شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
با مراجعه به کلینیک ارتوپدی دکتر مجید از شر بیماری‌های ارتوپدی خلاص شوید
29 آبان 1402 ساعت: 18:27
شناسه : 267930
2

برای درمان مشکلات مربوط به ناخن بهترین گزینه مراجعه به پزشک ارتوپدی است که در زمینه درمان مشکلات مرتبط با پا دارای تخصص است. کلینیک ارتوپدی دکتر مجید با کادری مجرب و عالی در تمامی زمینه‌های ارتوپدی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

پ
پ

باید به این نکته توجه کنیم که برای کشیدن ناخن به چه دکتری مراجعه کنیم تا دچار عوارض جانبی نشویم.

برای درمان مشکلات مربوط به ناخن بهترین گزینه مراجعه به پزشک ارتوپدی است که در زمینه درمان مشکلات مرتبط با پا دارای تخصص است. کلینیک ارتوپدی دکتر مجید با کادری مجرب و عالی در تمامی زمینه‌های ارتوپدی آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

فوق تخصص پا با توجه به آگاهی از ساختار پا و ناخن و شناخت رویکردهای درمانی مرتبط با مشکلات ناخن می‌تواند در اسرع وقت نسبت به درمان مشکلات ناخن اقدام کرده و در صورت لزوم بدون آسیب زدن به بستر ناخن پخش آسیب‌دیده را درمان کرده یا بردارد تا از گسترش عفونت به سایر نواحی ناخن، ناخن‌های دیگر و در شرایط حادتر به پوست مجاور یا استخوان زیرین خود جلوگیری کند.

عدم درمان ناخن فرورفته در گوشت پا می‌تواند بسیار جدی باشد. در صورت عدم درمان، ناخن فرورفته می‌تواند به استخوان زیرین گسترش یافته و استخوان را عفونی کند. به علاوه ممکن است با مشکلاتی از جمله قانقاریا، که مرگ و پوسیدگی بافت است، مواجه شوید. دیابت یک خطر جدی برای اختلالات پا است.

عوارض مرتبط با ناخن فرو رفته در گوشت شامل عفونت در استخوان درگیر، زخم‌های باز، زخم پا، ترشح چرک، اختلال خون‌رسانی در ناحیه آسیب دیده و غیره خواهد بود.

images 1700468692 655b17d467ff3 - با مراجعه به کلینیک ارتوپدی دکتر مجید از شر بیماری‌های ارتوپدی خلاص شوید -

چگونه ناخن را از گوشت دربياوريم تا به بستر آن آسيب نرسد؟

در شرایط حاد که ناخن در گوشت فرو رفته و درمان‌های اولیه منجر به بهبود وضعیت پا و رفع عفونت ناخن نشده ممکن است از خود بپرسید باید چگونه ناخن را از گوشت دربیاوریم. بی‌شک در چنین شرایطی جراح توصیه به جراحی ناخن برای بیرون کشیدن ناخن خواهد کرد.

چنانچه بیمار تورم شدید، درد و ترشح از ناخن درگیر را به عنوان علائم خود عنوان کند بی‌شک پزشک متخصص احتمال عفونت ناخن را داده و از همین‌رو جراحی را تنها راه چاره برای درمان می‌بیند و برای همین منظور ممکن است بخشی از ناخن در گوشت فرورفته و بستر زیرین آن را بردارد در صورت گسترش عفونت و حاد بودن معضل ممکن است کل ناخن طی جراحی برداشته شود.

حال که به خوبی می‌دانیم چگونه ناخن را از گوشت دربیاوریم نوبت به اطلاع از روند جراحی ناخن فرورفته در گوشت پا و آگاهی از اصول مراقبتی بعد از کشیدن ناخن شست پا یا سایر ناخن‌های دست و پا و رعایت این اصول برای تسریع روند بهبودی است.

مراقبت بعد از کشيدن ناخن شست پا شامل چه مواردی است؟

در مورد مراقبت بعد از کشیدن ناخن شست پا و سایر ناخن‌ها رعایت اصول زیر می‌تواند به تسریع روند بهبودی بیمار کمک کند:

1- در روز نخست جراحی خشک کردن پا و بانداژ آن ضروری

2- خیساندن روزانه پا را در آب گرم یا نمک اپسوم برای بهبود وضعیت ناخن

3- مصرف یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) برای کمک به تسکین درد و بهبود تورم

4- در صورت وجود عفونت استفاده از پماد آنتی بیوتیک دو بار در روز یا با هر بار توصیه پزشک متخصص

5- بانداژ کردن روی زخم تا زمان بهبودی کامل برای چند هفته متوالی

6- تمیز و خشک نگه داشتن زخم، به جز هنگام دوش گرفتن یا تمیز کردن محل

7- پرهیز از انجام فعالیت‌های شدیدی که به ناخن فشار وارد می‌کند تا زمان اجازه پزشک

8- پوشیدن کفش مناسب (خیلی تنگ نباشد)

9- اجتناب از چیدن زخم

images 1700468722 655b17f22c1a4 - با مراجعه به کلینیک ارتوپدی دکتر مجید از شر بیماری‌های ارتوپدی خلاص شوید -

در صورتی که پیشنهادات پزشک متخصص به خوبی اجرا نشود ممکن است فررورفتگی ناخن مجدداً عود کند و بیمار به صورت مکرر دچار این عارضه دردناک شود.

یکی از عمده نگرانی‌های افرادی که به طور مداوم مستعد فرو رفتن نخان در گوشت دست و پای خود هستند آن است که برای کشیدن ناخن به چه دکتری مراجعه کنیم و پیش چه دکتری برویم. بی‌شک برای تشخیص و درمان مشکلات مرتبط با ناخن بهترین گزینه دکتر متخصص ارتوپد است که به خوبی با ساختار ناخن و مشکلات مربوط به آن آگاه است و می‌داند برای جلوگیری از مشکلات بیشتر چه راهکاری را اتخاذ کند.

در صورتی که فرد مستعد به فرو رفتن ناخن به داخل گوشت دست و پای خود مبتلا به دیابت، بیماری عروق محیطی یا سایر اختلالات گردش خون باشد باید از هر نوع خود درمانی اجتناب کرده و در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی از سوی پزشکح متخصص ارتوپدی باشد.

از سایر رویکردهای خود درمانی از جمله هرگونه تلاش برای برداشتن قسمتی از ناخن عفونی یا استفاده از داروهای بدون نسخه، باید اجتناب شود.

مشکلات ناخن باید توسط متخصص ارتوپدی پا بررسی و درمان شود که می‌تواند بیماری را تشخیص دهد و سپس دارو یا درمان مناسب دیگری را تجویز کند.

کلینیک ارتوپدی دکتر مجید با داشتن پزشکان فوق تخصص ماهر و سابقه هزاران درمان موفق در جراحی برداشتن ناخن‌های عفونی قادر است در اسرع وقت نسبت به درمان ناخن آلوده اقدام کرده و از گسترش آلودگی و عوارض جانبی ناشی از عدم درمان به موقع پیشگیری کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.