شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
بهترین فر برای آشپزخانه شما + راهنمای خرید فر
17 آذر 1402 ساعت: 20:24
شناسه : 269056
1

برای طبخ انواع غذاها می‌توان از فر استفاده کرد. این وسیله کاربردی دما را به صورت کاملاً مساوی در قسمت‌های مختلف پخش می‌کند و تمام قسمت‌های غذا به شکلی یکنواخت پخت می‌شود.

پ
پ

برای تهیه یک کیک خوشمزه و یا مرغ سوخاری با کمترین روغن، پیتزا پر از قارچ و مرغ و سایر غذاهای لذیذ و خوشمزه نیاز به یک فر مناسب دارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن لذیذترین غذا را تهیه کنید. امروزه تولیدکنندگان فر و لوازم آشپزخانه انواع مختلف فر را در مدل‌های مختلف با امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فردی تولید می‌کنند تا بالاترین کارایی را در اختیارتان قرار دهند. شما برای این‌که بتوانید بهترین فر را مطابق با نیاز و سلیقه خود تهیه کنید باید با انواع فر و نکات مهم در هنگام خرید آشنا شوید.

آشپزخانه به‌ عنوان مکان پر رفت‌وآمد و قلب خانه نیاز به وسیله‌هایی با طراحی زیبا و عملکردی مناسب دارد؛ به همین دلیل در هنگام انتخاب وسیله‌هایی مانند یخچال، اجاق گاز، کابینت، فر و… لازم است علاوه ‌بر کارایی، به شکل ظاهری آن نیز توجه کرده و وسیله‌هایی متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان انتخاب و هماهنگی فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنید.

انواع فر آشپزخانه

برای طبخ انواع غذاها می‌توان از فر استفاده کرد. این وسیله کاربردی دما را به صورت کاملاً مساوی در قسمت‌های مختلف پخش می‌کند و تمام قسمت‌های غذا به شکلی یکنواخت پخت می‌شود. بد نیست بدانید که انتخاب فر مناسب می‌تواند علاوه ‌بر تزئین در کارایی نیز تأثیر بسیار زیادی داشته باشد، از این ‌رو ما در زیر انواع فرها را معرفی کرده‌ایم تا با در نظر داشتن ویژگی‌ها و امکانات هر کدام اقدام به انتخاب گزینه‌ای مناسب کنید.

فرها اصولاً به دو شکل توکار و مبله تولید می‌شوند که نوع توکار در داخل کابینت قرار می‌گیرد و دسته‌بندی کلی فر به 3 دسته برقی، گازی، گاز و برق بوده که در زیر هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کرده‌ایم.

فر برقی: فرهای توکار برقی انرژی لازم برای پخت غذا را از طریق برق تأمین می‌کنند و گرما از قسمت زیرین و بالای غذا به صورت یکنواخت پخش می‌شود. در این فرهای برقی ممکن است یک یا چند المنت برای ایجاد حرارت مورد نیاز به کار برده شود که از این نظر هم فرهای برقی دو نوع هستند. برخی از فرهای برقی تنها در پایین فر از المنت‌های حرارتی استفاده می‌کنند و در برخی دیگر هم در بالا و هم پایین فر المنت‌ها قرار می‌گیرند. این فرها برای افرادی که نیاز به پخت غذا در مدت زمان کوتاه و به صورت کاملاً یکنواخت داشته و همچنین غذاهای متنوعی را پخت می‌کنند و به دستگاهی با برنامه‌های مختلف برای غذا نیاز دارند مناسب است. همچنین برای پخت جوجه نیز نیازی به جوجه‌گردان نبوده و تمامی قسمت‌های جوجه به صورت مساوی پخته می‌شود.

فر توکار گازی: همان‌طور که از اسم آن مشخص است، گاز انرژی لازم برای پخت غذا را برای شما تأمین می‌کند و فقط برای روشن کردن آن از برق استفاده می‌شود. این مدل از فر به دلیل نحوه حرارت‌دهی پخت سریع را در قسمت پایین غذا فراهم می‌کند و این در حالی است که قسمت میانی نیم پخت است.

C:\Users\BORNA CO\Downloads\33333333333.jpg

فر توکار برقی و گازی: این نوع فر پیشرفته‌تر از مدل گازی بوده و گرمای لازم برای پخت بالای غذا را از طریق برق و گرمای لازم برای پخت قسمت زیر را از طریق گاز فراهم می‌کند و در صورت قطع بودن هر کدام از این موارد یعنی گاز یا برق امکان پخت غیرممکن است.

با توجه به موارد گفته شده فرهای برقی ایده‌آل‌ترین نوع فر بوده و می‌توانید انواع غذاهای مختلف را در درجات دمایی متناسبی در مدت زمان کوتاه بپزید.

راهنمای خرید فر و نکات مهم

قبل از خرید و انتخاب بهترین فر برای آشپزخانه خود لازم است موارد مختلفی را در نظر داشته باشید که در زیر آن‌ها را آورده‌ایم:

یخ زدایی: برخی از فرها دارای قابلیت یخ‌زدایی هستند و امکان گرم کردن غذاهای یخ زده وجود دارد.

گریل بالا: اگر به برشته شدن مواد غذایی و تست کردن آن‌ها علاقه‌مند هستید، بهتر است فرهایی که خاصیت گریل بالا دارند تهیه کنید.

اندازه: قبل از خرید فر بهتر است فضای آشپزخانه را در نظر داشته باشید و متناسب با محیط و فضایی که در اختیار دارید اقدام به خرید کنید.

ظرفیت: اکثر فرهای موجود در بازار دارای ظرفیت 80 لیتری هستند، به همین دلیل در هنگام خرید به تعداد خانواده خود و مهمانی‌هایی که برگزار می‌کنید توجه کنید.

لعاب کاری: لعاب‌کاری بدنه فر و شیشه تأثیر زیادی در حفظ حرارت درون فر و داغ نشدن درب دارد.

فن خنک کننده: یکی از مزیت‌هایی که در برخی از فرها قرار داده شده است فن خنک کننده بوده که باعث پایین آمدن دمای بدنه فر می‌شود.

دارای قابلیت‌هایی مانند تایمر و نصب برنامه: برخی از تولیدکنندگان برنامه‌های پخت‌وپز را روی فر قرار می‌دهند و بدین صورت می‌توان زمان پخت غذا را تعیین کرد و پس از زمان مشخص فر به صورت خودکار خاموش خواهد شد.

جوجه گردان یا میله برشته کن: در بسیاری از فرهای پیشرفته امکان پخت مرغ بریان و غذاهای برشته وجود دارد که توسط میله وسط فر پخت می‌شوند.

قابلیت جدا شدن شیشه‌های درب: خانم‌های با سلیقه و حساس در زمان خرید انواع وسیله‌های برقی به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند به راحتی آن را بشویند؛ از این ‌رو برخی از برندها قابلیت جدا شدن شیشه‌های درب فر را فراهم می‌کنند.

C:\Users\BORNA CO\Downloads\22222222222222.jpg

تعداد طبقات فر توکار: انتخاب تعداد طبقات بر اساس نیاز شما و تعداد خانواده تعیین می‌شود.

بدین صورت در هنگام خرید فر بایستی به تسهیل در تمیز کردن فر، چگونگی عایق‌بندی، جنس درب و بدنه، ظرفیت و سایز، میزان مقاومت و… توجه کنید.

خرید بهترین فر برای آشپزخانه

برای داشتن خریدی مناسب بهتر است فروشگاهی را انتخاب کنید که تنوع گسترده‌ای از محصولات را با کیفیت بالا و برندهای مختلف ارائه دهد. خوشبختانه فروشگاه کالا شهر به‌ عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه موجود در کشور انواع فرها را در برندهای مختلف عرضه کرده است تا بتوانید فر توکار برقی، گازی و… را با مناسب‌ترین قیمت موجود در بازار خریداری کنید.

هنگام خرید محصولات برقی لازم است به ضمانت‌نامه معتبر و همچنین خدمات پس از فروش محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشید. کالاشهر تمام فرهای موجود در فروشگاه خود را با گارانتی معتبری ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از خدمات و پشتیبانی آنلاین این فروشگاه بهره‌مند شوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.