پنج‌شنبه, 13 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41533 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • قتل پسر ۱۷ ساله توسط برادران غیرتی +جزئیات
    19 آذر 1402 - 12:36
    شناسه : 269142
    1

    ۶ پسر جوان که به علت مزاحمت پسر نوجوانی برای دختری جوان، او را به قتل رسانده بودند بعد از دوسال دستگیر شدند.

    پ
    پ

    پسر ۱۷ ساله توسط برادران غیرتی - قتل پسر ۱۷ ساله توسط برادران غیرتی +جزئیات - قتل

    به گزارش «یاورمردم»؛ به نقل از رکنا، رسیدگی به این پرونده از ۱۷ خرداد ۲ سال پیش به دنبال درگیری خونین چند پسر جوان دریکی از محله های محمدشهر کرج شروع شد. خیلی زود گشت پلیس در محل درگیری حضور یافتند و با پیکر خونین پسر ۱۷ ساله ای روبرو شدند که در کف خیابان افتاده بود علی رغم تلاش تیم پزشکی برای نجات پسر غرق در خون وی در اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

     با مرگ پسر جوان تیمی از کارآگاهان جنایی استان البرز برای رازگشایی این پرونده تشکیل شد. در نخستین گام بازپرس کشیک قتل دستور داد جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شود.در گام بعدی کارآگاهان در تحقیقات میدانی دریافتند که درگیری این ۶ پسر با مقتول بر سر دختر ۱۷ ساله ای بنام رویا بوده است درحالی که رویا پس از تحقیقات پلیس مدعی بود که چنین چیزی صحت ندارد اما بررسی های پلیس نشان می‌داد که علت درگیری این ۷پسر برسر همین موضوع بوده است عاملان جنایت که پس از به قتل رساندن پسر جوان با سلاح سرد متواری شده بودند با دستور مقام قضائی تحت تعقیب قرار گرفتند.

    ماموران با چندین ماه تلاش بی‌وقفه و به کارگیری اقدامات جامع اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت ۱۵ نفر از عاملان وقوع این قتل شناسایی و علی رغم متواری بودن آنها توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شدند و پس از بازجویی های فنی درنهایت ۶ متهم اصلی شناسایی و بازداشت شدند آنها که نسبت برادری باهم دارند.سه برادر که با مشارکت سه برادر دیگر مدعی بودند مقتول با خواهر ما دوست بوده اورا به محل قرار دعوت کرده و بعد در درگیری با چاقو او را به قتل رساندند.

    نگاه کارشناسی

    فهیمه محمدیان کارشناس ارشد روانشناسی

    عصبانیت و خشم باعث ناراحتی همه می‌شود. اکثر نوجوانان از تأثیر رفتارشان بر دیگران آگاهی ندارند. توجه به تأثیری که رفتارمان بر دیگران دارد، باعث کاهش ابراز خشم می‌شود. انجام این تمرین به نوجوانان در شناخت پیامدهای رفتارشان بر احساسات و هیجانات دیگران کمک می‌کند. نوجوانان باید از رفتارهای پرخاشگرانه خود معذرت خواهی کنند و به دنبال راهی برای جبران آن باشند. با معذرت­ خواهی از دیگران در قبال اشتباهات­مان، ارزش احترام و رفتار مودبانه را بیشتر درک می‌کنیم.

    جبران رفتارهای پرخاشگرانه باعث بهبود خودپنداره نوجوان می‌شود و او را به یادگیری از اشتباهاتش سوق می‌دهد.به دلیل تغییرات هورمونی و شناختی، ابراز خشم و عصبانیت در نوجوانان افزایش پیدا می‌کند. به دلیل اهمیت این دوران در شکل گیری شخصیت، جلوگیری و کنترل خشم در نوجوانان اهمیت زیادی دارد. والدین، معلمان و درمانگران باید به نوجوانان کمک کنند تا عوامل زمینه ساز، افکار منفی و هیجانات زیربنایی ابراز خشم را شناسایی و سپس برطرف کنند. یادگیری مهارت‌های اجتماعی، جرات­ورزی، خودسازمان­دهی و خواب کافی در کنترل رفتارهای تکانشی موثر هستند. تشخیص به­موقع هیجان خشم، شناسایی افکار منفی و جایگزین کردن آن‌ها با افکار منطقی و یادداشت برداری از رفتارهای پرخاشگرانه، از روش‌های مناسب برای درمان این مشکل هستند.

    آموزش گنترل برخورد های هیجانی با مسائلی که پیش روی نوجوانان وجوانان قرار می‌گیرد بسیار حائز اهمیت است این رفتارهای در اکثر گروه های دوستات وجود داردو باید بتوان با استفاده ازشیوه های مختلفآن را مهار کرد دراین پرونده جوانان به راحتی در درگیری که نیاز به استفاده از خشونت نبود افراد با در دست داشتن چاقو دست به جنایت زدند اگر چه به شدت پشیمان اند اما این ابراز ندامت نمی‌تواند راه گشای پرونده قتلی که مرتکب شدند باشد برای حل مسائل باید به فرزندانمان بیاموزیم که استفاده از چاقو و خشونت راه گشا نیست ومارا بیشتر در مخمصه گرفتار خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.