شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41548 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راز زیبایی هر خانم، روتین پوستی به سبک پاپیون
    19 مهر 1402 - 11:23
    شناسه : 265389
    1

    همه ما می‌دانیم که پوست یکی از مهم‌ترین اجزای بدن است و مراقبت کردن از آن و داشتن روتین روزانه خیلی مهم است. هر یک از پوست‌های چرب، خشک، حساس و یا مختلط باید روتین مخصوص به خودشان را داشته باشند زیرا ممکن است پوست با اختلالاتی روبرو شود. هدف از داشتن روتین پوستی این است که مشکلات پوستی‌تان را به طور کامل شناسایی کنید و بعد آنها را برطرف کنید تا همیشه پوستی جوان و باطراوت داشته باشید.

    پ
    پ

    همه ما می‌دانیم که پوست یکی از مهم‌ترین اجزای بدن است و مراقبت کردن از آن و داشتن روتین روزانه خیلی مهم است. هر یک از پوست‌های چرب، خشک، حساس و یا مختلط باید روتین مخصوص به خودشان را داشته باشند زیرا ممکن است پوست با اختلالاتی روبرو شود. هدف از داشتن روتین پوستی این است که مشکلات پوستی‌تان را به طور کامل شناسایی کنید و بعد آنها را برطرف کنید تا همیشه پوستی جوان و باطراوت داشته باشید.

    word image 265389 1 - راز زیبایی هر خانم، روتین پوستی به سبک پاپیون - راز زیبایی

    روتین پوستی چیست ؟

    تمامی کارهایی که ما برای شادابی و سلامت و طراوت پوستمان در طول روز و یا هفته‌ها و ماه ها انجام می‌دهیم روتین پوستی نامیده می‌شود. در واقع هدف اصلی از داشتن روتین پوستی همان رسیدگی‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و یا پیری زودرس پوست است. در کل روتین پوستی شامل پاکسازی، تعادل و مهمترین مورد هیدراته کردن سلول‌های پوست است.

    جنس پوست افراد با یکدیگر متفاوت هستند و در نتیجه باید محصولات متفاوت و سازگار با نوع پوست خودشان را انتخاب کنند و توجه به این موضوع می‌تواند کمک بسیار زیادی به انجام درست و اصولی روتین پوستی روزانه افراد کند. در کل ما ۵ دسته از انواع جنس را برای پوست در نظر گرفتیم که در ادامه آنها را ذکر می‌کنیم:

    • پوست خشک
    • پوست معمولی
    • پوست چرب
    • پوست مختلط
    • پوست حساس

    توجه داشته باشید که هر فرد باید با توجه به نوع پوست خودش روتین مناسب پوستی خودش را داشته باشد. در ادامه در مورد مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار توضیحاتی می‌دهیم. خیلی از افراد این سوال را دارند که باید از کجا بفهمیم پوست ما چرب است. آسان‌ترین راه برای تشخیص این که پوست شما چرب است و یا نه این است که پوست‌های چرب اکثراً حالتی براق دارند و همیشه مقدار زیادی چربی بر روی شانه، پشت بینی و صورتشان دارند. در افرادی که این نوع پوست را دارند خیلی اوقات این مسئله برایشان پیش می‌آید که در بعضی مواقع از روز مثل ظهرها که تولید چربی در اوج خود است به شستن مجدد پوست احتیاج پیدا می‌کنند.

    در چنین حالتی منافذ پوستی بزرگتر می‌شوند و خیلی راحت‌تر می‌توانند مسدود شوند و بعد از مدتی خیلی راحت جوش‌ها، بر روی پوست صورت و حتی بدن ظاهر می‌شوند. به خاطر همین مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار خیلی ضروری است.

    روتین مراقبت روز

    اهمیتی ندارد که در خانه بمانید و یا روز پر مشغله‌ای را در بیرون از خانه بگذارانید برای حفظ سلامت پوستتان حتماً باید روزانه روتین پوستی مناسبی را داشته باشید و چربی‌های ترشح شده از پوست را پاکسازی کنید و پوستتان را برایم ادامه روز آماده کنید.

    شوینده

    صبحتان را با استفاده از یک شوینده مناسب برای پوستتان شروع کنید. باید حداقل پوست را به مدت یک دقیقه با نوک انگشتان و یا براش مخصوص شستشوی صورت ماساژ دهید و بعد از آبکشی پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید.

    تونر

    یکی از روتین های مراقبت از پوست خرید تونر از پاپیون است . باید با یک پد آغشته به تونر صورتتان را پاک کنید تونر ها می‌توانند آلودگی‌ها را از روی پوست پاک کند و ph پوست را متعادل کنند و پوست را برای محصولات بعدی که به پوست می‌زنید آماده سازی می‌کند. دقت داشته باشید که اصلاً نباید تونر را آبکشی کنید.

    word image 265389 2 scaled - راز زیبایی هر خانم، روتین پوستی به سبک پاپیون - راز زیبایی

    استفاده از سرم

    سرم‌ها محلول‌های غنی از مولکول‌های کوچکی هستند که نفوذ بسیار بالایی به عمق پوست دارند و می توانند غلظت بالایی را از مواد فعال به پوست برسانند. تفاوت کرم‌ها با سرم‌ها و لوسیون‌ها در این است که در سرم‌ها خیلی از ترکیبات غیر ضروری حذف شده‌اند و در عوض ترکیباتی موثر و مقوی جایگزین آنها شده‌اند.

    بسته به مواد سازنده سرم‌ها، آنها می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشند، سرم را بر روی دستتان بریزید و بعد روی پوست صورت و گردنتان پخش کنید. به خاطر بافت رقیقی که سرم‌ها دارند آنها نیازی به ماساژ روی پوست را ندارند.

    مرطوب کننده و یا آبرسان

    این مرحله از روتین پوستی بسیار مهم است و باید آن را حتماً جدی بگیرید. خیلی از افراد فکر می‌کنند که فقط پوست‌های خشک نیاز به آبرسانی و مرطوب کنندگی دارند ولی در واقع هر نوع پوستی بعد از شستشو نیاز به آبرسانی به وسیله محصولات مناسب پوستی را دارد.

    تفاوت آبرسان و مرطوب کننده در این است که غلظت و میزان چربی در آنها با یکدیگر متفاوت است. آبرسان‌ها درصد بیشتری از آب را در ترکیبات خودشان دارند و از خشکی پوست جلوگیری می‌کنند و مناسب برای روز های گرم تابستانی هستند. این محصول برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند خیلی مناسب است. ولی اگر پوستتان خشک و یا پوسته پوسته است باید از مرطوب کننده با غلظت مناسب استفاده کنید.

    کرم دور چشم

    از سن ۲۵ سالگی به بعد استفاده از کرم دور چشم اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. کرم‌های دور چشم برای افراد جوان بیشتر خاصیت مرطوب کنندگی و جلوگیری از چین و چروک دور چشم را دارد. با گذشت زمان و ورود به سن ۴۰ سالگی پوست دور چشم به کرم دور چشم غلیظ‌ و با خاصیت لطیف و محکم‌ کنندگی نیاز دارد.

    کرم دور چشم را باید در اندازه‌ای کم با ضربه‌های ملایم در اطراف چشم‌هایتان بزنید.

    استفاده از ضد آفتاب

    استفاده درست و مداوم از ضد آفتاب یکی از مهمترین بخش‌های مراقبت از پوست است. ضد آفتاب می‌تواند پوست را از نور خورشید و اشعه‌های مضر ماورا بنفش خورشیدی محافظت کند. این اشعه‌ها می‌توانند منجر به پیری زودرس، خشکی، لک و تیرگی و چین و چروک پوست شوند. به خاطر اهمیت زیادی که ضد آفتاب‌ها دارند انواع مختلفی از آنها در بازار موجود هستند.

    روزهایی که حتی در خانه هم هستید باید حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید و معمولاً آن را هر دو تا ۴ ساعت یک بار باید تمدید کنید زیرا بعد از این مدت زمان تاثیر خودش را از دست می‌دهد. اگر پوست شما خشک و حساس است باید ضد آفتابی فیزیکی یا مینرال را انتخاب کنید. ضد آفتاب زدن آخرین مرحله روتین مراقبتی روز است و بعد از این مرحله می‌توانید آرایشتان را انجام دهید.

    word image 265389 3 scaled - راز زیبایی هر خانم، روتین پوستی به سبک پاپیون - راز زیبایی

    روتین مراقبتی شب

    در روتین مراقبت روز شما پوست را در برابر اشعه‌های آفتاب و آلودگی‌ها محافظت می‌کنید ولی در روتین شبانه باید تمامی آلودگی‌ها و آرایش بر روی پوست را به خوبی پاک کنید. پوست صورت در طول شب در حال ترمیم و بازسازی پوست است و استفاده از مواد مغذی برای پوست در ترمیم و بازسازی پوست کمک زیادی می‌کند.

    پاک کننده

    اولین مرحله استفاده از یک میسلار واتر و یا یک شیر پاک کن است وظیفه اصلی این مواد پاک کردن چربی‌ها و آلودگی‌ها و آرایش بر روی پوست است.

    شوینده

    هرچند که بیشتر میسلار واترها نیازی به آبکشی ندارند ولی بهتر است که بعد از استفاده از آنها صورتتان را با یک شوینده مناسب بشویید‌.

    تونر

    سرم

    کرم دور چشم

    مرطوب کننده و یا آبرسان

    لایه بردار

    ویتامین سی و یا ضد لک

    ضد لک‌ها برای درمان و یا کاهش لکه‌ها مناسب هستند. همچنین ویتامین سی‌ها خاصیت روشن کنندگی پوست، پیشگیری از لک و همچنین جوانسازی پوست را دارند. بهتر است که از ضد لک در روتین شبانه به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان استفاده کنید. به علاوه استفاده از محصولات ویتامین سی را در روتین‌های صبح و شب به شما پیشنهاد میکنیم.

    در آخر با توجه به نیاز صورتتان می‌توانید از کرم‌های مغذی و یا کرم شب، کرم‌های لیفت کننده و همچنین محصولات مراقبت از لب و ناخن و یا محصولات ضد چروک استفاده کنید. اگر قصد استفاده از تمامی محصولات گفته شده در بالا را دارید باید حتماً محصولی مناسب برای پوستتان را انتخاب کنید. شما می‌توانید تمامی این محصولات را از پاپیون مارکت تهیه و خریداری کنید. و از این مورد اطمینان داشته باشید که ما به شما بهترین و با کیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محصولات را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.