پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41538 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه کافی‌شاپ‌ها می‌توانند کارکنان بلندمدت را استخدام و حفظ کنند؟
    03 آبان 1402 - 13:18
    شناسه : 266193
    0

    نحوه حفظ کارکنان در کافی شاپ ها و رستورانها برای بازدهی بیشتر و تسریع پیشرفت یک مجموعه.

    پ
    پ

    images 1698046018 653620420c92e - چگونه کافی‌شاپ‌ها می‌توانند کارکنان بلندمدت را استخدام و حفظ کنند؟ - استخدام

    در دنیای کافی شاپ ها، اشتیاق و علاقه نیروی محرکه باریستاها و کارکنان فداکار هستند. با این حال، مانند بسیاری از بخش‌های دیگر در صنعت مهمان‌نوازی، کافی‌شاپ‌ها اغلب با نرخ بالای جابجایی کارکنان دست و پنجه نرم می‌کنند. تأثیر همه‌گیری کووید-19 این چالش را تشدید کرد، به طوری که 78٪ از اپراتورهای رستوران ایالات متحده کمبود کارکنان برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان را گزارش کرده‌اند (منبع: انجمن ملی رستوران‌ها، 2022).
    این موضوع چند وجهی است که از عواملی مانند دستمزد پایین و ساعات کاری نامنظم ناشی می‌شود. با این وجود، برای دارندگان کافی شاپ بسیار مهم است که باریستاهای ماهر و پرشور را برای اطمینان از موفقیت مداوم کسب و کار خود جذب و حفظ کنند. بنابراین، صاحبان کافی شاپ چگونه می توانند کارکنانی را که متعهد به ایجاد مشاغل طولانی مدت در صنعت قهوه تخصصی هستند، بیابند و نگه دارند؟! در ادامه همراه این بلاگ استارپت باشید.

    چرا گردش مالی بالا در صنعت قهوه؟

    صنعت کافه‌داری در سراسر جهان با برخی از بالاترین نرخ‌های جابجایی کارکنان دست و پنجه نرم می‌کند. به عنوان مثال، نرخ جابجایی سالانه کارکنان بریتانیا 30 درصد است، دو برابر هر صنعت دیگری در این کشور دلایل متداول برای ترک شغل کارکنان در بخش سالن داری شامل ساعات کاری غیر اجتماعی، دستمزد کم، مزایای محدود و فقدان چشم‌انداز شغلی است. این عوامل می‌توانند برای باریستاها نیز اعمال شوند، حتی اگر آنها مهارت ها و دانش ارزشمندی در زمینه تهیه قهوه تخصصی داشته باشند.

    جذب متقاضیان مناسب

    images 1698046030 6536204ec831c - چگونه کافی‌شاپ‌ها می‌توانند کارکنان بلندمدت را استخدام و حفظ کنند؟ - استخدام

    در تلاش برای یافتن کارکنان مناسب و طولانی مدت، صاحبان کافی شاپ اغلب به دنبال افرادی با تجربه و اشتیاق عمیق برای قهوه تخصصی هستند. با این حال، میانگین سنی کمتر کارکنان هتلداری، در مقایسه با سایر صنایع، به این معنی است که کارکنان کافی شاپ ممکن است تجربه زیادی نداشته باشند. در نتیجه، صاحبان کافی‌شاپ باید در ارزیابی استخدام‌های بالقوه، بیش از مهارت‌های عملی و دانش قهوه را در نظر بگیرند.

    Fotis Vlachakis، یکی از مالکان Bridge Urban Coffee Roasters در یونان، بر اهمیت شخصیت تاکید می‌کند. او معتقد است که ویژگی های شخصیتی مانند سخت کوشی، صداقت، صبر و تمایل به یادگیری اغلب مهم تر از تخصص قهوه هستند. این ویژگی ها را می توان توسعه داد و پرورش داد، در حالی که دانش قهوه را می توان آموزش داد.

    حمایت از باریستاها برای مدت طولانی

    پرداختن به چالش انتقال کارکنان در کافی شاپ‌ها نیازمند اقدامات پیشگیرانه است. در اینجا چندین استراتژی که صاحبان کافی شاپ می توانند برای حفظ کارکنان برای مدت طولانی تر استفاده کنند را بیان می‌کنیم:

    1.  آموزش و فرصت های توسعه شغلی: در حالی که زمان برای آموزش ممکن است محدود باشد، سرمایه گذاری دو طرفه سودمند است. آموزش با کیفیت بالا می‌تواند عملکرد کارکنان و رضایت شغلی را بهبود بخشد و در نهایت به سود کسب و کار باشد.
    2.  تعامل: ارائه فرصت هایی برای کارکنان برای شرکت در رویدادهای صنعت و فرآیند سرخ کردن می‌تواند تعامل و انگیزه را افزایش دهد. این نه تنها رضایت شغلی را بهبود می بخشد، بلکه پیشرفت شغلی را در شرکت تشویق می کند.
    3. سرمایه گذاری در کارمندان: صاحبان کافی شاپ باید افزایش حقوق، انعطاف پذیری برنامه و مسیرهای پیشرفت شغلی، مانند باریستا یا نقش های مدیریتی را در نظر بگیرند. برقراری ارتباط منظم با باریستاها در مورد اهداف شغلی بلندمدت آنها می تواند روابط طولانی مدت ایجاد کند.

    4. محیط های کاری مثبت: ایجاد یک محیط کاری سالم، هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی، بسیار مهم است. عواملی مانند مکان و ساعات کار می توانند به میزان قابل توجهی بر رضایت شغلی تأثیر بگذارند. ارتباطات باز و بهینه سازی گردش کار می تواند این عوامل را افزایش دهد.

    5. گزینه های پیشرفت شغلی: باریستاها را تشویق کنید تا مهارت های خود را متنوع کنند و به طور بالقوه مسئولیت هایی را در کباب کردن، حجامت یا بازاریابی بر عهده بگیرند. کسب تجربه در شرکت‌های بزرگ‌تر قهوه همچنین می‌تواند مهارت و درک آن‌ها از صنعت را گسترش دهد و آنها را کاندیدای مطلوب‌تری برای موقعیت‌های بلندمدت کند.

    images 1698046043 6536205b4ee21 - چگونه کافی‌شاپ‌ها می‌توانند کارکنان بلندمدت را استخدام و حفظ کنند؟ - استخدام

    در نتیجه، کاهش نرخ جابجایی کارکنان در کافی شاپ ها نه تنها برای خود کسب و کارها بلکه برای توسعه صنعت قهوه تخصصی نیز مفید است. با تمرکز بر رضایت و مشارکت کارکنان، صاحبان کافی شاپ می توانند به قدرت و طول عمر صنعت کمک کنند. به این ترتیب کافی شاپ ها می توانند با تیمی متعهد و ماهر متشکل از کارکنان طولانی مدت پیشرفت کنند. منبع: استارپت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.