یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از سقوط 18 درخت تا آخرین جزییات از عملیات آتش نشانان پس از وزش باد شدید در رشت
    30 آبان 1402 - 11:13
    شناسه : 267974
    2

    شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت خطاب به تمامی تیم های عملیاتی آتش نشانان و دیگر تیم های خدمت رسان حوزه های مختلف شهرداری که در روز پر کار پس از وزش شدید باد گرم در آماده باش کامل بوده و در راستای خدمت رسانی به شهروندان تلاش داشتند، سپاسگزاری کرد.

    پ
    پ

    سقوط 18 درخت تا آخرین جزییات از عملیات آتش نشانان پس از وزش باد شدید در رشت - از سقوط 18 درخت تا آخرین جزییات از عملیات آتش نشانان پس از وزش باد شدید در رشت - رشت

    125 رشت- شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت خطاب به تمامی تیم های عملیاتی آتش نشانان و دیگر تیم های خدمت رسان حوزه های مختلف شهرداری که در روز پر کار پس از وزش شدید باد گرم در آماده باش کامل بوده و در راستای خدمت رسانی به شهروندان تلاش داشتند، سپاسگزاری کرد.

    مومنی با اشاره به اینکه در 24 ساعت گذشته 56  عملیات به آتش نشانان محول گردید که از این تعداد 42 مورد آن مرتبط با حوادث ناشی از وزش باد گرم بوده گفت: سقوط اصله درخت در خیابان های شهر به 18  مورد رسید که ضمن آسیب به سه خودروی سواری سقف سه باب منزل مسکونی نیز دچار خسارت شد.

    وی با اشاره به تخریب و نهایتا سقوط سقف 2 باب منزل مسکونی در حال احداث، افزود: پرتاب یکپارچه این سقف ها در برخی موارد موجب وارد آمدن خسارات به سقف خانه های همجوار نیز گردید.

    این مسوول ضمن تاکید بر رخداد 14 مورد آتش سوزی علفزارها در سطح شهر و حومه این شهر گفت: با توجه به همجواری این آتش سوزی ها با  منازل مسکونی و اماکن تجاری آتش با تلاش نفس گیر آتش نشانان مهار شد و گسترشی نداشت.

    مومنی با تاکید بر اینکه نصب داربست ها  و یا دیگر سازه های موقتی نیازمند دقت و نظارت بیشتری بوده چرا که این موارد در حالت عادی نیز خطرساز و خطرآفرین برای جان و مال شهروندان است، گفت: در 24 ساعت گذشته  رفع خطر در زمینه  7 مورد حوادث اینچنینی اعم از  سقوط و یا احتمال سقوط داربست، نمای ساختمان، حلب و… به این مرکز محول گردید.

    وی با اشاره به 2 مورد آتش سوزی منزل مسکونی، ادامه داد: علت یک مورد از این آتش سوزی ها قراردادن اجاق گاز روشن در بالکن و در مجاورت اجسام قابل اشتعال بوده است که به شهروندان توصیه می شود با توجه به گسترش این نوع علت در بروز آتش سوزی حتما به نکات ایمنی استفاده از اجاق گاز ها، گاز پیک نیک و قرار ندادن اجسام قابل اشتعال و یا سریع الاشتعال در کنار منابع حرارتی دقت لازم را داشته باشند.

    همین گزارش حاکی است: از دیگر عملیات های محوله به تیم های عملیاتی 14 مورد عملیات نجات خدمت رسانی به شهروندان بوده که بحمدا… در تمامی عملیات های محوله گزارشی مبنی بر خسارات جانی دریافت نشد.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.