یکشنبه, 16 اردیبهشت 1403 Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41561 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2375×
 توجه کلاهبرداران به تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان
24 آبان 1402 - 15:47
شناسه : 267522
1

 تعداد زیادی از افراد برای پرداخت‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان که در درگاه پرداخت اینترنتی وارد می‌شوند، از رمز ثابت خود استفاده می‌کنند که این کار سبب باز شدن راه کلاهبرداران اینترنتی می‌شود. البته این افراد بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان نمی‌توانند از حساب شما خارج کنند؛ اما بهتر است با رعایت تمهیداتی جلوی بروز چنین مشکلاتی را بگیرید.

پ
پ

word image 267522 1 -  توجه کلاهبرداران به تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان - خرید اینترنتی

 تاریخی که استفاده از رمز دوم پویا در کشور اجباری شد را در خاطر دارید؟ از سوی بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ استفاده از رمز دوم پویا در ایران اجباری شد. اکنون برای انجام تراکنش‌ها از رمز دوم ثابت نمی‌توان استفاده کرد. با کمک اجرای این قانون تعداد کلاهبرداری‌های اینترنتی کاهش چشمگیری پیدا کرد. اما نکته‌ای که در این قسمت بسیار حائز اهمیت بوده این است که از سوی بانک مرکزی اعلام شد که کلاهبرداری از طریق رمز اول و تراکنش‌های زیر ۱۰۰ تومان روبه‌افزایش است و باید فکری به حال این روند افزایشی کرد. برای اطلاع از چگونگی این اتفاق و راه‌حل‌های مقابله با آن تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید

 چگونگی کلاهبرداری از درگاه پرداخت

 تعداد زیادی از افراد برای پرداخت‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان که در درگاه پرداخت اینترنتی وارد می‌شوند، از رمز ثابت خود استفاده می‌کنند که این کار سبب باز شدن راه کلاهبرداران اینترنتی می‌شود. البته این افراد بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان نمی‌توانند از حساب شما خارج کنند؛ اما بهتر است با رعایت تمهیداتی جلوی بروز چنین مشکلاتی را بگیرید.

 از سوی بانک مرکزی توصیه شده است که زمان‌های که در درگاه پرداخت وارد می‌شوید از رمز پویا استفاده کنید. این رمزها ۶۰ ثانیه مهلت استفاده دارند و بعد از این زمان فاقد اعتبار هستند. بهتر است بدانید رمز دوم پویایی که برای شما ارسال می‌شود، فقط برای یک تراکنش اعتبار دارد. با استفاده از رمز دوم زمانی که تراکنش خود را انجام دادید؛ اما زمان استفاده از رمز باقی ماند، دیگر رمز اعتباری ندارد و نمی‌توانید تراکنش دیگری را با آن رمز انجام دهید.

word image 267522 2 -  توجه کلاهبرداران به تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان - خرید اینترنتی

 نکات ضروری برای خرید از درگاه پرداخت اینترنتی

 زمانی که قصد خرید اینترنتی دارید و وارد درگاه پرداخت در سایتی می‌شود باید چند نکته را مدنظر قرار دهید تا دچار مشکلی نشوید.

  • هر چند وقت یکبار رمز کارت خود را عوض کنید.
  • از رمز یکبار مصرف دوم برای خریدهای خود استفاده کنید.
  • روی کارت رمز خود را ننویسید.
  • از صحت درگاه پرداختی که می‌خواهید اطلاعاتتان را در آن وارد کنید، مطمئن شوید.
  • از وای‌فای عمومی مثل هتل‌ها یا رستوران‌ها برای خرید و انتقال پول استفاده نکنید.
  • از ضدویروس روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود استفاده کنید.
  • از رمز دوم پویا استفاده کنید.
  • کارتی برای خرید و نقل‌وانتقالات روزمره خود داشته باشید و کارت نگهداری پولتان را از آن جدا کنید.
  • فقط شماره شبا خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

 تشخیص درگاه پرداخت جعلی

 همان‌طور که اشاره شد زمانی که قصد خرید از سایتی را دارید، حتماً به جعلی نبودن صفحه درگاه پرداخت توجه کنید. آدرس‌های درست با HTTPS شروع می‌شوند و قبل از هر کاری چند نکته را چک کنید و تک‌تک حروف آدرس را بررسی کنید. آدرس صفحات جعلی معمولاً یک حرف‌اضافه یا کم دارند تا بیشتر افراد متوجه تغییر آدرس نشوند.

 برای اینکه از جعلی نبودن درگاهی مطمئن شوید، می‌توانید صفحه را مجدد بارگذاری کرده و در اصطلاح آن را رفرش کنید. صفحات اصلی با بارگذاری مجدد صفحه کلیدها و کد کپچا تغییر می‌کنند که صفحه جعلی این قابلیت را ندارند.

 در درگاه پرداخت جعلی، ترتیب شماره‌ها تغییری نمی‌کنند و شما با ثابت ماندن آنها متوجه ساختگی بودن صفحه درگاه پرداخت خواهید شد. شما می‌توانید با وارد کردن اطلاعات غلط نیز در صفحه از جعلی بودن یا درست بودن درگاه پرداختی که استفاده می‌کنید، مطمئن شوید.

 برای این کار کافی است اطلاعات کارت خود را جعلی وارد کنید و تأیید آن را بزنید. اگر پیام خطایی از طرف شاپرک دریافت نکردید؛ یعنی صفحه‌ای که در آن فعالیت انجام می‌دهید، جعلی است. زمانی که از کارتی برای خرید استفاده می‌کنید حتماً قبل از هر کاری پیامک آن را فعال کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هر فعالیتی برای شما پیامک شود و دچار مشکلی نشوید.

  word image 267522 3 -  توجه کلاهبرداران به تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان - خرید اینترنتی

 استفاده از درگاه پرداخت امن

 اگر می‌خواهید برای کسب‌وکار اینترنتی خود درگاه پرداخت انتخاب کنید، ابتدا به امن بودن آن دقت زیادی داشته باشید. برای گرفتن درگاه پرداخت بانکی، نیاز است که مدارک موردنیاز برای احراز هویت و اعتبارسنجی را داشته باشید و حساب فعال بانکی داشته باشید. بعد از اینکه مدارک شخصی و مجوز کسب‌وکارتان بررسی شد و احراز هویت شدید درگاه پرداخت شما فعال می‌شود.

 چه اقداماتی برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی باید انجام داد؟

 برای گرفتن درگاه پرداخت به‌صورت اینترنتی و بدون نیاز به مراجعه به بانک از این روش استفاده می‌شود. در این روش شما به صورت اینترنتی در سایت شرکت‌هایی که درگاه پرداخت ارائه می‌دهند و به‌اصطلاح به آن‌ها پرداخت‌یار یا درگاه پرداخت واسطسایت
,کلاهبرداری
,درگاه پرداخت
,خرید اینترنتی
,درگاه پرداخت اینترنتی
,درگاه
گفته می‌شود ثبت‌نام می‌کنید و بدون مراجعه حضوری درگاه پرداخت اینترنتی می‌گیرید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره با کارشناسان مجرب ما از طریق شماره ۰۲۱-۸۸۴۶۰۳۸۴ در تماس باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.