شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
چگونه چاق شویم
15 آبان 1402 ساعت: 14:19
شناسه : 266928
1

آیا می خواهید بدانید که چگونه چاق شویم؟ قبلش باید بدانیم که چاقی چیست. چاقی به معنای افزایش وزن و افزایش درصد چربی بدن می باشد. چاقی می تواند عوارض سلامتی زیادی داشته باشد، از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی سرطان ها و آرتروز. ولی اگر می خواهید چاق شوید، باید کالری بیشتری از آنچه می سوزانید مصرف کنید. این امر می تواند با افزایش مصرف غذا و نوشیدنی های پرکالری صورت گیرد.

پ
پ

چگونه چاق شویم

آیا می خواهید بدانید که چگونه چاق شویم؟ قبلش باید بدانید که چاقی چیست. چاقی به معنای افزایش وزن و افزایش درصد چربی بدن می باشد. چاقی می تواند عوارض سلامتی زیادی به دنبال داشته باشد، از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، برخی سرطان ها و آرتروز. ولی اگر می خواهید چاق شوید، باید کالری بیشتری از آنچه می سوزانید مصرف کنید. این امر می تواند با افزایش مصرف غذا و نوشیدنی های پرکالری صورت گیرد. خوردن غذاهای مغذی و پرکالری راهکار خوب و موثری برای افزایش وزن می تواند باشد. ولی حتما باید علت کمبود وزن خود را بدانید.

images 1699098683 6546303b57298 - چگونه چاق شویم - اخبار روز

چگونه چاق شویم در عرض یک هفته

چاق شدن یکسری راه حل دارد که شما می توانید با انجام دادن آنها، به سرعته چاق شدن خود کمک کنید. روش های چاقی عبارتند از :

1.کالری بیشتری مصرف کنید. برای افزایش وزن، باید کالری بیشتری مصرف کنید تا آنچه می سوزانید. این کار را می توان با خوردن غذاهای پرکالری یا افزایش اندازه وعده های غذایی خود انجام داد.

2.از غذاهای پرکالری و مغذی استفاده کنید. از غذاهایی استفاده کنید که کالری بالایی دارند، اما همچنین حاوی مواد مغذی مهم نیز هستند. این غذاها شامل آجیل، دانه ها، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و چربی های سالم هستند.

3.ورزش منظم انجام دهید. ورزش منظم می تواند به شما کمک کند تا عضلات بیشتری بسازید و متابولیسم خود را افزایش دهید. این می تواند به شما کمک کند تا وزن اضافه کنید، اما مهم است که از ورزش بیش از حد خودداری کنید، زیرا این می تواند منجر به کاهش وزن شود.

4.غذاهای خود را در خانه بپزید. این به شما امکان می دهد تا مواد تشکیل دهنده و مقدار کالری غذای خود را کنترل کنید.

در ادامه چند نمونه غذای پرکالری و مغذی آورده شده است :

آجیل: بادام، گردو، فندق، پسته و غیره

دانه ها: تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، تخمه کدو تنبل و غیره

غلات کامل: برنج قهوه ای، جو دوسر، نان سبوس دار و غیره

پروتئین بدون چربی: مرغ، ماهی، لوبیا، عدس و غیره

چربی های سالم: روغن زیتون، آجیل و دانه ها

روش های خاص برای چاق شدن در عرض یک هفته :

صبحانه را جدی بگیرید. بسیاری از افراد به اندازه کافی صبحانه نمی خورند. صبحانه یک وعده غذایی مهم است که می تواند به شما کمک کند تا در طول روز کالری بیشتری مصرف کنید.

میان وعده های بسیار پرکالری بخورید. میان وعده ها می توانند به شما کمک کنند تا کالری بیشتری در طول روز مصرف کنید. میان وعده های پرکالری مانند آجیل، دانه ها، غلات کامل و پروتئین بدون چربی را انتخاب کنید.

غذاهای خود را با چربی های سالم بپوشانید. چربی های سالم کالری بالایی دارند. روغن زیتون، آجیل و دانه ها را روی غذاهای خود بریزید.

از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. غذاهای فرآوری شده اغلب کالری بالایی دارند، اما همچنین حاوی مواد مغذی کمی هستند.

از نوشیدنی های شیرین خودداری کنید. نوشیدنی های شیرین کالری بالایی دارند، اما هیچ ارزش غذایی ندارند. آب، چای بدون قند و قهوه بدون قند را انتخاب کنید. این روش یکی از بهترین روش های چاقی و سریعترین روش چاقی می باشد، ولی برای شما مضرات بسیار زیادی دارد، مثل مرض قند و دیابت.

images 1699098683 6546303b5de1c - چگونه چاق شویم - اخبار روز

چاق شدن صورت در یک هفته

ورزش صورت می تواند به تحریک گردش خون و تولید کلاژن کمک کند. ورزش صورت برای چاقی می تواند به پر شدن صورت کمک کند و صورت شمارا چاق تر کند.

در ادامه چند حرکت ورزشی صورت برای چاقی صورت آورده شده است :

حرکت ماهی : لب های خود را به شکل یک ماهی در بیاورید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حرکت به تقویت عضلات گونه کمک می کند.

حرکت خمیازه : دهان خود را باز کنید و لب های خود را به شکل یک خمیازه در بیاورید. به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حرکت به تقویت عضلات گونه و چانه کمک می کند.

حرکت بوسه : لب های خود را به شکل یک بوسه در بیاورید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حرکت به تقویت عضلات لب و گونه کمک می کند.

حرکت دمیدن شمع : لب های خود را به شکل یک دایره در بیاورید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حرکت به تقویت عضلات لب کمک می کند.

حرکت بالا بردن ابرو : ابروهای خود را به بالا بکشید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حرکت به تقویت عضلات پیشانی کمک می کند.

برای انجام این حرکات، حرکات را به آرامی و با کنترل انجام دهید. هر حرکت را 10 بار تکرار کنید. ولی توجه داشته باشید که ورزش صورت به تنهایی نمی تواند به چاقی صورت کمک کند. برای چاق شدن صورت، باید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید. شما می توانید رژیم غذایی برای چاقی را از یک پزشک متخصص تغذیه تهیه کنید.

معایب چاقی

چاقی یک مشکل سلامتی جدی می باشد که می تواند باعث به وجود آمدن عوارض جدی در سلامتی شود. برخی از معایب چاقی عبارتند از :

افزایش خطر بیماری های قلبی

افزایش خطر دیابت نوع 2

افزایش خطر مشکلات بارداری

افزایش خطر برخی سرطان ها

افزایش خطر مشکلات مفاصل

افزایش خطر مشکلات روانی

افزایش خطر مرگ زودرس

افزایش خطر مشکلات خواب

ویتامین چاق کننده صورت

برای چاق شدن صورت، شما نیازمند این هستید که یکسری ویتامین هارا به بدن خود برسانید. ویتامین A برای رشد و ترمیم سلول ها ضروری است. این ویتامین می تواند به افزایش تولید کلاژن کمک کند، که یک پروتئین ساختاری است که به پوست کمک می کند تا ضخیم و پر شود. غذاهای غنی از ویتامین A عبارتند از هویج، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، سبزیجات برگ سبز تیره و زرده تخم مرغ. یکی دیگر از ویتامین های چاغی صورت ویتامین C است زیرا ویتامین C برای تولید کلاژن نیز ضروری است. این ویتامین همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. غذاهای غنی از ویتامین C عبارتند از مرکبات، توت فرنگی، فلفل دلمه ای و کلم بروکلی. ویتامین E هم یکی دیگر از انواع ویتامین های چاغ کننده صورت است، زیرا، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. این ویتامین همچنین به بهبود گردش خون در پوست کمک می کند. غذاهای غنی از ویتامین E عبارتند از آجیل، دانه ها، سبزیجات برگ سبز تیره و روغن زیتون. ویتامین B12 و پروتئین ویتامین B12 برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری است. گلبول های قرمز خون اکسیژن را به پوست می رسانند، که برای سلامت پوست ضروری است. غذاهای غنی از ویتامین B12 عبارتند از گوشت، ماهی، تخم مرغ و لبنیات. پروتئین برای رشد و ترمیم بافت ها ضروری است. این ماده مغذی می تواند به افزایش تولید عضلات در صورت کمک کند، که می تواند به پر شدن صورت کمک کند. غذاهای غنی از پروتئین عبارتند از گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، لبنیات، آجیل و دانه ها.

images 1699098683 6546303b60ac3 - چگونه چاق شویم - اخبار روز

شما می توانید اخبار به روز و دانستنی های بیشتر را در سایت پارسینو مشاهده و مطالعه بفرمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.