دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41594 تعداد نوشته های امروز : 18 تعداد دیدگاهها : 2375×
مراسم یادبود زنده‌یاد “تیمور گورگین” شاعر و ترانه‌سرای بزرگ گیلان
29 مهر 1402 - 14:21
شناسه : 265946
0

 مراسم یادبود زنده‌یاد “تیمور گورگین” شاعر و ترانه‌سرای بزرگ گیلان عصر دوشنبه ۲۴ مهر ماه در قالب جلسه ۴۳۷ شعر گیلکی خانه‌ فرهنگ گیلان برگزار شد.

پ
پ

photo ۲۰۲۳ ۱۰ ۲۱ ۱۳ ۱۴ ۵۹ - مراسم یادبود زنده‌یاد "تیمور گورگین" شاعر و ترانه‌سرای بزرگ گیلان - تیمور گورگین
این مراسم که با استقبال خوب و کم‌نظیر  شاعران، فرهیختگان و علاقه‌مندان گیلانی مواجه گردیده بود، با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوعی ادامه یافت.

ابتدا مجری برنامه پس از سلام و خوش‌آمدگویی از حاضران خواست که به پاس احترام زنده‌یاد تیمور گورگین و همچنین درگذشت کارگردان بزرگ ایران، “داریوش مهرجویی و همسرش” یک دقیقه سکوت نمایند.
سپس مجری به شرح کوتاهی از بیوگرافی “تیمور گورگین” پرداخت و در ادامه دو شاعر پیشکسوت گیلانی آقایان: محمد فارسی و محمد‌علی اخوات(وارش فومنی) با یادی از مرحوم تیمور گورگین، اشعارشان را برای حاضران قرائت نمودند.

سپس اولین سخنران مراسم،  جناب آقای “محسن آریاپاد” شاعر، ترانه سرا، نویسنده و از بزرگان فرهنگ گیلان سخنانی را در خصوص مرحوم گورگین و اشعار و ترانه‌هایش ایراد نمود. ایشان همچنین در بخشی از سخنانشان به تاریخچه‌ی خانه فرهنگ گیلان پرداخت و گوشه‌ایی از تلاش‌های گذشته برای دوام و بقای این خانه را تبیین نمود. آقای آریاپاد همچنین نقد را از روی دلسوزی و دغدغه‌مندی و موجب پویایی و پیشرفت دانست.
پس از سخنرانی جناب آریاپاد، آقای “محمدرضا خیرخواه” شاعر و ترانه‌سرای نام‌آشنای گیلان سروده‌ای را برای جمعیت مشتاق خواند که مورد تشویق قرار گرفت.
در ادامه سخنران بعدی مراسم جناب آقای “هوشنگ عباسی” شاعر، نویسنده، روزنامه نگار، پژوهشگر و مدیر مسئول ماهنامه “ره آورد گیل” پشت تریبون قرار گرفته و در خصوص مرحوم تیمور گورگین، زندگی‌شان، سروده‌هایشان و سایر فعالیت‌های‌شان مطالبی را عنوان نمودند.

ایشان تیمور گورگین را از شاعران بزرگ و مرد هزارترانه‌ی گیلان عنوان نمودند که حاصل کارهایشان را بسیاری از بزرگان موسیقی پرداخت و اجرا نمودند.
پس از جناب عباسی، مجری برنامه نامه‌ایی را که توسط مرحوم تیمور گورگین مرقوم گردیده بود و در آن آقای “رحیم چراغی” را وصی خود در انتشار آثار به چاپ نرسیده‌شان معرفی نموده بودند، برای جمعیت حاضر خواندند.

در ادامه این مراسم آقای “غلامحسن عظیمی” از شاعران خوش طبع و نویسندگان گیلانی و خانم “ماهرخ حسنی” شاعره خوش قریحه گیلان اشعارشان را برای حضار خواندند.

قسمت پایانی این مراسم که با حضور اساتیدی همچون: استاد غلامرضا مرادی از آهنگسازان بنام ایران و گیلان، استاد محمد عذرخواه از خوانندگان شهیر گیلان، استاد شاه‌نوری از اساتید موسیقی  گیلان، شاعران و نویسندگان و اعضای خانه‌ی فرهنگ و سایر چهره‌های هنری و همچنین مردم مشتاق و علاقه‌مند اختصاص داشت به گروه موسیقی “دیلمون” به رهبری و اجرای خواننده‌ی مشهور گیلان استاد “محمود فرضی‌نژاد”.

ایشان چند ترانه از مرحوم گورگین را در خلال برنامه‌ی موسیقی‌شان اجرا نمودند که با استقبال و همراهی و تشویق بسیار پرشوره جمعیت حاضر قرار گرفت.
پایان مراسم به دیدارها و خوش‌وبش‌های اهالی فرهنگ‌و هنر، و ثبت عکس‌های یادگاری گذشت.

این مراسم که به کوشش خانه فرهنگ‌گیلان و هیئت اجرایی شعر گیلکی برگزار گردیده بود در ساعت ۲۰ به پایان رسید تا یک روزی ماندگار در تاریخ خانه‌ی فرهنگ گیلان رقم بخورد.

یاد استاد “تیمور گورگین” گرامی و نامش جاوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.