یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41468 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • مبادلات اتمی چیست؟ حرکت در دنیای بلاکچین با کمک اتمیک سواپ!
    22 آبان 1402 - 18:20
    شناسه : 267353
    0

    مبادله رمزارز روش‌های مختلفی دارد و در طی سال‌ها نیز این روش‌ها متنوع‌تر شده و پیشرفت می‌کند تا هم سریع‌تر انجام شود و هم راحت، بدون واسطه و شفاف باشد. مبادلات اتمی یکی از همین روش‌ها است و ما در این مطلب به اهمیت مبادلات اتمی می‌پردازیم.

    پ
    پ

    مبادلات اتمی چیست؟

    مبادلات اتمی چیست؟

    مبادلات اتمی در ارزهای دیجیتال به نوعی از تراکنش اطلاق می‌شود که در آن دو طرف در یک تراکنش واحد، آنی و غیرقابل برگشت، کوین‌های متفاوتی را مبادله می‌کنند. این نوع مبادله به سوآپ اتمی نیز معروف است. این کار از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند امکان‌پذیر می‌شود که قراردادهایی خود اجرا با شرایط توافق‌نامه به‌طور مستقیم در کد نوشته شده‌اند. هنگامی که دو طرف بر سر یک معامله توافق می‌کنند، یک قرارداد هوشمند ایجاد می‌شود که وجوه هر دو طرف را تا زمان تکمیل مبادله قفل می‌کند. این تضمین می‌کند که هیچ یک از طرفین نمی‌توانند پس از شروع معامله از آن خارج شوند.

    فرایند این کار شامل چند مرحله کلیدی است. ابتدا، دو طرف در مورد شرایط، از جمله میزان و نوع ارزهای رمزپایه مبادله شده، توافق می‌کنند. سپس، یک قرارداد هوشمند با مقدار توافق شده هر ارز دیجیتال ایجاد و تأمین مالی می‌شود. اهمیت مبادلات اتمی در ساده کردن و تسریع فرایند تراکنش است.

    پس از تأمین مالی قرارداد هوشمند، صرافی آغاز می‌شود و ارزهای دیجیتال در یک تراکنش واحد و بدون درز exchange می‌شوند. اگر هر دو طرف به پایان توافق خود عمل کنند، قرارداد هوشمند وجوه را برای هر یک از طرفین آزاد می‌کند. اگر یکی از طرفین نتواند به توافق خود عمل کند، قرارداد هوشمند تضمین می‌کند که هیچ یک از طرفین وجوه معامله شده را دریافت نمی‌کنند.

    جایگزین مناسب برای روش سنتی با حذف شخص ثالث

    این روش مزایای زیادی نسبت به صرافی‌های ارزهای دیجیتال سنتی دارد. این مدل نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد را برای تسهیل معامله، کاهش خطر کلاهبرداری یا سرقت از بین می‌برند. علاوه بر این، معمولاً سریع‌تر و ارزان‌تر از مدل سنتی هستند، زیرا نیازی به واسطه یا هزینه اضافی ندارند. علاوه بر این، این روش امکان معاملات مستقیم همتا به همتا بین طرفین را بدون نیاز به یک مبادله متمرکز فراهم می‌کند. اهمیت مبادلات اتمی در این چند وقت اخیر رفته رفته بیشتر شده و افراد بیشتر از قبل از این روش استفاده می‌کنند.

    به‌طورکلی، این یک روش امن، کارآمد و مقرون‌به‌صرفه را برای طرفین فراهم می‌کند تا ارزهای دیجیتال مختلف را بدون تکیه بر شخص ثالث exchange کنند. همان‌طور که فناوری بلاک‌چین به تکامل خود ادامه می‌دهد، این کار احتمالاً به یک روش محبوب برای انجام تراکنش‌های کریپتوکارنسی تبدیل می‌شوند.

    اهمیت مبادلات اتمی در چیست؟

    این روش در ارزهای دیجیتال به چند دلیل مهم هستند. در مرحله اول، آن‌ها یک راه امن و کارآمد برای طرفین برای مبادله کوین‌های مختلف بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد ارائه می‌کنند. این امر خطر کلاهبرداری یا سرقت را که اغلب در روش‌های سنتی وجود دارد، کاهش می‌دهد.

    علاوه بر این، این روش سریع‌تر و ارزان‌تر از اشکال سنتی است، زیرا نیازی به واسطه یا هزینه اضافی ندارد. این امر باعث می‌شود افراد بتوانند مستقیماً ارزهای رمزنگاری شده را با یکدیگر مبادله کنند، بدون این‌که به یک صرافی متمرکز متکی باشند.

    همچنین، این روش امکان تراکنش‌های همتا به همتای مستقیم بین طرفین را فراهم می‌کنند که باعث عدم تمرکز در اکوسیستم کریپتوکارنسی می‌شود. این با دیدگاه اصلی ارزهای دیجیتال به عنوان یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا مطابقت دارد. اهمیت مبادلات اتمی طی سال‌های آتی قطعاً بیشتر نیز خواهد شد. به‌ طورکلی، این روش نقش مهمی در پیشبرد پذیرش و قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال دارند. آن‌ها روشی امن، کارآمد و مقرون ‌به‌صرفه را برای طرفین برای مبادله کوین‌ها مختلف، بدون اتکا به شخص ثالث ارائه می‌کنند.

    اهمیت مبادلات اتمی در چیست؟

    نحوه خرید بیت کوین به روش مبادلات اتمی

    برای اینکه بتوانید به روش مبادلات اتمی بیت‌کوین خریداری نمایید باید یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. ابتدا یک پلتفرم برای انجام این کار انتخاب نمایید. اکنون پلتفرم‌هایی مانند Komode,s برای این کار وجود دارند. سپس باید یک کیف پول راه اندازی کنید که با این روش سازگار باشد و از کوین مورد نظر شما نیز پشتیبانی کند.

    سپس باید در پلتفرم سواپ اتمی، توکنی را که می‌خواهید با BTC مبادله کنید را انتخاب و مقدار آن را وارد نمایید. در مرحله بعد سیستم یک شریک تجاری منطبق با شما پیدا می‌کند و فرایند مبادلات اتمی شروع می‌شود. پس از تکمیل این فرایند بیت کوین را به صورت مستقیم و بدون نیاز به صرافی متمرکز در کیف پول خود دریافت خواهید کرد. البته داشتن یک صرافی امن و قابل اعتماد برای فعالیت در حوزه کریپتوکارنسی اهمیت بسیار زیادی دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.