شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
8 تکنیک کاربردی موفقیت در مصاحبه شغلی
23 آبان 1402 ساعت: 14:50
شناسه : 267435
2

مصاحبه شغلی نقش مهمی در پیشرفت شغلی شما داشته و یکی از مراحل حیات حرفه‌ای است. به هر میزان که بتوانید ارتباط خوبی با کارفرما یا شخص مصاحبه‌کننده ایجاد کنید و توانایی‌های خود را نشان دهید، احتمال موفقیت شما بالاتر می‌رود.

پ
پ

مصاحبه شغلی نقش مهمی در پیشرفت شغلی شما داشته و یکی از مراحل حیات حرفه‌ای است. به هر میزان که بتوانید ارتباط خوبی با کارفرما یا شخص مصاحبه‌کننده ایجاد کنید و توانایی‌های خود را نشان دهید، احتمال موفقیت شما بالاتر می‌رود. این مقاله با بهره‌گیری از مقالات سایت قوی شیم که در زمینه توسعه فردی فعالیت می‌کند، نوشته شده است و سعی دارد تکنیک‌های مهم موفقیت در مصاحبه شغلی را به شما آموزش دهد. با ما همراه باشید.

1 - 8 تکنیک کاربردی موفقیت در مصاحبه شغلی -

1- وقت شناس باشید

برای اکثر افراد مصاحبه‌کننده به موقع حاضر شدن شما در محل قرار، نشان از وقت شناسی شما دارد. قبل از مصاحبه، مسیر رفت‌وآمد و ترافیک‌های احتمالی را بررسی کنید و زمان حدودی مسیر را تخمین بزنید. این کار به سروقت رسیدن شما کمک می‌کند. یادتان باشد چند دقیقه زود رسیدن و منتظر ماندن تا ساعت مقرر، بهتر از دیر رسیدن است!

2- لباس مناسب و آراسته بپوشید

لباسی که برای مصاحبه شغلی می‌پوشید ترجیحا باید با محیط کار مطابقت داشته باشد. اگر می‌توانید قبل از حضور در شرکت درباره نحوه پوشش و قوانین آن، تحقیق کنید و اگر منبعی برای تحقیق در اختیار ندارید، لباس رسمی‌تر یا اداری بپوشید. دقت کنید که آراستگی با آرایش‌های غلیظ و پوشیدن لباس‌های گران قیمت متفاوت است. قیمت لباس شما اهمیتی ندارد اما پاکیزگی و آراستگی آن مهم است.

3- درباره شرکت تحقیق کنید

در صورتی که منابعی در اختیار دارید، قبل از مصاحبه درباره شرکت مدنظر تحقیق کنید. اطلاعات دقیق درباره شرکت، ارزش‌ها و رویکردشان به شما این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن در مصاحبه حضور یابید. زیرا با آگاهی از ارزش‌های شرکت، می‌توانید نشان دهید چگونه مهارت‌ها و تجربیات شما با این ارزش‌ها هماهنگ است و چگونه می‌توانید به پیشرفت آنها کمک کنید.

4- برای موفقیت در مصاحبه شغلی آرامش داشته باشید

همیشه به خود بگویید که این فقط یک مصاحبه شغلی است و حتی اگر پذیرفته نشوید، دنیا به آخر نمی‌رسد! مصاحبه شغلی مهم است اما همه زندگی خود را به آن گره نزنید. این کار آرامش شما را بیشتر می‌کند. بارها شده است که افراد نتوانسته‌اند به خوبی مهارت‌ها و دانش خود را بروز دهند و مهم‌ترین علت آن، استرس بیش‌ازحد است که باعث می‌شود نتوانند پاسخ سوالاتی که می‌دانند را بدهند!

5- آمادگی سوالات رایج را داشته باشید

یکی از تکنیک های موفقیت در مصاحبه شغلی، آماده‌شدن برای سوالات رایج مصاحبه است. بنابراین سعی کنید پاسخ‌های مناسبی برای آن‌ها آماده کنید. برخی از سوالات رایج مصاحبه عبارتند از:

  • مختصر خودتان را معرفی کنید.
  • علت خارج شدن از محل کار قبلی خود را مطرح کنید.
  • نقاط قوت و ضعف شما از نظر خودتان چیست؟
  • نظر همکاران سابق شما درباره شما چیست و نقاط قوت و ضعف شما را چه می‌دانند؟
  • علت علاقه‌مندی شما به این شغل چیست؟
  • تجربیات کاری خود را مطرح کنید.
  • چقدر تجربه کار تیمی دارید و چقدر در این زمینه مهارت دارید؟

2 - 8 تکنیک کاربردی موفقیت در مصاحبه شغلی -

6- آگهی استخدام را به دقت مطالعه کنید

قبل از ارسال رزومه شرایط آگهی استخدام را به طور کامل مطالعه کنید و در صورتی که اطمینان از مناسب بودن شرایط آن دارید، رزومه ارسال کنید. اگر مبحثی در آگهی مطرح شده که درباره آن اطلاعات کمی دارید، قبل از مصاحبه مختصر مطالعه‌ای درباره آن داشته باشید. این کار شما را فردی اهل تحقیق و مطالعه نشان خواهد داد.

7- به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید

در زمان مصاحبه انرژی مثبت داشته باشید و سوالاتی که درباره شما می‎شود را با خوش‌بینی و صداقت پاسخ دهید. سعی کنید همان چیزی که هستید را نشان دهید. اصطلاحات خاص و عجیب را زیاد از حد استفاده نکنید و از گفتن نمیدانم، نترسید. اتفاقا یکی از معیارهای مهم برای افراد این است که شما در کنار اعتماد به نفس، تواضع نیز داشته باشید و از ندانستن موضوعی نترسید.

8- به زبان بدن خود توجه داشته باشید

زبان بدن شما نشانگر بسیاری از ویژگی‌های شماست پس به آن توجه داشته باشید. اولین نکته مهمی که در زبان بدن اهمیت دارد، ارتباط مستقیم چشمی است. سعی کنید به اندازه کافی ارتباط چشمی مستقیم با شخص مصاحبه‌کننده داشته باشید. نگاه‌های مستقیم و ثابت نشان دهنده اعتماد به نفس شماست و این می‌تواند ارتباط مثبتی را بین شما و مصاحبه‌کننده برقرار کند. به حالت چهره خود توجه کنید که گرفته و عبوس نباشد. حفظ حرکات طبیعی دست و پا و هماهنگی با کلام شما نیز نشان از حرفه‌ای بودن شما دارد.

3 - 8 تکنیک کاربردی موفقیت در مصاحبه شغلی -

جمع‌بندی نکات مهم موفقیت در مصاحبه شغلی

در کنار تمام نکاتی که برای موفقیت در مصاحبه شغلی مطرح شد، یک نکته جالب دیگر وجود دارد و آن این است که حتی اگر نمی‌خواهید شرکت خود را عوض کنید، باز هم به مصاحبه بروید. این کار باعث می‌شود که همیشه به‌روز بوده و نقاط ضعف خود را بهتر بشناسید. مطالعه در زمینه توسعه فردی نیز به بهبود مهارت‌های نرم شما بسیار کمک می‌کنید. برای مقالات بیشتر در زمینه توسعه فردی، به سایت ghavishim.ir مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.