شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
تحصیل در قبرس برای آینده ای درخشان
28 آبان 1402 ساعت: 16:14
شناسه : 267853
1

تعداد زیادی از دانشجویان و نخبگان سراسر دنیا علاقه دارند که تحصیلات خود را در جایی خارج از مرزهای کشور خود دنبال کنند. عموماً افراد به‌دنبال امکانات بیش‌تر، دانشگاه‌های برتر و امنیت شغلی بهتر هستند. در میان کشورهای مختلف، معمولاً تقاضا برای تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار زیاد است.

پ
پ

تعداد زیادی از دانشجویان و نخبگان سراسر دنیا علاقه دارند که تحصیلات خود را در جایی خارج از مرزهای کشور خود دنبال کنند. عموماً افراد به‌دنبال امکانات بیش‌تر، دانشگاه‌های برتر و امنیت شغلی بهتر هستند. در میان کشورهای مختلف، معمولاً تقاضا برای تحصیل در کشورهای اروپایی بسیار زیاد است. این کشورها با بهره‌مندی از پیشرفت‌های علمی و داشتن دانشگاه‌های برتر در سطح دنیا به هدفی مهم برای دانشجویان تبدیل شده‌اند. تحصیل در هر کشور شرایط خاص خود را دارد که حتماً باید رعایت شوند. در این میان قبرس یکی از انتخاب‌های خوب و معقول است که می‌تواند مقصدی عالی برای تحصیل باشد. این کشور از دانشگاه‌ها و اساتیدی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار است. برای آشنایی با شرایط و مزایای تحصیل در قبرس و همچنین شناخت دقیق این کشور با ما همراه باشید.

images 1700356144 655960307fe63 - تحصیل در قبرس برای آینده ای درخشان - تحصیل در قبرس

معرفی کشور قبرس

جمهوری قبرس یک کشور جزیره‌ای است در دریای مدیترانه. از نظر جمعیت سومین جزیره‌ی پرجمعیت مدیترانه است. پایتخت آن نیکوزیا است و با سوریه و یونان هم‌مرز است. این کشور از نظر جغرافیایی به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. بخش شمالی آن که با ترکیه هم‌مرز است، دارای زبان رسمی ترکی و مردم آن مسلمان هستند. بخش جنوبی آن که قسمت اروپایی محسوب می‌شود، اغلب یونانی هستند و زبان رسمی آن‌ها یونانی است. بخش شمالی تنها توسط کشور ترکیه به‌عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که تنها بخش جنوبی قبرس، عضو اتحادیه اروپا است. از نظر آب و هوایی باید گفت که این کشور شرایط بسیار خوب و ایدئالی دارد.آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای سبب می‌شود تابستان‌های قبرس، گرم و زمستان‌ها معتدل و بارانی باشند. این شرایط سبب شده است که قبرس به کشوری سبز و زیبا تبدیل شود. تحصیل در قبرس می‌تواند راهی برای ورود به اروپا باشد. از این جهت افراد زیادی سعی دارند که وارد این کشور شده و از شرایط آن استفاده کنند. از طرف دیگر دانشگاه‌ها و اساتید این کشور مطابق با استانداردهای جهانی بوده و سطح علمی بالایی دارند. اقتصاد کشور قبرس در شرایط خوبی است و نرخ بیکاری در آن حداکثر ده درصد است.

شرایط تحصیل در قبرس

اولین نکته برای تحصیل در کشورهای خارجی ازجمله قبرس این است که برای ورود به هر مقطعی باید مدرک پایان تحصیل دوره قبل ارائه شود. اگرچه داشتن سوابق تحصیلی درخشان و همچنین مدرک معتبر انگلیسی از نکات مهم برای تحصیل در این کشور است؛ اما بهتر است بدانید که ارائه مدرک زبان انگلیسی ضروری نیست. به دلیل اینکه زبان رسمی این کشور ترکی و یونانی است تسلط به هرکدام از این زبان‌ها شرایط را برای ورود و تحصیل در همه‌ی رشته‌ها فراهم می‌کند. توجه کنید که دانشجویان رشته‌های فنی به دلیل اینکه در کشور ایران مقطع پیش‌دانشگاهی ندارد، حتماً باید با مدرک کاردانی اقدام به تحصیل در این کشور کنند. دانشجویانی که مدرک زبان ندارند، پس از ورود به دانشگاه، این زبان را به‌صورت پیش‌نیاز در دوره‌های مختلف پشت سر خواهند گذاشت. تحصیل در قبرس از دو طریق امکان‌پذیر است. راه اول اینکه در آزمون ورودی شرکت کرده و پذیرش شوید و راه دوم پرداخت شهریه است. علاوه بر این، مدارک مختلفی نیز باید ارائه شود که توصیه می‌شود برای اطلاع از آن‌ها و موفقیت در این مسیر به مراکز معتبری همچون موسسه حقوقی دادمهر عدالت مراجعه شود.

images 1700351193 65594cd922760 - تحصیل در قبرس برای آینده ای درخشان - تحصیل در قبرس

مزایای تحصیل در کشور قبرس

قبرس کشوری زیبا با آب و هوایی معتدل است که تحصیل در آن مزایای زیادی به همراه دارد. این مزایا به شرح زیر هستند.

  • مدرکی که در این کشور دریافت می‌کنید، بسیار معتبر بوده و در سایر دانشگاه‌های دنیا قابل‌ارائه است.
  • دانشگاه‌های معتبر زیادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی، در این کشور پردیس تأسیس کرده‌اند؛ بنابراین بدون صرف هزینه بالا و سفر به آن‌ها می‌توانید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید.
  • بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در برنامه انتقال دانشجو فعال هستند؛ بنابراین تحصیل در قبرس می‌تواند یک سکوی پرتاب برای ورود به آمریکا، انگلیس و… باشد.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای ورود به این دانشگاه‌ها نیست.
  • دانشجویان در طول دوره تحصیل تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار خواهند گرفت.
  • ازآنجاکه قبرس شمالی تحت قوانین ترکیه است؛ بنابراین دانشجویان ایرانی برای ورود به آن نیاز به ویزای تحصیلی ندارند.
  • عدم‌ نیاز به ویزای تحصیلی سبب می‌شود که خانواده دانشجو به‌راحتی او را در دوره تحصیل همراهی کنند.
  • هزینه زندگی و تحصیل در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کم‌تر است.
  • شهریه‌ی دانشگاه‌ها و مدارس در قبرس نسبت به بسیاری از کشورها کم‌تر است.
  • پذیرش دانشجو از سراسر دنیا سبب ارتقاء فرهنگ این کشور شده است.

موسسه حقوقی دادمهر عدالت

همانطور که گفته شد تحصیل در قبرس مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان سراسر دنیا به‌ویژه کشور ایران دارد. تحصیل در هر کشور خارجی نیازمند مدارک و شرایطی است که حتماً باید به‌درستی ارائه شوند. از طرف دیگر هر کشور دارای قوانینی است که برای ورود به آن باید از آن‌ها آگاه باشید. در صورت نداشتن اطلاعات دقیق ممکن است دچار سردرگمی شده و مسیر ورود شما به این کشور دشوار شود. بهترین راه این است که به مراکز و کارگزاری‌های معتبر در این زمینه مراجعه کنید و از کارشناسان و مشاوران با تجربه آن‌ها کمک بگیرید. موسسه حقوقی دادمهر عدالت بزرگترین کارگزار دانشگاه‌های قبرس در ایران است که با داشتن دفتر رسمی در ایران و قبرس تمامی مراحل اخذ پذیرش را به‌طور رایگان انجام می‌دهد. این موسسه سالانه بیش از 2000 پذیرش موفق در دانشگاه‌های برتر این کشور دارد.

images 1700351193 65594cd9264db - تحصیل در قبرس برای آینده ای درخشان - تحصیل در قبرس

قبرس کشوری ایدئال برای تحصیل

تحصل در کشورهای خارجی یک هدف مهم برای بسیاری از دانشجویان است. در میان کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی تحصیل در قبرس می‌تواند یک انتخاب عالی باشد. این کشور با داشتن شرایط جغرافیایی خوب، بهره‌مندی از دانشگاه‌های معتبر، عدم سخت‌گیری در پذیرش و… توانسته است توجه دانشجویان سراسر دنیا را به خود جلب کند. تحصیل در آن مزایای مختلفی دارد که عبارت‌اند از: عدم ‌نیاز به مدرک زبان، هزینه‌ی کم، اعتبار مدرک دریافت شده، عدم نیاز به ویزای تحصیلی برای ایرانیان، ارائه بیمه درمانی به دانشجویان و… برای ورود به دانشگاه‌های این کشور توصیه می‌شود به مراکز معتبری همچون موسسه حقوقی دادمهر عدالت مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.