شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
دیدار مدیر عامل و هیات مدیره جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود با شهردار این شهر
6 آبان 1402 ساعت: 23:34
شناسه : 266364
3

مدیر عامل و هیات مدیره جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود، روز  شنبه ۱۴۰۲/۸/۶ با آقای صادق پور ، شهردار ، ملاقات و در باره راههای گسترش همکاری های دو جانبه زیست محیطی، مدیریت پسماند و آموزش حقوق شهروندی ، تبادل نظر کردند.

پ
پ

دیدار مدیر عامل و هیات مدیره جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود با شهردار این شهر - دیدار مدیر عامل و هیات مدیره جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود با شهردار این شهر - دوستداران محیط زیست لنگرود

در این جلسه ، آقای زمانی ،  ابتدا، گزارشی از سابقه  فعالیت های۱۴ ساله این سازمان مردم نهاد و عملکرد آن ارائه کرد و اظهار نمود: در زنجیره پسماند، حلقه اصلی، مرحله تولید است که  باید مورد توجه قرار گیرد و حلقه های دیگر، مانند تفکیک از مبدا، باز یافتِ پسماندهای خشک و تر و تولید کمپوست یا ورمی کمپوست و در نهایت دفن اصولی مواد، حلقه های بعدی هستند.
متاسفانه در سال‌های گذشته، به مساله اصلی که آموزش شهروندان برای  بهینه مصرف کردن و کاهش تولید پسماند است، توجه کافی نشده و بیشتر سرمایه گذاری‌ها بر روی موارد  انتهایی انجام گرفته که نتیجه بخش نبوده است.

وی افزود: این سازمان مردم نهاد آمادگی  دارد در زمینه آموزش شهروندان برای کاهش تولید  پسماند خانگی همکاری های لازم را انجام دهد.
آقای زمانی در رابطه با تالاب لنگرود،   با اشاره  به اهمیت تالاب کیاکلایه به عنوان تالاب شهری ، اضافه کردند که تالاب  مذکور، این ظرفیت و مزیت را دارد که شهر لنگرود را در سطح بین المللی  بعنوان شهر تالابی مطرح نماید و با ایجاد  سایت پرنده نگری بعنوان طرح مکمل،  اکو توریسم را در این شهر  پایه ریزی  و گسترش دهد، بنابر این اجرای طرح هایی که به این مزیت ها در منطقه حفاظت شده تالاب،  لطمه وارد می کند، جایز نیست.
در مورد احداث تونل نوری در پیاده راه حاشیه  تالاب ، پس از تبادل نظر، مقرر گردید مکان جدیدی برای احداث آن در نظر گرفته شود.

در این دیدار آقای صادق پور، شهردار لنگرود ، با ابراز خوشوقتی و استقبال از برگزاری چنین دیدارهایی گفت:  به عنوان شهردار آماده  همه گونه همکاری در زمینه علائق  مشترک از جمله  طرح های صیانت از محیط زیست شهری، مدیریت پسماند و آموزش های مرتبط با آن، آموزش شهروندان، دانش آموزان و، خانواده ها و سایر طرح های آموزشی را دارد اما  باید نحوه  اجرای طرح های  آموزشی به گونه ای باشد که اثر گذاری بیشتری داشته باشد.
همچنین مقرر شد، جلسات اعضای جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود با شهردار، به طور منظّم و بصورت ماهانه در روز های سه شنبه بعد از ظهر بر گزار شود.

پیشنهاد ایجاد سایت پرنده نگری در محل تالاب نیز مورد استقبال شهردار قرار گرفت و توافق شد که مدیر عامل جمعیت، در اسرع وقت ، طرح قبلی را بازنگری و  به شهردار ارائه  نماید
در این جلسه مقرر شد تا اقدامات لازم برای  ثبت جهانی شهر لنگرود به عنوان  شهر تالابی، از طرف جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود، آغاز و طرح مربوطه تهیه و  پس از تصویب شهرداری ، به دبیر خانه کنوانسیون رامسر  ارائه  گردد.
در خاتمه ، شهردار لنگرود بار دیگر از طرح ها  و پیشنهاد های این سازمان مردم نهاد، برای آموزش شهروندان ، استقبال و افزود:  از فعالیت هاي جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود،حمایت لازم انجام خواهد گرفت.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.