شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
از تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط چه می‌دانید؟
15 آذر 1402 ساعت: 15:12
شناسه : 268934
2

 برای اینکه بتوانید خیالتان بابت کسب‌وکار اینترنتی‌تان راحت باشد، باید برای سایت خود درگاه پرداخت اینترنتی مناسبی انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید درگاه پرداخت هستید به طور حتم می‌دانید درگاه‌های پرداخت به دو نوع مستقیم و واسط تقسیم‌بندی می‌شوند و شما باید بر حسب نیازتان یکی را انتخاب کرده و بعد از ثبت‌نام و […]

پ
پ

word image 268934 1 - از تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط چه می‌دانید؟ - بانک

 برای اینکه بتوانید خیالتان بابت کسب‌وکار اینترنتی‌تان راحت باشد، باید برای سایت خود درگاه پرداخت اینترنتی مناسبی انتخاب کنید. اگر به دنبال خرید درگاه پرداخت هستید به طور حتم می‌دانید درگاه‌های پرداخت به دو نوع مستقیم و واسط تقسیم‌بندی می‌شوند و شما باید بر حسب نیازتان یکی را انتخاب کرده و بعد از ثبت‌نام و خرید از آن استفاده کنید. برای اینکه بتوانید راحت‌تر انتخاب مناسبی داشته باشید تا انتهای این متن همراه ما باشید.

 آشنایی با درگاه پرداخت مستقیم و واسط

 قبل از اینکه درگاه پرداخت واسط شروع به فعالیت کند، سایت‌ها از درگاه پرداخت مستقیم استفاده می‌کردند. اما با روی کار آمادن درگاه پرداخت واسط یا پرداخت‌یار استقبال صاحبان کسب‌وکار از این نوع درگاه بیشتر شد. درگاه پرداخت مستقیم معمولاً برای کسب‌وکارهایی مناسب است که تعداد تراکنش‌های بالایی دارند؛ اما درگاه‌های پرداخت واسط برای کسب‌وکارهای کوچک نیز مناسب هستند. برای شناخت هر یک از این درگاه‌ها باید با تفاوت‌های آنها آشنا شوید.

 تفاوت‌های درگاه پرداخت مستقیم و واسط

 کارمزد

 تا قبل سال ۱۴۰۲ درگاه پرداخت مستقیم کارمزدی برای انجام تراکنش‌ها دریافت نمی‌کرد؛ اما بعد از این تاریخ این درگاه نیز مانند درگاه‌های واسط کارمزد دریافت می‌کند. میزان کارمزد درگاه پرداخت مستقیم ثابت است، در حالی که در هر یک از درگاه‌های واسط با توجه به شرکتی که انتخاب می‌کنید نرخ کارمزد متفاوت است. به طور مثال با انتخاب درگاه پرداخت سیزپی نرخ کارمزد انجام تراکنش‌ها تا ۲ درصد است که در حال حاضر پایین‌ترین نرخ کارمزد در بین تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت است.

 توجه کنید که برای پرداخت کارمزد می‌توانید انتخاب کنید که این کار را شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار انجام دهید یا مشتریان شما.

  word image 268934 2 - از تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط چه می‌دانید؟ - بانک

 شیوه تسویه‌حساب

 شیوه تسویه‌حساب در زمان استفاده از درگاه‌های پرداخت بسیار اهمیت دارد. در درگاه‌های پرداخت مستقیم در سیکل پایا انجام می‌شود؛ ولی در درگاه‌های پرداخت‌یارها در شرکت‌های مختلف روال تسویه متفاوت است. به طور معمول تسویه‌ها به‌صورت روزانه یا حداکثر هفتگی انجام خواهند شد.

 فرایند ثبت‌نام

 برای گرفتن درگاه پرداخت مستقیم با بانک‌ها طرف هستید و روال کاری بانک‌ها را هم می‌دانید، بسیار خاص و طولانی است. اخذ درگاه از سمت بانک به طور معمول یک الی دو هفته طول می‌کشد. برای گرفتن درگاه پرداخت واسط نیاز به ارائه مدارک زیادی ندارید و می‌توانید تمامی مراحل ثبت‌نام تا گرفتن و نصب درگاه پرداخت را به صورت آنلاین انجام دهید.

 تمام این کارها بین ۲ الی ۲۴ ساعت طول می‌کشد و شما می‌توانید در کمترین زمان شامل راه‌اندازی درگاه پرداخت سایت کسب‌وکارتان باشید.

 آشنایی با خدمات درگاه پرداخت واسط

 تسهیم وجوه

 برای اینکه پول واریزی به چند حساب واریز شود، می‌توانید از ویژگی‌های درگاه پرداخت واسط به نام تسهیم وجوه استفاده کنید. به طور مثال اگر کسب‌وکار شما چند شریک دارد و باید مبلغ بین همه تقسیم شود این کار به صورت دستی بسیار وقت‌گیر بوده و با خطاهای انسانی زیادی روبه روست در صورتی که با استفاده از قابلیت تسهیم وجوه درگاه پرداخت اینترنتی واسط می‌توانید فقط شماره حساب شرکا را بدهید تا پولی که به سیستم وارد می‌شود به حساب‌های مختلفی واریز شود.

 پشتیبانی

 پشتیبانی در درگاه‌های پرداخت بسیار اهمیت دارد تا مشتریان به‌محض برخورد با مشکلی پول خود را از دست رفته نبینند و بتوانید درگاه را درست و امن در اختیار آنها بگذارید. این کار با جلب اطمینان مشتریان سبب بیشتر شدن مشتریان دیگر می‌شود.

 هستند شرکت‌هایی که قادرند پشتیبانی خوبی از درگاه‌های پرداخت ارائه شده انجام دهند. به طور مثال سیزپی به‌صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته، هوای درگاه پرداخت اینترنتی شما را خواهد داشت و در این زمان است که می‌توانید تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط را درک کنید.

 سوییچینگ هوشمند

 با استفاده از درگاه پرداخت واسط می‌توانید در صورت قطع شدن یک درگاه بلافاصله به درگاه دیگری سوئیچ کنید؛ اما اگر از درگاه پرداخت مستقیم استفاده کنید، در صورت قطع شدن هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و کسب‌وکار شما برای ساعتی یا حتی روزی دچار مشکل خواهد شد.

 این کار برای کسب‌وکارهای بزرگی که تعداد تراکنش‌های زیادی دارند، ضرر مالی بزرگی محسوب می‌شود و به همین دلیل است که می‌گویم قبل از انتخاب حتماً تمام جوانب را مدنظر قرار دهید.

 گرفتن گزارش‌های پیشرفته

 با کمک پرداخت‌یارها می‌توانید در هر زمان که لازم داشتید گزارش‌گیری کاملی از تمام تراکنش‌ها و گردش‌های مالی کسب‌وکارتان داشته باشید. این امکان در درگاه‌های پرداخت مستقیم وجود ندارد و در حقیقت با استفاده از سیستم پرداخت‌یارها حرفه‌ای‌تر و کامل‌تر از هر زمان دیگری خواهید بود.

 افزایش سرعت فرایندها

 حقیقتی که می‌توانید آن را تست کنید، سرعت انجام تراکنش‌ها با استفاده از درگاه پرداخت واسط است. این سرعت به دلیل اتصال درگاه به بانک‌های متعدد است که اجازه نمی‌دهد کندی روال بانکی در پرداخت مشتری خللی ایجاد کند.

 وجود خدمات جانبی

 از خدمات خوب درگاه پرداخت واسط، وجود خدمات جانبی متنوعی است که صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از آنها استفاده کنند و روال مالی راحتی را تجربه کنند. مانند وجود اپلیکیشن موبایلی، لینک پرداخت، فاکتور آنلاین، ارسال پیامک و…

  word image 268934 3 - از تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط چه می‌دانید؟ - بانک

 امنیت بالا

 اینکه امنیت کدام درگاه پرداخت بیشتر است مشخص نیست و نمی‌توان نسخه واحدی برای همه پیچید.

 کلام پایانی

 در این مطلب اشاره کردیم که درگاه پرداخت مستقیم و واسط تفاوت خیلی زیاد دارند. ماهیت کلی آنها یکی است؛ اما رویه‌شان یکسان نیست. سیزپی یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اینترنتی واسط است که سوی بانک مرکزی و شاپرک مجوز فعالیت دریافت کرده است.

 سیزپی پایین‌ترین کارمزد را نسبت به درگاه‌های واسط در حال حاضر می‌گیرد و پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام و دریافت درگاه پرداخت با شماره ۸۸۴۶۰۳۸۴ در تماس باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.