سه‌شنبه, 1 خرداد 1403 Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41770 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2384×
معرفی لیست وسایل و لوازم مورد نیاز گربه‌ها
  • 26 آبان 1402 ساعت: 14:19
  • شناسه : 267680
    بازدید 4
    0

    گربه ها این موجودات ملوس و دوست داشتنی و البته باهوشی هستند که نگهداری از آن علاوه بر اینکه تجربه شیرین و لذت بخشی را برای صاحبانشان فراهم می‌کند، نیاز به توجه ویژه از طرف صاحبانشان را نیز می‌طلبد.

    پ
    پ

    گربه ها این موجودات ملوس و دوست داشتنی و البته باهوشی هستند که نگهداری از آن علاوه بر اینکه تجربه شیرین و لذت بخشی را برای صاحبانشان فراهم می‌کند، نیاز به توجه ویژه از طرف صاحبانشان را نیز می‌طلبد.

    باید گفت نگهداری از گربه‌ها مستلزم تهیه یک سری وسایل و لوازم مورد نیازشان است که بدون آنها به این حیوانات پشمالو خیلی سخت می‌گذرد. اگر دوست دارید در رابطه با خرید ملزومات گربه ها از یک پت شاپ خوب اطلاعاتتان را کامل کنید، کافیست سری به پت شاپ‌ها بزنید و ببینید آنها چه اقلام مختلف و متنوعی در قفسه‌های فروشگاهشان دارند. اما ما در اینجا تنها به آیتم‌های ضروری پرداخته‌ایم، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

    word image 267680 1 - معرفی لیست وسایل و لوازم مورد نیاز گربه‌ها -

    چک لیست وسایل و لوازم مورد نیاز گربه

    غذای خشک گربه

    اگر تا به حال دقت کرده باشید در پت شاپ‌ها چه حضوری و چه اینترنتی با انواع و اقسام مختلفی از غذای خشک سگ و گربه روبرو می‌شوید که هم قیمت‌های مختلفی دارند و هم از لحاظ برند و بسته‌بندی و حتی کشور سازنده متفاوتند. حتماً توجه کرده‌اید طبق جدول آنالیز پشت بسته‌بندی ها، غذای خشک گربه برای گروه‌های سنی مختلف گربه و حتی نژادهای متفاوت نیز تولید می‌شود.

    غذای خشک گربه ترکیبات متفاوتی از لحاظ ارزش غذایی دارند اما پایه ثابت همه آنها پروتئین‌هایی مانند گوشت مرغ، گوساله، بوقلمون ماهی است. همچنین موادی مانند غلات، کربوهیدرات‌ها، سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد معدنی هم می‌توان به ترکیبات غذایی غذای خشک اضافه شود.

    از آنجا که خیلی از صاحبان گربه‌ها شاغلند و دائم در منزل حضور ندارند، ازاین رو خیالشان از مانده نشدن غذای پتشان راحت است و مطمئن هستند که گربه‌شان گرسنه نمی‌ماند، چرا که ماندگاری غذای خشک بسیار بالاست.

    word image 267680 2 - معرفی لیست وسایل و لوازم مورد نیاز گربه‌ها -

    ظرف آب و غذای گربه

    خوب حالا که غذا را تهیه کردید نوبت به خرید ظرف مخصوص آن رسیده است. جدا ازاینکه گربه‌ها دوست دارند وسایل شخصی خودشان را داشته باشند، قطعاً از لحاظ بهداشتی هم بهتر است از ظروف جداگانه از ظرف‌های آشپزخانه خودتان استفاده کنید.

    ظرف آب و غذای گربه را می‌توانید در دو ظرف مجزا تهیه کنید که می‌تواند از جنس‌های پلاستیکی سفالی، فلزی و … ساخته شده باشد که قیمت خیلی بالایی هم ندارد. اما پیشنهاد می‌کنم چون گربه‌ها خیلی شیطون و بازیگوش هستند از جنس پلاستیک یا استیلی بخرید تا دوام بالاتری داشته باشد.

    بعضی از این مدل‌ها به این صورت است که یک سینی در زیر آن قرار دارد که به تمیز بودن محیط خانه‌تان خیلی کمک می‌کند. مدل دیگر ظرف دوقلوی به هم چسبیده و بعضی دیگر در طرح و شکل‌های مختلف می‌باشد.

    خلاصه اینکه چون گربه‌ها خیلی به بو، تمیزی و نظافت حساسند از این رو، باید ظرف آب و غذای گربه هر روز شسته شده و تمیز باشد.

    لباس گربه

    به شخصه برای من هیچ چیزی به اندازه خرید لباس گربه جذاب نیست .ظاهر بامزه و کیوتی که هنگام پوشیدن لباس دارند وصف نکردنی است.

    جدا از مسئله مد و جذابیت، لباس گربه مزایای دیگری هم دارد اعم از:

    • محافظت در برابر سرما، باران، برف
    • محافظت در برابر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و التهابات پوستی
    • جلوگیری از آلودگی محیط
    • جلوگیری از خراشیدگی و زخم‌ها

    word image 267680 3 - معرفی لیست وسایل و لوازم مورد نیاز گربه‌ها -

    ناگفته نماند برای خرید لباس گربه باید به آیتم‌هایی از جمله جنس و کیفیت پارچه و هزینه آن توجه فرمایید که بتواند نیازهای حیوان را به خوبی مرتفع کند.

    4. باکس حمل و نگهداری گربه ها

    خب از مهمترین نیازها و لوازم‌های نگهداری گربه یک باکس حمل و نقل گربه است. چون گربه‌ها بازیگوش هستند و اتفاقاً در محیط‌های بیرون هم شیطنت بیشتری دارند. صدای بوق ماشین‌ها، سر و صدای بیرون خانه همه و همه باعث اضطراب و استرس این پشمالوهای دوست داشتنی می‌شود. از این رو زمانی که قصد دارید گربه‌تان را جایی ببرید، حتماً باید بتوانید برایشان یک فضای امنی ایجاد کنید.

    باکس و کیف‌های حمل و نقل می توانند جوابگوی این نیاز باشند. همین باکس گربه اندازه و جنس‌های مختلفی دارد که با توجه به وزن و جثه و روحیه گربه‌ها می‌توانید آن را انتخاب کنید.

    جای خواب گربه

    برای گربه‌ها، این حیوانات خواب‌آلویی که روزی ۱۶ ساعت می‌خوابند هیچ چیزی به اندازه یک جای خواب گرم و نرم و راحت ضروری نیست. همان طور که می‌دانید آنها مکان‌های پنهان، امن و با ارتفاع را برای خواب دوست دارند و انتخاب می‌کنند.

    جای خواب گربه‌ها مدل‌های متنوعی دارد که انتخاب آن تا حدی به سلیقه شما و دکوراسیون منزلتان بستگی دارد. شما می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی از یک تشک ساده گرفته تا تخت خواب‌های اشرافی را برای این پشمالوهای ملوس در نظر داشته باشید.

    همین حالا می‌توانی تمامی مدل‌ها به همراه جزئیات آن را در سایت فراپت مشاهده کنید.

    اسکرچر گربه

    اگر تا به حال اسم اسکرچر را نشنیده‌اید حتماً با نام دیگر آن یعنی پست خراش آشنایی دارید. همانطور که می دانید گربه ها هر چه را که می بینند با پنجه هایشان می خراشند وناخن می‌کشند. از این رو شما می‌توانید با خرید یک اسکرچر گربه وسیله‌های خود را در برابر شیطنت بازی‌های گربه حفظ و ایمن کنید.

    اسکچرها برای گربه کاربردهای متفاوتی دارد و به آنها این امکان را می‌دهد که اولاً پنجه‌هایشان را تیز کنند، دوما ناخن‌هایشان را سوهان بکشند، سوما می‌توانند به عنوان یک روش برای انجام تمرینات بالاتنه و نشان دادن قلمروشان به کار رود.

    word image 267680 4 - معرفی لیست وسایل و لوازم مورد نیاز گربه‌ها -

    خوب است بدانید این وسیله در انواع ساده و فانتزی و حتی شکل‌های مختلف و در اکثر پت شاپ‌ها یافت می‌شود. جالب است بعضی از این پست خراش‌ها دارای کت نیپ است که برای جذب بچه گربه‌ها بسیار کاربردی است.

    فقط نکته ای که در مورد خرید این وسیله باید مد نظر داشته باشید، استحکام بالای آن است تا زمان استفاده گربه از آن، تکان نخورد و لرزش نداشته باشد.

    خاک گربه

    گربه ها در محیط های بیرون از خانه در خاک باغچه دستشویی می‌کنند. اما برای گربه‌ای که آموزش دیده و در خانه نگهداری می‌شود داستان متفاوت است و باید برای گربه، توالت مخصوص و خاک گربه تهیه کرد.

    اگر فکر می‌کنید که از همین خاک‌های باغچه هم بتوانید در توالت پت‌هایتان استفاده کنید لطفاً دست نگه دارید، چون در خاک طبیعی، انواع انگل‌ها و کرم‌ها زندگی می‌کنند و برای سلامتی گربه و خودتان بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خاک طبیعی به دلیل گرد و غباری که دارد محیط خانه را خیلی زود کثیف می‌کند، پس در تهیه خاک گربه دقت کافی به خرج دهید.

    توجه داشته باشید خاکی را که انتخاب می کنید گرد و غبار کمی داشته باشد، جاذب قوی در برابر بوی بد ادرار و مدفوع گربه باشد، حساسیت زا نباشد و بتواند اطراف ادرار و مدفوع گلوله شود و در خاک پخش نشود. گذشته از همه مواد گفته شده قیمت مناسبی هم داشته باشد.

    سخن پایانی

    تقریبا همه گفتنی ها را راجع به خرید غذا و ملزومات حیوانات خانگی گفتیم. در اینجا ما به اساسی نیازهای گربه اشاره داشتیم اما خیلی اوقات بعضی‌ها تمایل دارند وسایل بیشتر و فانتزی و لوکس تر برای گربه‌شان تهیه کنند. برای اینکه از چک لیست کامل لوازم گربه مطلع شوید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت پت شاپ فراپت بزنید.

    در وبسایت فراپت می‌توانید دنیایی از ملزومات گربه را با جزئیات کامل به همراه قیمت منصفانه آن مشاهده کنید و در صورت داشتن ابهام از کارشناسان آن ها مشاوره بگیرید. گفتنی است خیلی اوقات پت شاپ فراپت https://farapet.com/ تحفیفات دوره‌ای و فصلی ارائه می‌دهد که می‌توانید محصولات با کیفیت خریداری کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.