شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • حمله به آمبولانس و تکنسین اورژانس گیلان به دلیل تاخیر + جزئیات
    12 آذر 1402 - 23:04
    شناسه : 268773
    1

    به دنبال انتشار ویدیویی از حمله به یک آمبولانس در فضای مجازی، مدیرکل روابط عمومی سازمان اورژانس کشور توضیحاتی را در این خصوص ارائه کرد و از طرح شکایت علیه عامل حمله به آمبولانس و تکنسین اورژانس خبر داد.

    پ
    پ

    به آمبولانس و تکنسین اورژانس گیلان - حمله به آمبولانس و تکنسین اورژانس گیلان به دلیل تاخیر + جزئیات - اورژانس گیلان

    بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ویدیویی منتشرشده در فضای مجازی پیرامون حمله به یک آمبولانس گفت: این ویدیو مربوط به شب گذشته است و در جاده رشت – خمام رخ داده است. شب گذشته در تماس با مرکز فوریت‌های امدادی اورژانس ۱۱۵ یک مورد درخواست برای اعزام آمبولانس ثبت شد. متاسفانه به دلیل مشکل کمبود آمبولانس و اینکه آمبولانس نزدیک‌ترین پایگاه در ماموریت بود، ستاد فرماندهی از پایگاه دیگری آمبولانس را به محل اعزام کرده و به همین دلیل نیز عوامل اورژانس با کمی تاخیر در محل حاضر شدند.

    وی با بیان اینکه این ماموریت در مجاورت یک تالار پذیرایی در جاده رشت – خمام به ثبت رسیده بود، گفت: زمانی که تکنسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند، یکی از افراد که خود را از نزدیکان فرد بیمار معرفی کرده بود، ناگهان به سمت آنان حمله‌ور شد. این فرد از تاخیر پیش آمده در رسیدن آمبولانس گلایه داشت.

    مدیرکل روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: پس از این حادثه کارشناسان حقوقی سازمان اورژانس کشور رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و از فرد حمله‌کننده به آمبولانس و مامور اورژانس شکایت کردند.

    یکتاپرست با تاکید بر ضرورت تامین آمبولانس برای اورژانس کشور، اظهارکرد:‌ متاسفانه در این حادثه، کمبود آمبولانس سبب تاخیر در رسیدن به محل شده بود. به‌طور استاندارد هر پایگاه اورژانس باید دستکم دو آمبولانس داشته باشد، اما کمبود آمبولانس سبب شده تا برخی از پایگاه‌ها با یک دستگاه‌ آمبولانس فعالیت کنند. در این شرایط اگر آمبولانسی در ماموریت باشد و نیاز به اعزام آمبولانس در همان پایگاه وجود داشته باشد، ناگزیر باید از پایگاهی دیگر این آمبولانس تامین شود که همین موضوع موجب تاخیر می‌شود. البته این موضوع دلیلی بر تعدی و حمله به آمبولانس و تکنسین اورژانس نیست و حتما این موضوع به طور جد از سوی مقام قضایی پیگیری می‌شود.

    توضیحات روابط عمومی مرکز اورژانس گیلان

    همکار اورژانس پایگاه توحید رشت در حال انجام وظیفه مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

    به گزارش روابط عمومی اورژانس گیلان: مسعود جوبنه، سخنگوی اورژانس گیلان در گفتگویی درباره حمله به مامور اورژانس گیلان، گفت: چهارشنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳ شب طی تماسی با شماره ۱۱۵ مبنی بر درخواست کمک از اورژانس در یکی از تالارهای رشت، به دلیل حضور پایگاه‌های همجوار در ماموریت، همکاران پایگاه شهری توحید گلسار جهت کمک‌رسانی به محل مورد نظر اعزام می‌شوند، که بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه بدون هیچ مکالمه‌ای از سوی شخصی، مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته و دچار آسیب می‌شود.

    سخنگوی اورژانس ادامه داد: با وجود آسیب ناشی از این حادثه، همکاران اورژانس، فرد بیمار را جهت مراقبت‌های درمانی بهتر به بیمارستان دکتر حشمت رشت انتقال می‌دهند.

    وی افزود: اورژانس گیلان با تمام وجود نسبت به احقاق حق این همکار بسیار سختکوش و محترم، تلاش خواهد کرد.

    به امید اینکه، دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.