یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • این نوشیدنی را از صبحانه دانش آموزان فورا حذف کنید
    29 مهر 1402 - 4:34
    شناسه : 265931
    1

    بسیاری از کودکان در زنگ اول و دوم مدرسه خواب‌آلود هستند و سطح هوشیاریشان کمتر است. چرا؟

    پ
    پ

    87050 388 - این نوشیدنی را از صبحانه دانش آموزان فورا حذف کنید - دانش آموزان

    ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات نوشتن: بسیاری از والدین یک عادت اشتباهی دارند و آن این است که در وعده صبحانه به کودک چایی شیرین می‌دهند. والدین باید عادت کنند مواد غذایی شیرین را از وعده صبحانه کودک حذف کنند.

    زیرا مواد غذایی که دارای قند ساده هستند سطح هوشیاری کودک را بسیار کاهش می‌دهند. مادران نباید صبح اول صبح به کودک کیک و کلوچه همراه با شیر و شیرکاکائو بدهند.

    دومین نکته برای افزایش سطح هوشیاری کودکان در طول مدرسه استفاده از مغزها است. اما اگر در روز ۱۰ تا دانه مغز بادام و ۱۰ تا دانه مغز پسته برای تغذیه کودکان در نظر گرفته شود یکی از میان وعده‌های بسیار خوب خواهد بود. زیرا مغزها منبع غنی از چربی‌هاست، پروتئین بسیار بالا دارد و حس سیری به کودک می‌دهد.

    بنابراین به مرور زمان بر سطح هوشیاری و یادگیری کودکان اثر خواهد داشت. بله مغزها چرب هستند اما چربی‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند. چربی‌های مفید لینولئیک و لینولنیک در مواد غذایی گیاهی مانند مغزها، روغن زیتون و… وجود دارند که جزو چربی‌های اشباع نیستند و برای بدن بسیار مفید هستند.

    حتی کودکانی که دچار چربی خون بالا یا کبدچرب هستند می‌توانند از مغزها استفاده کنند. یکی دیگر از مواد خوراکی که به عنوان میان وعده خصوصاً برای کودکانی که اضافه وزن دارند پیشنهاد می‌شود، استفاده از میوه‌های فیبردار است. فیبر هم به دلیل احساس سیری که به کودکان می‌دهد، برای تغذیه کودکان بسیار مهم است.

    اگر بچه اصلاً اهل خوردن میوه نیست، می‌تواند از آب میوه طبیعی در حد متوسط استفاده کنند. اما اگر بچه تمایل به خوردن میوه دارد، خود میوه بهتر از آب‌میوه است. اما آب‌میوه مصنوعی را که به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌ شود. همچنین استفاده از پروتئین به ویژه تخم مرغ در تغذیه کودکان بسیار مهم است. والدین باید بتوانند فرزندشان را به مصرف پروتئین خصوصاً تخم مرغ عادت بدهند. مصرف یک عدد تخم مرغ در روز در وعده صبحانه یا میان وعده برای کودکان لازم است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.