعمیر کم هزینه و استفاده از آن در چهارفصل به خرید آن علاقمند می‌شوند. در گذشته، شاهد حضور چمن‌های مصنوعی در سالن‌های ورزشی بودیم اما امروزه در مکان‌های مختلف مانند مدارس، مهدکودک‌ها، محوطه‌های بازی، فضای باز، تراس خانه، روف‌گاردن و حیاط مجموعه های‌ مسکونی، تجاری، اداری از انواع چمن سبز به عنوان یک کفپوش مقرون به صرفه و زیبا استفاده می‌شود.

    بدون شک، طراحی و تولید چمن مصنوعی یکی از دست آوردهای بشر است که کمک بسیاری به بحران کم آبی کرده است. محبوبیت این محصول به دلیل نگهداری آسان و کم هزینه روز به روز افزایش می‌باید. اما وقتی نوبت به انتخاب بهترین کفپوش رنگی برای طراحی محوطه بیرونی ساختمان‌ها یا فضای داخلی آپارتمان‌ها می‌رسد، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیریم. برخی از این فاکتورها شامل رنگ، ارتفاع الیاف و تراکم چمن سبز می‌شود. از سوی دیگر، تنوع طرح و رنگ چمن‌های مصنوعی به گونه‌ای است که انتخاب را برای مشتریان دشوار می‌سازد. به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله به بررسی یکی از انواع چمن‌های مصنوعی، چمن مصنوعی مشکی، بپردازیم. اگر شما هم علاقمند به آشنایی با این محصول مدرن و زیبا هستید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

    images 1677312970 63f9c3cad82f1 - استفاده از چمن مصنوعی مشکی در طراحی فضاهای باز - چمن مصنوعی

    چمن مصنوعی رنگی

    انواع مختلفی از چمن مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای کاربردهای متنوع وجود دارد. بنابراین انتخاب محصول مناسب برای تامین نیازها و طراحی یک مکان با جلوه‌ای منحصر به فرد امری چالش برانگیز خواهد بود. از سوی دیگر، تولید چمن‌های مصنوعی در طیف وسیعی از رنگ‌ها باعث شده تا تمامی افراد قادر به تهیه محصول مناسب، متناسب با سلیقه و بودجه‌ خود باشند و تنوع موجودی چمن‌های تزئینی پاسخگوی نیازهای هم‌وطنان خواهد بود.

    مشاهده قیمت و خرید چمن مصنوعی فوتبال در چمنزار

    استفاده از چمن‌های رنگی در واقع نشان‌ دهنده خلاقیت در طراحی و تفکیک فضا با رنگ است. شما می‌توانید هم از کاربری چمن استفاده کنید، هم با انتخاب رنگ‌های خاص مانند رنگ مشکی یا قرمز به فضا جلوه دهید.

    images 1677312971 63f9c3cb16a88 - استفاده از چمن مصنوعی مشکی در طراحی فضاهای باز - چمن مصنوعی

    انواع چمن مصنوعی رنگی براساس جنس

    چمن‌های مصنوعی را می‌توان براساس جنس به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

    1. نایلون

    چمن سبز که از نایلون ساخته می‎شود، فوق‌العاده بادوام است و می‌تواند ترافیک سنگین پا و دماهای بالا را تحمل کند. به دلیل سفت بودن الیاف، چمن های نایلونی معمولاً برای حیاط خلوت و مکان‌های مانند فضای بازی کودکان استفاده نمی‌شود. با این وجود، یک کفپوش مناسب برای طراحی مکانی دلنشین و دنج است.

    1. پلی پروپیلن

    چمن‌ پلی پروپیلن، یک چمن ارزان قیمت و اقتصادی است اما برای پروژه‌های بزرگ و سنگین، گزینه مناسبی به نظر نمی‎رسد؛ زیرا طول عمر آن‌ها چندان رضایت بخش نیست. در حقیقت، چمن‌های مصنوعی ساخته شده از پلی‌پروپیلن چندان بادوام نیستند، به این معنی که مقاومت رضایت بخشی در برابر ترافیک سنگین پا و ترددهای زیاد ندارند. همچنین، دمای بالا را به خوبی تحمل نمی‌کند. به همین خاطر است که استفاده از آن به عنوان چمن مصنوعی حیاط ، روف گاردن، تراس گاردن و فضای بیرونی ساختمان‌ها، به خصوص مناطقی که آب و هوای گرم دارند، توصیه نمی‌شود.

    1. پلی‌اتیلن

    اکثر صاحبان خانه که به دنبال بهترین چمن تزئینی برای تزئین حیاط خلوت هستند، محصولات ساخته شده از پلی‌اتیلن را انتخاب می‌کنند. رنگ سبز روشن این دسته از محصولات شگفت انگیز به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، تراکم بالا، الیاف نرم و انعطاف پذیر و ظاهر طبیعی چمن‌ پلی اتیلن باعث می‌شود تا اکثر افراد چمن مصنوعی روف گاردن را از میان محصولات پلی اتیلن انتخاب کنند.

    مشاهده قیمت و خرید چمن مصنوعی پدل در چمنزار

    لازم به ذکر است که هر لکه یا آلودگی را می‌توان از روی الیاف این محصول به راحتی تمیز کرد و از این طریق، احتمال رشد باکتری‌ها را در حیاط خانه یا پشت بام محدود کرد. همچنین، تمیز نگه‌داشتن این نوع چمن سبز بسیار آسان است، فقط باید هر از گاهی الیاف آن چنگک یا مسواک زده شود تا ایستایی الیاف‌ها حفظ شود.

    images 1677312971 63f9c3cb1a86e - استفاده از چمن مصنوعی مشکی در طراحی فضاهای باز - چمن مصنوعی

    استفاده از چمن مصنوعی مشکی در طراحی فضاهای باز

    به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه‌های مختلف، امروزه انواع چمن مصنوعی روف گاردن و حیاط در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و برای طراحی فضای بیرونی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    یکی از منحصر به فردترین رنگ‌های چمن‌های مصنوعی، چمن مشکی است که در طراحی‌های لوکس استفاده می‌شود و فضایی دنج و دلنشین به ارمغان می‌آورد.

    به طور کلی، چمن تزئینی مشکی یکی از پرطرفدارترین چمن‌های رنگی است که معمولا برای ایجاد تضاد و طراحی آرم یا لوگو به صورت سلیقه‌ای در کنار دیگر رنگ‌های چمن اجرا می‌گردد. همچنین، از این محصول می‌توان برای خط کشی و طراحی حاشیه زمین‌های ورزشی استفاده کرد.

    از چمن مشکی می‌توانید برای کاربردهای زیر استفاده نمایید :

    1. در فضای باز و اطراف پاساژ‌ها، مراکز خرید و آپارتمان‌ها
    2. زمین بازی یا پارک‌های عمودی
    3. طراحی محوطه بازی برای کودکان
    4. مکان‌های پر تردد
    5. زمین‌ها یا سالن‌های ورزشی

    images 1677312971 63f9c3cb31c92 - استفاده از چمن مصنوعی مشکی در طراحی فضاهای باز - چمن مصنوعی

    فواید و مزایای استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن و چمن سبز حیاط

    شاید برایتان جالب باشد که در طراحی و تولید چمن‌های مشکی از تایلون، پلی پروپیلن و پلی اتیلن استفاده می‌شود و هر یک از این مواد، ویژگی‌ها و مزایای مختص به خود را دارند. از سوی دیگر، زیره چمن به زمین قابلیت ارتجاعی می‌دهد و جست و خیز و قدم زدن را آسانتر می‌کند. همچنین از بروز آسیب‌های جدی افراد در حین زمین خوردن، پیشگیری می‌کند.

    مشاهده قیمت و خرید چمن مصنوعی مدارس در چمنزار

    از دیگر مزایا و فواید طراحی فضای بیرونی ساختمان‌ها با چمن مشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

    • ایجاد سطحی نرم و سازگار برای طراحی زمین بازی
    • مقاوم در برابر اجسام سنگین
    • صرفه جویی در مصرف آب
    • طراحی یک محیط بازی تمیز و ایمن
    • بدون نیاز به هزینه‌های هنگفت برای تعمیر یا نگهداری
    • عرضه به بازار در طرح‌ها و مدل‌های متنوع
    • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون
    • ظاهری زیبا و مشابه به چمن طبیعی
    • دوستدار محیط ‌زیست
    • زهکشی استثنایی
    • مقرون به صرفه در مقایسه با چمن طبیعی

    به طور خلاصه، هیچ‌چیز مانند هوای تازه و فضای باز عالی برای سرگرمی، ورزش و گذراندن اوقات فراغت لذت‌بخش نیست. اگر به دنبال راهی جدید برای پوشاندن سطوح تفریحی با محصولی متفاوت و بادوام هستید، ما چمن مصنوعی مشکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس تا دیر نشده به وب‌سایت چمنزار رفته و محصول مورد نیازتان را با بهترین کیفیت و همراه با ضمانت‌نامه خریداری نمایید. همچنین، متخصصان این مجموعه آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان و همراهان دوست‌ داشتنی هستند.

    مشاهده قیمت چمن مصنوعی در چمنزار

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.