شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
آجر سبک هبلکس
10 آبان 1402 ساعت: 16:15
شناسه : 266570
3

آجر سبک هبلکس یا همان بلوک هبلکس نوعی بلوک متخلخل و اتوکلاو شده است که به منظور تیغه چینی و ساخت دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد بلوک هبلکس از بلوک های سیمانی، آجرهای سفالی و مصالح سنتی مورد استفاده در ساختمان سازی بزرگتر است.

پ
پ

C:\Users\Nazila\Desktop\Capture1.JPG

آجر سبک هبلکس

آجر سبک هبلکس یا همان بلوک هبلکس نوعی بلوک متخلخل و اتوکلاو شده است که به منظور تیغه چینی و ساخت دیوارهای غیرباربر مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد بلوک هبلکس از بلوک های سیمانی، آجرهای سفالی و مصالح سنتی مورد استفاده در ساختمان سازی بزرگتر است. بنابراین دیوار چینی با بلوک هبلکس با سرعت بیشتری قابل انجام می باشد. تیغه چینی با هبلکس به دلیل کم بودن وزن این مصالح، کاهش بار مرده سازه و در نتیجه عملکرد بهتر سازه در برابر بار زلزله را در پی دارد.

برای خرید بلوک هبلکس می توانید به سایت های عمران مدرن ، صاد و ترب مراجعه نمایید. در سایت عمران مدرن قیمت بلوک هبلکس برندهای مختلف به صورت بروز ارائه می گردد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ هم در ارتباط باشید.

C:\Users\Nazila\Downloads\tb-hublex01 (1).jpg

قیمت آجر سبک هبلکس

قیمت بلوک هبلکس بر اساس برند و کیفیت آن متفاوت است. برخی از برندها به منظور کاهش هزینه ها از آهک بیشتری در ساخت بلوک دیواری هبلکس استفاده می نمایند که موجب کاهش کیفیت محصول می شود. نوع و سیمان مصرفی در تولید هبلکس هم بر قیمت آن تاثیرگذار است. بلوک دیواری هبلکس با پالت یا به صورت فله به فروش می رسد. البته لازم به ذکر است که برخی از برندهای آجر سبک هبلکس تنها با پالت به فروش می رسند، زیرا خرید فله سبب افزایش شکست و پرتی بلوک دیواری هبلکس به هنگام حمل و نقل و جابجایی می گردد. قیمت آجر سبک هبلکس با پالت از خرید فله گرانتر است. البته برخی از برندها و کارخانه ها امکان بازگشت پالت را فراهم نموده و چنانچه مشتری پالت را به صورت سالم به کارخانه تحویل دهد، از هزینه خرید کاسته می شود.

پالت ها با تسمه شرینک یا استریچر بسته بندی می گردند که هزینه نهایی پرداخت شده برای هر کدام از آنها متفاوت است. به طوری که قیمت پالت آجر سبک هبلکس بسته بندی شده با شرینک بیشتر است. به منظور برآورد هزینه های کلی باید دستمزد اجرای هبلکس را نیز مدنظر قرار داد.

قیمت هر عدد بلوک هبلکس

قیمت آجر سبک هبلکس بر خلاف اغلب بلوک و آجرهای دیوارچینی، به صورت قیمت هر متر مکعب ارائه می گردد. بنابراین برای برآورد قیمت باید طول و ارتفاع دیوار چینی با بلوک هبلکس را در ضخامت دیوار ضرب نموده و حجم کار را محاسبه نمود و در نهایت در قیمت هر متر مکعب آجر هبلکس ضرب نمود.

برای محاسبه قیمت هر عدد بلوک هبلکس باید با توجه به ابعاد، تعداد آجر سبک هبلکس در هر متر مکعب را بدست آورده و بر اساس قیمت حجمی ارائه شده، قیمت هر عدد بلوک هبلکس را محاسبه نمود. اگر چه قیمت هر عدد بلوک هبلکس از مصالح سنتی بیشتر است، اما مزایای متعدد آن موجب مقرون بصرفه شدن قیمت آجر سبک هبلکس می گردد که در ادامه به توضیح بیشتری در این خصوص پرداخته شده است.

C:\Users\Nazila\Downloads\photo_5868681641998793796_x.jpg

آجر هبلکس و سبک بودن آن

از شناخته شده ترین مزایا و مشخصات بلوک دیواری هبلکس ، سبک بودن وزن آن است. به طور کلی به دلیل عملکرد بهتر سازه های سبک به هنگام وقوع زلزله، سبک سازی ساختمان در دستور کار بسیاری از سازندگان قرار گرفته است. ضمن اینکه با کاهش بار مرده سازه، مصالح مورد نیاز برای اجرای اسکلت سازه همچون میلگردهای مصرفی در پی سازی کاهش یافته و از این منظر آجر سبک هبلکس موجب کاهش هزینه ها می گردد.

آجر سبک هبلکس و عایق بودن آن

آجر سبک هبلکس عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسبی می باشد. عایق بودن بلوک دیواری هبلکس موجب کاهش هزینه های مربوط به عایق سازی ساختمان می شود. در شرایط کنونی با افزایش جمعیت و آپارتمان نشینی، عایق صوتی بودن آجر سبک هبلکس از ورود صداهای ناهنجار به داخل ساختمان می کاهد. همچنین از انتقال صدای داخل خانه به بیرون هم جلوگیری می شود. ویژگی عایق حرارتی آجر سبک هبلکس از اتلاف انرژی جلوگیری نموده و سبب کاهش هزینه های مربوط به تامین انرژی می گردد. بلوک دیواری هبلکس از انتقال سرمای کولر در فصل تابستان و حرارت ناشی از تجهیزات گرمایشی در فصول سرد سال به بیرون جلوگیری می نماید. علاوه بر این، این بلوک ها از مقاومت خوبی در برابر آتش سوزی برخوردار هستند.

افزایش سرعت ساخت و ساز با آجر سبک هبلکس

ابعاد بلوک هبلکس از متریال سنتی بزرگتر بوده و وزن کمتری هم دارد. این خصوصیات از آجر سبک هبلکس سبب افزایش سرعت ساخت و ساز می گردد. ضمن اینکه برای دیوار چینی با بلوک هبلکس به ملات نیاز نبوده و با چسب های مخصوص می توان دیوارچینی را انجام داد. علاوه بر موارد ذکر شده برای سفیدکاری این دیوارها نیاز به زیرسازی گچ و خاک نبوده و می توان مستقیما عملیات سفیدکاری را انجام داد. این موضوع ضمن حذف هزینه های مربوط به گچ و خاک موجب افزایش سرعت دیوار چینی با بلوک هبلکس نیز می شود.

برشکاری آسان بلوک دیواری هبلکس

آجر سبک هبلکس به راحتی قابلیت برشکاری داشته و با یک اره قابل برش است. بنابراین می توان به راحتی آن را در ابعاد مورد نظر برش زد. برای اجرای تاسیسات نیز که نیاز به سوراخکاری و برشکاری دیوار می باشد، استفاده از آجر سبک هبلکس موجب سهولت عملیات می گردد.

C:\Users\Nazila\Downloads\photo_5868681641998793797_x.jpg

مراحل تولید آجر سبک هبلکس

در ساخت آجر سبک هبلکس از سیمان، سیلیس، آهک، پودر آلومینیوم و آب استفاده می گردد. در مرحله اول، دوغاب سیلیس و آب را تهیه می نمایند. سپس به آن سیمان و آهک اضافه می نمایند. از موارد قابل توجه در تولید بلوک دیواری هبلکس این است که موادی که با یکدیگر مخلوط می شوند نباید به صورت کلوخه باشند. برای خارج کردن مواد از حالت کلوخه شده باید قبل از ترکیب آنها را آسیاب نمود. مخلوط ایجاد شده را با کمک میکسر ترکیب نموده و سپس به آن پودر آلومینیوم اضافه می کنند. استفاده از پودر آلومینیوم در ساخت بلوک دیواری سبک، عامل تخلخل و سبکی وزن این بلوک می باشد.

مرحله بعدی تولید آجر سبک هبلکس ، قالب گیری مصالح ترکیب شده است. پس از آن عملیات اتوکلاو بلوک ها انجام می شود. بعد از قالب گیری، بلوک ها را در ابعاد مورد نظر برش می زنند.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک هبلکس با بهترین کیفیت و قیمت می باشد. به منظور استعلام قیمت، دریافت مشاوره و خرید آجر سبک هبلکس می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.