جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41538 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لیست قیمت خانه‌های پیش ساخته ۱۴۰۲ چقدر است؟
    15 آذر 1402 - 16:21
    شناسه : 268942
    2

    وقتی در مورد خانه‌های پیش ساخته صحبت می‌شود، چه تصویری در ذهن شما زنده می‌شود؟ خانه‌هایی با مصالح سست که ممکن است با هر باد و طوفانی آسیب ببینند یا سازه‌هایی که به آن‌ها نمی‌توان مانند یک خانه واقعی نگاه کرد؟

    پ
    پ

    واقعیت این است که در دنیای امروز، هم به دلیل بالا بودن قیمت مصالح و هم به منظور کم کردن زمان ساخت خانه‌ها، بسیاری از افراد به سمت خانه‌های پیش ساخته رفته‌اند. این خانه‌ها را می‌توان در متراژ‌های مختلف و در طرح و نقشه‌های گوناگون ساخت. مدت زمان ساخت آن‌ها یک چندم خانه‌های معمولی است و استقامت و دوام آن‌ها هم اصلا کم نیست.

    حالا سوال این جاست. هزینه ساخت خانه‌های پیش ساخته چقدر است؟ آیا واقعا اگر بخواهیم یک خانه با کیفیت داشته باشیم، قیمت تمام شده آن خیلی با قیمت خانه‌های معمولی متفاوت است؟ هزینه ساخت خانه‌های پیش ساخته به عوامل زیادی مانند قیمت و کیفیت مصالح استفاده شده، متراژ خانه‌ها، مقدار تجهیزات و امکانات، بعد مسافت و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد خانه‌های پیش ساخته و قیمت تمام شده آن‌ها در سال ۱۴۰۲ بیشتر بگوییم.

    خانه های پیش ساخته

    مزیت خانه‌های پیش ساخته

    خانه‌های پیش ساخته، خانه‌هایی هستند که متریال آن‌ها به صورت از پیش ساخته شده در کنار هم قرار می‌گیرند. یعنی شا دیوار، سقف و کف را آماده دارید و آن‌ها را با روش‌های مختلف، در کنار هم مونتاژ می‌کنید.

    این خانه‌ها کاملا تصویری شبیه به خانه‌های معمولی دارند. مصالح به کار رفته در این خانه‌ها،‌ دوام و استحکام خوبی دارند. اما چرا وقتی می‌توان به صورت سنتی خانه ساخت به سراغ خانه‌های پیش‌ ساخته برویم؟

    1. دلیل اول سرعت بالای کار است. برای ساخت یک آپارتمان یا خانه شما حداقل باید ۲ سال زمان را در نظر بگیرید. با توجه به شرایط آب و هوایی این زمان می‌تواند کم و زیاد شود. اما خانه‌های پیش ساخته نهایتا تا ۵ ماه جمع می‌شوند. یعنی شما در یک مدت کوتاه می‌توانید خانه‌ای که دوست دارید را در اختیار داشته باشید.
    2. هزینه ساخت خانه‌های پیش ساخته نسبت به خانه‌های معمولی کمتر است. این موضوع هم در مورد مصالح و هم نیروی کار صدق می‌کند. در واقع شما برای ساخت این خانه نیاز به نیروی کار در محل ندارید. در واقع هزینه این بخش را می‌توانید ذخیره کنید.
    3. اجزای یک خانه پیش ساخته در یک مکان مشخص ساخته می‌شوند. در این شرایط امکان کنترل کیفیت برای شما وجود دارد. در واقع می‌توانید در تمامی مراحل ساخت حضور داشته و از بابت کیفیت ساخت اطمینان حاصل کنید.
    4. ساخت خانه‌های پیش ساخته به لحاظ آسیب به طبیعت کاملا با خانه‌های معمولی متفاوت است. نه آن مقدار آب و نه آن همه آلودگی در طول ماه‌ها به طبیعت و فضای شهری تحمیل نمی‌شود.
    5. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این سازه‌ها‌، مقاومت در برابر حوادث طبیعی است. این خانه‌های پیش ساخته در برابر زلزله دوام خوبی دارند.

    قیمت و خرید خانه های پیش ساخته

    معایب خانه‌های پیش ساخته

    در کنار مزایایی که برشمردیم، خانه‌های پیش ساخته معایبی هم دارند که باید در مورد آن‌ها هم کاملا اطلاعات کافی داشته باشید.

    1. ممکن است در هنگام مونتاژ این خانه‌ها، مشکلاتی پیش بیاید که روند مونتاژ با مشکل روبه‌رو شود. در واقع قرار گرفتن یک قطعه اشتباهی می‌تواند باعث بروز مشکلات بعدی شود.
    2. گاهی دست مشتری برای سفارش آن‌چه که دلخواه اوست، بسته خواهد بود. بعنی با توجه به متریال ساخت، شاید نشود هر نقشه‌ای را برای ساخت خانه پیشنهاد داد.
    3. یکی دیگر از مشکلات،‌ محدود بودن متریال‌های مختلف برای کف‌پوش‌هاست. شاید نتوان هرنوع متریالی را برای هر نوع خانه پیش ساخته‌ای استفاده کرد.

    مدل های مختلف خانه های پیش ساخت

    انواع خانه‌های پیش ساخته از نظر متریال

    یکی از سوالاتی که در مورد خانه‌های پیش ساخته زیاد مطرح می‌شود، متریال ساخت این خانه‌هاست. اینکه این خانه‌ها را با چه مصالحی می‌توان ساخت؟

    امروزه خانه‌های پیش ساخته با متریال متنوعی ساخته می‌شوند:

    • خانه‌های پیش ساخته بتنی

    • خانه‌های پیش ساخته فولادی

    • خانه‌های پیش ساخته کانکس

    • خانه‌های پیش ساخته چوبی

    هر کدام از این خانه‌ها تنوع، قیمت و کیفیت خاص خود را دارند که قبل از انتخاب بهتر است در مورد آن‌ها بیشتر بدانید.

    سفارش و خرید خانه های پیش ساخته بتنی و مونتاژ

    خانه‌های پیش ساخته بتنی

    این خانه‌ها از بتن ساخته می‌شوند. مانند خانه‌های معمولی که در ساختشان از بتن استفاده می‌شود،‌ در ساخت این خانه‌ها هم از بتن برای پر کردن قالب‌های هر قسمت استفاده می‌شود. پنل‌های بتنی که به صورت پیش ساخته در بازار وجود دارند،‌ برای ساخت این خانه‌ها استفاده می‌شوند. این بتن‌ها هم مقاومت خوبی دارند و هم در برابر شرایط جوی، سازگاری خوبی دارند.

    خانه‌های پیش ساخته فولادی

    در ساخت ستون‌ها و کف و دیوار خانه‌های پیش ساخته فولادی از فلز فولاد استفاده می‌کنند. مزیت این فلز، دوام و ماندگاری بالاست. اما ممکن است در برابر تغییرات دمای هوا، عایق خوبی نباشد. با این حال به دلیل سهولت در حمل و نقل و دوام سازه‌های فولادی، این نوع خانه ها طرفداران زیادی دارند.

    خانه‌های پیش ساخته کانکس

    کانکس‌ها را بیشتر به سازه‌هایی می‌شناسیم که به‌عنوان اتاقک‌های کوچک در کنار پروژه‌های ساختمانی قرار می‌گیرند. اما واقعیت این است که این روزها در بازار، کانکس‌های ویلایی بسیار جذابی هم دیده می‌شوند. این کانکس‌ها به‌صورت سازه‌هایی با متراژهای متفاوت،‌ به صورت یک طبقه، دوبلکس و حتی تریپلکس هم دیده می‌شوند. این کانکس‌ها به‌عنوان خانه‌های پیش ساخته‌ای هستند که به راحتی امکان جابه‌جایی آن‌ها نیز وجود دارد و این یکی از بزرگترین مزایای آن‌هاست.

    خانه‌های پیش ساخته کانکسی، از جنس ساندویچ پانل هستند. ساندویچ‌ پانل‌ها دو ورقه فلزی هستند که فاصله میان آن‌ها را موادی مانند پلی یورتان، اکس پی سی و مواد دیگر پر می‌کند. از این پانل‌ها برای ساخت دیوار و سقف خانه‌های پیش ساخته استفاده می‌کنند.

    برای ساخت این خانه‌های پیش ساخته می‌توانید متریال ساخت را خودتان انتخاب کرده و برای پوشش کف سازه از سرامیک یا پارکت استفاده کنید. یکی از بهترین شرکت‌ها در ساخت این خانه‌های پیش ساخته، شرکت صنعتی و کانکس سازی ما است. ما انواع مختلف کانکس‌های ویلایی را با متراژ‌ها و طراحی‌های متنوع به شما ارائه می‌کند که می‌توانید خانه رویایی خود را به این صورت طراحی و در مدت کوتاه در اختیار داشته باشید.

    خانه پیش ساخته چوبی

    خانه‌های پیش ساخته چوبی یکی دیگر از پرطرفدارترین خانه‌های پیش ساخته هستند. در این خانه‌ها از چوب برای ساخت ستون‌ها یا پنل‌های ساختمانی استفاده کرد. یکی از معایب این خانه‌ها، مقاومت کم در برابر بارندگی‌های زیاد است. مشکل بعدی، خطر آتش‌سوزی و آسیب‌پذیر بودن این خانه‌ها در برابر آتش است. البته که سازندگان این نوع خانه‌ها برای هر دو مشکل، تمهیدات خاصی را اندیشیده‌اند. مثلا از روکش‌های کامپوزیت برای چوب‌ها استفاده می‌کنند تا مقاومت آن‌ها را بالا ببرند یا چوب‌ها را به صورت چند لایه در ساختمان‌ها به کار می‌برند.

    قیمت خانه‌های پیش ساخته

    قیمت ساختمان پیش ساخته 60 و 80 متری

    قیمت خانه‌ پیش ساخته تابع موارد مختلفی است. با توجه به متریالی که برای ساخت این خانه‌ها استفاده می‌شود، طبعا قیمت آن‌ها هم متفاوت خواهد بود. عوامل موثر در قیمت خانه‌های پیش ساخته عبارتند از:

    • متریال به کار رفته در ساخت

    طبیعی است که هزینه ساخت خانه‌هایی با متریال و مصالح گرانقیمت‌، نسبت به خانه‌هایی که از مصالح ارزان استفاده می‌شوند، متفاوت خواهد بود. کیفیت و مقدار مصالح تاثیر زیادی در قیمت خانه‌ها دارد.

    • متراژ خانه‌ها

    هر چقدر خانه‌ها بزرگتر باشند، قیمت تمام شده آن‌ها بیشتر خواهد بود. طبیعی است خانه‌های دوبلکس یا تریپلکس، هزینه‌های بیشتری نسبت به خانه‌های یک طبقه دارند.

    • مدت زمان ساخت

    هزینه‌های تمام شده برای خانه‌هایی که زودتر ساخته می‌شوند کمتر خواهد بود.

    • مسافت محل خانه تا کارگاه‌های ساخت خانه‌ها

    گاهی افراد خانه‌های پیش ساخته را در روستاها یا ییلاق‌های دور افتاده می‌سازند. هزینه حمل و نقل مصالح به این مناطق بیشتر از شرایط شهری خواهد بود.

    • امکانات و تجهیزات خانه‌ها

    خانه‌های پیش ساخته ممکن است دارای امکانات متفاوتی باشند. استخر، اتاقک‌های مختلف، تراس‌های متنوع، تجهیزات سرمایش و گرمایش و بسیاری امکانات دیگر، می‌تواند در قیمت خانه تاثیر داشته باشد.

    • تغییر در ساخت

    خانه‌های پیش ساخته، حالت سفارشی سازی دارند. به همین دلیل شما می‌توانید با کم و زیاد کردن بخش‌های مختلف، قیمت خانه را تغییر دهید. ممکن است هزینه ساخت یک خانه پیش ساخته ۵۰ متری از یک خانه پیش ساخته ۱۰۰ متری بیشتر شود. همه چیز دست شماست که چه امکاناتی بخواهید و چه تغییراتی را در ساخت ایجاد کنید.

    سخن پایانی

    خانه‌های پیش ساخته، به خصوص برای کسانی که قصد ساخت ویلا در مناطق شمالی کشور یا مناطق ییلاقی دارند، به حساب می‌آید. قیمت خانه‌های پیش ساخته در سال ۱۴۰۲، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. متراژ خانه، کیفیت مصالح به کار رفته، امکانات و هزینه‌های حمل و نقل می‌توانند تاثیر زیادی در قیمت این خانه‌ها داشته باشند. برای اطلاع از قیمت خانه‌های پیش ساخته می‌توانید با مشاورین ما تماس گرفته و ضمن دریافت اطلاعات کافی در مورد نحوه ساخت، مصالح و شرایط و مجوزهای لازم برای ساخت خانه‌های پیش ساخته، لیست قیمت‌ها را نیز دریافت کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.