پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41529 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بازسازی بلبرینگ ها چیست و چه تاثیری بر محیط زیست دارد
    30 مهر 1402 - 23:26
    شناسه : 266043
    0

    بازسازی بلبرینگ ها به صورت کلی به عملیاتی گفته میشود که طی آن بلبرینگ های آسیب دیده توسط افراد متخصص چک می شود و بعد از چک شدن و عیب یابی به مرحله باز سازی میرود. طی فرایند بازسازی بلبرینگ ابتدا تمامی اجزای بلبرینگ را از یکدیگر جدا می کنند و سپس تک تک اجزای بلبرینگ را مورد بررسی و عیب یابی قرار می دهند.

    پ
    پ

    word image 266043 1 - بازسازی بلبرینگ ها چیست و چه تاثیری بر محیط زیست دارد - بلبرینگ

    بازسازی بلبرینگ ها به صورت کلی به عملیاتی گفته میشود که طی آن بلبرینگ های آسیب دیده توسط افراد متخصص چک می شود و بعد از چک شدن و عیب یابی به مرحله باز سازی میرود. طی فرایند بازسازی بلبرینگ ابتدا تمامی اجزای بلبرینگ را از یکدیگر جدا می کنند و سپس تک تک اجزای بلبرینگ را مورد بررسی و عیب یابی قرار می دهند. پس از عیب یابی اجزایی که دارای مشکل هستند را باز سازی می کنند. به طور مثال در صورت خرابی ساچمه ها این ساچمه ها طی چندین عملیات مختلف کیفیت قبل را بدست می آورند و دوباره آماده برای کار می شوند. این فرایند قطعا کمک زیادی به حفظ محیط زیست می کند. در صورت بازسازی و ترمیم بلبرینگ ها مواد اولیه کمتری از معادن استخراج میشود و هزینه و انرژی مصرف شده برای این بلبرینگ ها نیز کاهش می یابد. با توجه به وفور استفاده از بلبرینگ ها (تقریبا در تمامی تجهیزات اطراف ما) میتوان گفت که بازسازی بلبرینگ ها یکی از اعمالی است که می تواند به شدت در سالم ماندن محیط زیست ما تاثیر بگذارد. اگر میخواهید بیشتر درباره باز سازی انواع بلبرینگ چینی، کره ای، ژاپنی و … و مزایا و معایب آن مطلع شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

    بازسازی بلبرینگ ها چه شرایطی دارد؟

    بازسازی بلبرینگ ها دارای شرایط خاصی است و هر بلبرینگی را نمیتوان بازسازی کرد. علاوه بر این که هر بلبرینگی را نمیتوان بازسازی کرد باید به این نیز توجه داشت که بازسازی هر بلبرینگی نیز توجیه اقتصادی ندارد. به صورت کلی برای بازسازی بلبرینگ ها باید به این عنصر توجه کرد که بلبرینگ ما چقدر آسیب دیده و چه مقدار از عمر مفید آن باقی مانده است. به طور معمول بلبرینگ هایی که بیشتر از 30 درصد از طول عمر مفید آن ها باقی مانده است برای باز سازی مناسب هستند. بلبرینگ هایی که بیش از حد آسیب دیده اند قابلیت بازسازی را ندارند و بازسازی بلبرینگ ها معمولا برای بلبرینگ هایی است که آسیب هایی مانند خوردگی ها و ساییدگی های جزئی دارند. با رفع این نوع از آسیب ها میتوان طول عمر مفید بلبرینگ ها را از حدود 30 درصد تا 50 الی 60 درصد افزایش داد و این کار می تواند هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ محیط زیستی مفید باشد. البته باز سازی بلبرینگ هایی که آسیب های آنها بسیار جزئی و کوچک است نیز توصیه نمی شود. برای باز سازی بلبرینگ ها بلبرینگ باید تا یک سطح حداقلی ای آسیب دیده باشد تا بتوان این فرایند را برای این بلبرینگ ها یک فرایند موثر نامید که از لحاظ اقتصادی نیز موجه باشد.

    word image 266043 2 - بازسازی بلبرینگ ها چیست و چه تاثیری بر محیط زیست دارد - بلبرینگ

    بازسازی بلبرینگ ها در شرکت بلبرینگ سازی skf

    برند SKF یکی از معروف ترین برند ها در زمینه تولید بلبرینگ هاست که سالهای بسیار زیادی است که بلبرینگ هایی با تنوع زیاد و کیفیت فوق العاده ای تولید می کنند. این برند به تازگی با تاسیس کارخانه ای در شهر بیرمینگام به بازسازی بلبرینگ ها نیز مشغول شده است. طبق آمار های رسمی ای که کمپانیSKF منتشر کرده است، ساخت بلبرینگ ها فرایندی 100 مرحله ای دارد و باز سازی بلبرینگ ها یک فرایند 10 مرحله ای که از لحاظ مصرف انرژی باز سازی بلبرینگ ها به شدت به صرفه است. اما باز سازی بلبرینگ ها میتواند زمان بیشتری نسبت به تولید بلبرینگ ها از ما بگیرد. برند بلبرینگ SKF اما توانسته است با بازسازی بلبرینگ ها با روش های نوین مقدار مصرف انرژی و هزینه ارائه یک بلبرینگ به بازار های جهانی را کمتر کند. البته باز سازی بلبرینگ ها شرایط خاص دیگری نیز دارد که در پارگراف بعدی به طور مفصل آن را برای شما عزیزان توضیح میدهیم. ولی به صورت کلی باز سازی بلبرینگ ها یک فرایند مفید، به صرفه و حامی محیط زیست است که توانسته است نقش مفید و چشم گیری در کاهش آسیب های محیط زیستی داشته باشد. اما باید به این نکته توجه داشت که باز سازی بلبرینگ هرچقدر هم که پیشرفت کند و و سرعت آن بالا برود باز هم نیاز است که بلبرینگ ها تولید شوند و بازسازی هیچ گاه نمی تواند جایگزین تولید بلبرینگ های جدید شود.

    word image 266043 3 - بازسازی بلبرینگ ها چیست و چه تاثیری بر محیط زیست دارد - بلبرینگ

    کیفیت و مدل بلبرینگ ها چه تاثیری بر امکان بازسازی آنها دارد

    بلبرینگ ها از انواع مختلفی برخوردار هستند و قطعا نمیتوان گفت باز سازی تمامی انواع این بلبرینگ ها مقرون به صرفه است. بازسازی بلبرینگ ها بستگی به نوع و اندازه این بلبرینگ ها نیز دارد. به طور مثال به صورت کلی باز سازی بلبرینگ ها برای بلبرینگ هایی که اندازه بزرگی دارند مقرون به صرفه تر است. بلبرینگ هایی که سایز های بزرگتر دارند و در صنایع بزرگ به کار می روند از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند. از نظر اقتصادی برای این نوع بلبرینگ تعمیر بجای خرید گزینه مطلوب تری است. پس وقتی که این بلبرینگ ها به مقداری آسیب دیده اند که حدودا 30 درصد از طول عمر مفید آن ها باقی مانده است میتوان با بازسازی آن ها میزان طول عمر مفیدشان را تا حدود 60 درصد افزایش داد. البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که برای جلوگیری از بیکار ماندن خط تولید در زمان باز سازی، شما باید یک بلبرینگ جایگزین داشته باشید زیرا این فرایند ممکن است هفته ها طول بکشد و از کار افتادن خطوط تولید برای هفته ها می تواند ضرر های مالی سنگینی را برای شما به بار بیاورد. پس میتوان گفت که باز سازی بلبرینگ برای بلبرینگ هایی با سایز های کوچک و بدون پیچیدگی مقرون به صرفه نیست. البته اگر شما از بلبرینگ باکیفیتی مانند بلبرینگ کویو که یک بلبرینگ ژاپنی است استفاده می کنید و با شرایط کنونی واردات و نرخ ارز توانایی خرید یا جایگزینی بلبرینگ های با کیفیت را ندارید این فرایند می تواند برای شما منطقی باشد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.