سه‌شنبه, 18 اردیبهشت 1403 Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41603 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2375×
آشنایی کامل با voip یا همان تلفن اینترنتی
16 آبان 1402 - 18:39
شناسه : 267005
0

ارتباطات روان و هموار داخلی و خارجی یکی از سنگ بنای عملیات روزانه کسب و کار است. امروزه، Voice over Internet Protocol (VoIP) به طور فزاینده ای به قانون طلایی ارتباطات شرکتی مدرن تبدیل شده است. به عبارت ساده، این یک فناوری اثبات شده است که به افراد امکان می دهد از طریق اتصال به اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند.

پ
پ

ارتباطات روان و هموار داخلی و خارجی یکی از سنگ بنای عملیات روزانه کسب و کار است. امروزه، Voice over Internet Protocol (VoIP) به طور فزاینده ای به قانون طلایی ارتباطات شرکتی مدرن تبدیل شده است. به عبارت ساده، این یک فناوری اثبات شده است که به افراد امکان می دهد از طریق اتصال به اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. VoIP در سال 1995 توسعه یافت و با توسعه پهنای باند پایدارتر و قابل اعتمادتر شد و به راه حلی برای کسب و کارهای بیشتر و بیشتر در هنگام ارتقاء سیستم تلفن خود تبدیل شد.

این راهنما همه چیز را در مورد VoIP به شما آموزش می دهد و به شما کمک می کند از آن حداکثر استفاده را ببرید.

تلفن اینترنتی

Voice Over Internet Protocol(VoIP) چیست؟

به طور سنتی، سیستم‌های تلفن قدیمی سیگنال‌های صوتی را با استفاده از خطوط تلفن آنالوگ حمل می‌کنند، بنابراین برای برقراری و دریافت تماس‌ها نیاز به تنظیم سیم‌کشی دارد. در این شرایط، قطعه ای از تجهیزات سخت افزاری تخصصی به نام (PBX) Private Branch Exchange برای اتصال داخلی های تلفن به شبکه تلفن عمومی استفاده می شود.

به جای ارسال بسته های داده از طریق یک شبکه سنتی سوئیچ مدار، VoIP که گاهی اوقات به عنوان تلفن IP نیز نامیده می شود، این فناوری که در اصطلاح تلفن اینترنتی فناوری است که صدا را به سیگنال های دیجیتال تبدیل می کند که می تواند از طریق بسته های داده دیجیتالی اینترنتی منتقل شود. VoIP از RTP (پروتکل بلادرنگ) برای اطمینان از تحویل به موقع این بسته ها استفاده می کند. می توانید از کابل اترنت یا اتصال WiFi پرسرعت برای VoIP استفاده کنید.

VoIP چگونه کار می کند؟

همانطور که در بالا ذکر شد، VoIP اساساً با تبدیل سیگنال های تلفن آنالوگ به سیگنال های دیجیتال برای تسهیل تلفن از طریق اینترنت کار می کند. حالا بیایید کمی عمیق تر به جزئیات این روند بپردازیم.

پروتکل SIP و SIP Trunking

Voice over IP با استفاده از فناوری های پروتکل کار می کند و SIP پروتکلی است که VoIP را فعال می کند. پروتکل شروع جلسه (SIP) Session Initiation Protocol یک پروتکل ارتباطی برای تماس‌های VoIP و سایر جلسات متنی و چندرسانه‌ای مانند پیام‌رسانی فوری و ویدیویی است. ترانک SIP، بر اساس پروتکل SIP، اساساً سرویسی است که به صورت مجازی از طریق اتصالات اینترنتی شما ایجاد شده و توسط ارائه دهندگان خدمات تلفنی اینترنت (ITSP) ارائه می شود و اتصال فیزیکی به یک شرکت تلفن را حذف می کند.

تجهیزاتی که ممکن است برای استفاده از VoIP به آن نیاز داشته باشید:

  • سیستم های تلفن) VoIP PBX)

سانترال VoIP (Private Branch Exchange) یک سیستم تلفن تجاری است که تماس های تلفنی را از طریق شبکه داده LAN یا WAN شرکت به جای شبکه های سوئیچ مدار تسهیل می کند.

VoIP PBX در دو حالت در دسترس است در محل( on-premises) و مبتنی بر ابر(cloud-based). با یک راه حل صوتی در محل، سخت افزار در دفتر یا مرکز داده شما نصب می شود و در محل اجرا می شود، در حالی که یک سیستم PBX ابری به طور کامل از طریق اینترنت تحویل داده می شود و کاملاً خارج از سایت توسط یک ارائه دهنده خدمات مدیریت می شود.

  • تلفن های VoIP یا تلفن های IP

تلفن های VoIP یا تلفن های IP، تلفن های اداری فیزیکی هستند که می توانید با سیستم تلفن VoIP از آنها استفاده کنید. از نظر بصری، تفاوت چندانی با تلفن های ثابت و سنتی که در خانه یا روی میز کار خود پیدا می کنید، ندارند. به همین دلیل، سازگاری کارمندان با تلفن های VoIP جدیدتر بسیار آسان است. یک تفاوت اساسی این است که آنها به اینترنت فعال هستند، چه از طریق WiFi یا اترنت. آدرس‌های IP برای تسهیل تماس‌ها از طریق شبکه شما به آنها اختصاص داده شده است.

  • تلفن همراه، کامپیوتر، دستگاه های آماده شبکه

علاوه بر تلفن‌های IP، می‌توانید با استفاده از دستگاه تلفن همراه، رایانه و سایر دستگاه‌های آماده شبکه خود با برنامه‌های VoIP یا برنامه تلفن نرم‌افزاری نصب شده، به سیستم‌های تلفن VoIP نیز دسترسی داشته باشید. امروزه می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های متصل به اینترنت خود، بدون نگرانی در مورد از دست دادن کیفیت تماس VoIP، در هر زمان و در هر مکان تماس‌های تلفنی تجاری برقرار و دریافت کنید. کارمندان دیگر به تلفن رومیزی گره نمی خورند و می توانند از هر وسیله ای که انتخاب می کنند استفاده کنند.

  • دروازه های VoIP

دروازه VoIP یک دستگاه سخت‌افزاری است که ترافیک تلفن سنتی (آنالوگ یا دیجیتال) را به بسته‌های داده تبدیل می‌کند و امکان اتصال بین زیرساخت تلفن قدیمی و ارتباطات مبتنی بر IP را فراهم می‌کند و به عنوان پلی بین یک شبکه IP، PSTN (شبکه تلفن سوئیچ‌شده عمومی) عمل می‌کند. و شبکه تلفن همراه.

images 1699303108 65494ec4822d1 - آشنایی کامل با voip یا همان تلفن اینترنتی - VOIP

مزایای VoIP چیست؟

کسب‌وکارهای مدرن از استفاده از خدمات تلفن VoIP بر روی خطوط تلفن سنتی لذت می‌برند، زیرا می‌توانند ارزش بسیار بیشتری نسبت به بهبود ارتباطات شرکتی داشته باشند. در زیر چند مورد از راه‌های مفید VoIP برای کسب‌وکارها آورده شده است.

  1. صرفه جویی در هزینه

VoIP یک راه مقرون به صرفه برای راه اندازی یک سیستم ارتباطات تجاری است. خدمات VoIP می تواند مبتنی بر اتصال IP مستقیم به ارائه دهنده خدمات تلفن شما، به سادگی بر اساس اتصال اینترنتی موجود شما یا ترکیبی از هر دو باشد. بنابراین، هزینه تماس های داخلی در سازمان شما را تقریباً به هیچ، کاهش می دهد، هزینه های تماس های تجاری خارجی و بین المللی را تا حد زیادی کاهش می دهد و مقدار قابل توجهی از سرمایه گذاری در خرید خطوط تلفن سنتی، نصب و نگهداری مداوم را کاهش می دهد.

سیستم های VoIP داخلی و مبتنی بر ابر هر دو مقرون به صرفه هستند اما از نظر هزینه تفاوت هایی با هم دارند. اگرچه برای یک سیستم op-premises باید به طور کامل پرداخت کنید، اما از شما در برابر خطر افزایش کارمزد محافظت می کند و به معنای کاهش هزینه ماهانه پس از پوشش هزینه ها است. در مورد خدمات VoIP میزبانی شده مبتنی بر ابر، شما معمولاً با یک مدل OpEx با هزینه های ماهانه یا سالانه مقرون به صرفه تر و هزینه تجهیزات اولیه کم استفاده می کنید.

اگر راه حل های صوتی و داده شما در حال حاضر مجزا هستند، می توانید با ترکیب این دو تحت یک ارائه دهنده در هزینه خود صرفه جویی کنید. علاوه بر صرفه جویی در هزینه، شما همچنین می توانید خدمات اینترنت و پشتیبانی تلفن را ادغام کنید.

  1. نصب آسان

در مقایسه با سیستم های تلفن سنتی، نصب و پیکربندی سیستم های VoIP می تواند بسیار آسان باشد. به طور سنتی، با سیستم تلفن ثابت، تلفن های اداری برای دریافت خدمات تلفنی نیاز به خطوط فیزیکی دارند. سیستم های تلفن VoIP نیاز به نصب خطوط تلفن فیزیکی را برطرف می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن های IP را از طریق خطوط اترنت به شبکه شرکت متصل کنید.

بهتر از این، اگر به کارکنان فناوری اطلاعات خود نیاز دارید که به جای مدیریت سیستم تلفن، پروژه های مهم تر و درآمدزا را اولویت بندی کنند، خدمات تلفن میزبانی شده کار را به ارائه دهنده خدمات بسپارید و نیازی به نگرانی در مورد مشکلات شبکه نیست. برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ هایی که فاقد تخصص فنی یا منابع هستند نیز مفید خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.