جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41540 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رئیسی یک رکورد جدید زد: بی‌برنامه‌گی کشور سه ساله می‌شود!
    26 مهر 1402 - 4:25
    شناسه : 265747
    1

    تحقق اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۲ در دولت رئیسی با توجه به تمدید دو ساله برنامه ششم توسعه، در هاله‌ای از ابهام است.

    پ
    پ

    الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی - رئیسی یک رکورد جدید زد: بی‌برنامه‌گی کشور سه ساله می‌شود! - رئیسی

    به گزارش «اطلاعات آنلاین»، خبر تمدید دوباره اجرای قانون برنامه ششم توسعه از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در لابه لای اخبار و موضوعات روز جامعه، منطقه و بین المللی پنهان ماند و کمتر کسی به این نکته مهم توجه کرد که کشور در دولت حجت الاسلام رئیسی بدون برنامه و صرفا با برنامه قبلی اداره می شود!

    سکوت مجلس شورای اسلامی و هوادارن دولت نیز در این باره قابل تامل است. براساس آئین نامه داخلی مجلس، دولت باید تا پایان خردادماه 1400 لایحه برنامه هفتم توسعه را به مجلس ارائه می کرد اما این اتفاق نیفتاد و با درخواست دولت و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه ششم توسعه به مدت 6 ماه تمدید شد.

    این در حالی است که در سال گذشته برخی از کارشناسان از تعلل دولت در تنظیم و تدوین لایحه برنامه هفتم و ارسال دیرهنگام آن به مجلس انتقاداتی را مطرح کرده بودند اما ظاهرا این انتقادات خوانده و شنیده نشد.

    اکنون و به تازگی در تاریخ 22 مهرماه جاری برنامه ششم توسعه یک بار دیگر و به مدت 6 ماه تمدید شده است. اما این اتفاق واقعیات دیگری را آشکار می کند.

    اختلافات پیدا و پنهان مجلس و دولت در مواد لایحه برنامه هفتم توسعه نشان می دهد که تصویب این لایحه احتمالا به سال آینده موکول می شود.

    از سوی دیگر، براساس سند چشم انداز 20 ساله ایران که از سال 1384 مصوب و ابلاغ شده است باید تا سال 1404، 4 برنامه توسعه 5 ساله اجرایی شده باشد که با این وضعیت این اتفاق نخواهد افتاد و احتمالا در سال 1403 که سومین سال اداره کشور توسط دولت سیزدهم محسوب می‌شود، شروع اجرای برنامه هفتم توسعه کلید می‌خورد. ضمن آنکه جابجایی ناگهانی رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت و تغییرات گسترده در لایحه اولیه در کنار تغییرات ویژه در مجلس، نگرانی ها درباره برنامه هفتم را افزایش داده است.

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “رئیسی یک رکورد جدید زد: بی‌برنامه‌گی کشور سه ساله می‌شود!”
    1. چیزی که معلومه آقای رئیسی واقعا دارن زحمت میکشن، حالا شما هی برای خودتون حرف مفت بگید، کشور الان دست روحانی و امثال ایشون بود شاید دلار 100 ت رو هم گذشته بود، احتمالا یارانه همون 45 ت بود و از کالا برگ هم خبری نبود، مسکنی اسخته نمیشد، کارخانه نه تنها راه نمیفتاد کلی کارخانه هم تا الان تعطیل شده بود و ….

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.