شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
اجرا و برگزاری مراسم ختم و ترحیم توسط گروه موسیقی عرفانی
21 آبان 1402 ساعت: 8:16
شناسه : 267280
1

اجرا و برگزاری مراسم ختم و ترحیم توسط گروه موسیقی عرفانی سال هاست که در میان خانواده‌های محترم ایرانی مرسوم بوده است. خانواده‌های داغدار و عزیز از دست داده، به جای آوردن مداح و روضه خوان در مراسم ترحیم و ختم عزیزانشان، از گروه موسیقی عرفانی استفاده میکنند.

پ
پ

اجرا و برگزاری مراسم ختم و ترحیم توسط گروه موسیقی عرفانی سال هاست که در میان خانواده‌های محترم ایرانی مرسوم بوده است. خانواده‌های داغدار و عزیز از دست داده، به جای آوردن مداح و روضه خوان در مراسم ترحیم و ختم عزیزانشان، از گروه موسیقی عرفانی استفاده میکنند. این گروه از سازهای سه تار و نی و دف و خواننده به همراه سیستم صوتی تشکیل شده است. گروه موسیقی ترحیم عرفانی با اجرای آهنگ‌ها و ترانه‌ها و تصانیف و اشعار حزن‌انگیز و خاطره انگیز، فضایی عرفانی و ملکوتی به مجلس ترحیم و ختم بخشیده و باعث آرامش و تسلی خاطر بازماندگان و حاضرین در مجلس ختم و ترحیم و یادبود میشود.

برگزاری مراسم ترحیم

۱- نحوه اجرای مراسم ترحیم عرفانی

نحوه‌ی اجرای مراسم ترحیم عرفانی توسط گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ به این شکل است که ابتدا تاریخ و ساعت و محل برگزاری مراسم توسط مدیریت گروه و خانواده معزا رزرو و هماهنگ میشود. سیستم صوتی ۱ ساعت قبل از شروع مراسم توسط صدابردار گروه به محل، جهت نصب حرفه‌ای سیستم صوتی، اعزام میشود. گروه نیم ساعت قبل از شروع مراسم در محل برگزاری حاضر می‌شوند. خواننده‌ی گروه ابتدا اطلاعاتی رو که از طرف خانواده‌ی محترم معزا لازم است نام برده و بیان شود، گرفته و بعد از ساند چک و تست صدا، اجرای گروه آغاز می‌شود. مراسم به طور معمول به مدت یک ساعت به طول می‌انجامد. مگر در مواردی خاص به درخواست صاحبان عزا می‌تواند زمان برگزاری مراسم ترحیم را افزایش بدهیم. معمولا نود درصد مراسم‌های تشریفات، شام غریبان، یادبود و مراسم سوم و چهلم و سال عزیزان از دست رفته‌ی خانواده‌های محترم ایرانی، توسط گروه موسیقی ترحیم عرفانی اجرا و برگزار میشود.

09195717993

دف و نی برای مراسم ترحیم

۲- آشنایی با گروه موسیقی سنتی عرفانی سوگ بانگ

گروه موسیقی سنتی عرفانی سوگ بانگ که تشکیل شده از سازهای سه تار و نی و دف به همراه خواننده‌ی گروه، از سال ۹۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه‌ی اجرای مراسم تشریفات و یادبود و ترحیم آغاز کرد. گروه موسیقی ترحیم سوگ بانگ در ترکیب خود از بهترین و باسواد‌ترین نوازندگان استفاده میکند و همواره اجراهایی به یاد ماندنی و آرامش بخش را در مراسم ترحیم و تشریفات و یادبود خانواده‌های محترم ایرانی به نمایش میگذارد. خواننده‌ی گروه موسیقی سوگ بانگ که نوازنده‌گی سه تار گروه را نیز بر عهده دارد، در عین اینکه به آوازها و تصانیف موسیقی سنتی مسلط است، توانایی اجرای آهنگ‌های پاپ را هم دارد و از این رو خانواده‌های محترم ایرانی که عزیزی را از دست داده اند، میتوانند با خیال راحت اجرای مراسم ختم و ترحیم و یادبود عزیزان از دست رفته‌ی خود را به مدیریت گروه سوگ بانگ واگذار کنند.

09195717993

گروه موسیقی آذری برای مراسم ترحیم

۳- نحوه خدمات‌رسانی گروه موسیقی سوگ بانگ

در زیر لیستی از خدمات گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ تهیه شده است.در صورت درخواست اطلاعات بیشتر ، وارد سایت soogbang.com شوید، در آنجامیتوانید توضیحات هر کدام از خدمات زیر را به همراه ویدئوی نمونه کارها مربوطه مشاهده کنید.

۱- گروه موسیقی سنتی برای مراسم ختم و ترحیم

۳- اجرای موسیقی پاپ مخصوص مجالس ترحیم عرفانی و ختم

۴- اجرای دف و نی برای مراسم ترحیم عرفانی و مجلس ختم

۵- شعر خوانی و دکلمه همراه با تکنوازی سه تار

۶- اجرای موسیقی حزن‌انگیز و عرفانی با سه تار و نی در مراسم ختم و ترحیم

۷- برگزاری مراسم ترحیم به صورت آنلاین

۸- مراسم ترحیم عرفانی و سنتی

۹- مراسم دشتی خوانی سوزناک

۱۰- تکنوازی نی در مراسم ختم و ترحیم

۱۱- اجرای مراسم سوگواری و ترحیم باسنج و دمام

نحوه‌ی خدمات‌رسانی گروه موسیقی مراسم ترحیم عرفانی سوگ بانگ در تماسی که از جانب نزدیکان متوفی با مدیریت گروه برقرار میشود، را خدمت خانواده محترم معزا توضیح می‌دهد. ساعت دقیق حضور گروه در محل برگزاری مراسم، شکل اجرا و آهنگ‌هایی که قرار است اجرا شوند، توسط خانواده و مدیریت گروه هماهنگ میشوند. روز رزرو مراسم برای حضور گروه موسیقی ترحیم تعیین می‌شود. نوع سازهای استفاده شده، به تصمیم خانواده‌ی معزا، در مراسم میتواند کم یا زیاد، تغییر کند. تمام تلاش گروه سوگ بانگ در این است که بتوانیم اجرایی باشکوه و وزین رو در مراسم ترحیم و ختم و یادبود شما عزیزان به نمایش بگذاریم.

گروه موسیقی ترحیم عرفانی

۴- چه سازهایی در برگزاری مراسم ختم استفاده می‌شود؟

سازهای معمول در برگزاری مراسم ختم و ترحیم سه تار و نی و دف هستند. تکنوازی نی برای مراسم ختم و سوگواری و ترحیم عرفانی شکل های مختلفی اجرا میشود از قبیل تکنوازی ساز نی به همراه دشتی خوانی سوزناک، تکنوازی نی با سه تار برای ایجاد فضایی محزون و غم انگیز و در عین حال شورانگیز، دو نوازی نی و دف، که ناخودآگاه اشک رو بر گونه های حاضرین در مراسم جاری میکند.

علاوه بر موارد بالا می توان به این ترکیب سازهایی از قبیل ویولن، ویولنسل، کمانچه، فلوت، کیبورد، سنتور و… اضافه یا کم شود. امروزه از ساز فلوت به عنوان تکنوازی فلوت و ساز اصلی در اکثر مراسمات همانند ساز نی در مراسم ختم و ترحیم عرفانی استفاده میشود.

5- نحوه رزرو و راه‌ها ارتباطی با گروه موسیقی ترحیم عرفانی سوگ بانگ

بهترین و سریع‌ترین راه برای هماهنگی و رزرو اجرا، تماس مستقیم با شماره‌ی زیر می‌باشد.

09195717993

شما عزیزان میتوانید از طریق تماس مستقیم تلفنی و یا از طریق اس‌ام اس و یا پیام در واتساپ و تلگرام از طریق شماره بالا می باشد. همچنین می توانیداز طریق اینستاگرام سوگ بانگ و گذاشتن پیغام و دایرکت با مدیریت گروه موسیقی عرفانی سوگ بانگ در تماس باشید و مراسم خودتون رو رزرو کنید. مدیریت گروه سوگ بانگ تمام تلاش خود را می‌کند تا به شکلی راحت، هماهنگی‌های لازم با شما عزیزان انجام شود و اجرایی باشکوه و آبرومند را برای شما عزیزان در مراسم ترحیم عرفانی داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.