یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41473 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شرایط ثبت شرکت در تهران بصورت آنلاین الی ثبت
    29 آذر 1402 - 16:22
    شناسه : 269778
    0

    متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه‌های ثبت برای ثبت شرکت آنلاین، ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت به‌صورت غیرحضوری اقدام کنند. در این مطلب قصد داریم درباره شرایط ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت اینترنتی صحبت کنیم.

    پ
    پ

    تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر ایران ازلحاظ سیاسی، جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است و ثبت شرکت در این شهر برای شروع یک تجارت و کسب‌وکار موفق، یک فرصت طلایی محسوب می‌شود. ثبت کردن شرکت در تهران مانند تمام امور ثبتی نیازمند انجام مراحل اداری و ارائه مدارک موردنیاز است‌ و فقط با انجام این فرایند می‌توان به فعالیت‌های شرکت  ازنظر قانونی، اعتبار و رسمیت بخشید. متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه‌های ثبت برای ثبت شرکت آنلاین، ثبت برند و ثبت تغییرات شرکت به‌صورت غیرحضوری اقدام کنند. در این مطلب قصد داریم درباره شرایط ثبت شرکت و مراحل ثبت شرکت اینترنتی صحبت کنیم.

    /ثبت شرکت/https://elisabt.ir

    شرایط ثبت شرکت در تهران با الی ثبت

    ثبت شرکت چیست و چه مزایایی دارد؟

    بر اساس ماده 20 قانون تجارت ایران، شرکت‌ها برای قانونی شدن فعالیت‌های تجاری خود و کسب مجوزهای لازم حتماً باید در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسند. به فرایندی که طی آن شرکت‌ها فعالیت خود را به‌صورت رسمی و قانونی آغاز می‌کنند و در بین مشتریان خود به‌عنوان یک شرکت معتبر و قابل‌اعتماد شناخته می‌شوند، ثبت شرکت می‌گویند. پس از ثبت کردن شرکت و دریافت یک کد کارگاهی، شرکت‌ها می‌توانند پرسنل خود را بیمه کنند و با کارآفرینی و گسترش فعالیت‌های خود، نه‌ تنها در کل ایران، بلکه در سطح بین‌المللی به شهرت برسند. از مهم‌ترین مزایای ثبت شرکت در تهران و سایر شهرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    رسمی و قانونی شدن فعالیت‌های شرکت

    یکی از مهم‌ترین مزایای ثبت کردن شرکت این است که تمام فعالیت‌های شرکت جنبه‌ی رسمی و قانونی پیدا می‌کنند. شرکت‌ها می‌توانند فعالیت‌های سودآور، سازماندهی‌شده و هدفمندی داشته باشند. با قانونی شدن فعالیت‌های شرکت‌های ثبتی، افراد حقوقی و حقیقی نیز برای همکاری، تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند‌.

    مسئول بودن تمام شرکا نسبت به فعالیت‌های شرکت

    در شرکت‌های ثبتی تمام شرکا در فعالیت‌ها و سود و زیان شرکت به یک اندازه مسئول هستند و مسئولیت مالی و حقوقی امور مربوط به شرکت، فقط بر عهده یک نفر نیست. این موضوع باعث می‌شود که شرکت‌ها یا اشخاص دیگر نیز با اطمینان خاطر بیشتری برای تعامل و همکاری با شرکت پیش‌قدم شوند.

    بهره‌مندی تمام اعضای شرکت از حقوق قانونی

    یکی دیگر از مزایای شرکت‌های ثبتی این است که تمام اعضای آن از حقوق قانونی بهر‌ه‌مند هستند و در صورت به وجود آمدن اختلافات مالی می‌توانند با حمایت قانون آن‌ها را حل کنند‌؛ زیرا تمام جزئیات، درصد سهام و حقوق شرکا به‌صورت مکتوب در اساسنامه شرکت قید می‌شوند و می‌توان با استناد به آن‌ها از طریق قانون به مشکلات رسیدگی کرد.

    images 1702887088 657ffeb0a65c3 - شرایط ثبت شرکت در تهران بصورت آنلاین الی ثبت - الی ثبت

    شرکت در مزایدات و مناقصات

    هر ساله تعدادی زیادی مزایده و مناقصه توسط شرکت‌های دولتی و خصوصی برگزار می‌شود. شرکت‌هایی می‌توانند در این مزایدات و مناقصات شرکت کنند که به‌صورت قانونی به ثبت رسیده باشند. با حضور در این مزایدات و مناقصات، هر دو طرف درآمد و سود قابل‌توجهی به‌دست می‌آورند.

    امکان دریافت نمایندگی شرکت‌ها و برندهای معتبر

    شرکت‌ها و برندهای معتبر ایرانی و خارجی، فقط حاضرند با شرکت‌های ثبت‌شده همکاری داشته باشند و نمایندگی خود را به آن‌ها اعطا کنند. یکی دیگر از مزایای ثبت کردن شرکت، این است که می‌توان نمایندگی شرکت‌ها و برندهای معتبر را اخذ کرد و به‌عنوان زیرمجموعه‌ی آن‌ها به فعالیت خود ادامه داد.

    امکان دریافت وام و استفاده از اعتبارات بانکی

    برخی از اعتبارات و وام‌های بانکی فقط به شرکت‌های ثبتی تعلق می‌گیرند و اشخاص نمی‌توانند از این مزایای بانکی بهره‌مند شوند. با ثبت کردن شرکت می‌توان برای دریافت تسهیلات و وام‌های بانکی نیز اقدام کرد.

    امکان بهره‌برداری از عنوان شرکت

    هرچه زمان بیشتری از تاریخ ثبت رسمی یک شرکت بگذرد، اعتبار آن افزایش می‌یابد و نام شرکت در بین اصناف و اشخاص مختلف به شهرت می‌رسد. هر چه اعتبار و سابقه کاری شرکت بیشتر باشد، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دیگر با اعتماد بیشتری برای همکاری با آن اقدام می‌کنند. علاوه بر این، بعد از ثبت کردن شرکت، امکان ثبت کردن برند برای محصولات و خدمات آن نیز وجود دارد.

    images 1702887088 657ffeb0ab242 - شرایط ثبت شرکت در تهران بصورت آنلاین الی ثبت - الی ثبت

    ثبت شرکت آنلاین چیست؟‌

    با گسترش اینترنت و کاهش استفاده از روش‌های سنتی،‌ بسیاری از امورات ثبتی مانند ثبت برند، ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت نیز، به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری و پیگیری‌های مکرر، از طریق سامانه‌های اینترنتی معتبر انجام می‌شود‌.

    درواقع ثبت آنلاین شرکت‌های تجاری، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند که در بستری آسان با سرعت‌بالا و تنها با چند کلیک، فعالیت قانونی خود را در قالب شرکت آغاز کنند. در تمام شهرها ازجمله تهران با کمک سامانه‌های اینترنتی، بدون مراجعه به سازمان ثبت شرکت‌ها و اتلاف وقت و هزینه برای انجام مراحل اداری و با ارسال مدارک موردنیاز، می‌توان یک شرکت قانونی را ثبت کرد.

    از مهم‌ترین مزایای ثبت آنلاین شرکت، می‌توان به مواردی مانند صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، بهره‌مندی از مشاوره تخصصی و رایگان،‌ افزایش سرعت در مراحل ثبت و کاهش مدت‌زمان رسیدن به نتیجه‌ی موردنظر، کمتر شدن امکان اشتباهات در موارد ثبتی، عدم نیاز به مراجعه حضوری به سازمان‌های مربوطه، درج اطلاعات متقاضی و انجام پیگیری‌های لازم توسط کارشناسان باتجربه اشاره کرد‌.

    برای ثبت شرکت آنلاین به چه مدارکی نیاز است؟‌

    مدارکی که برای ثبت اینترنتی شرکت نیاز است، عبارت‌اند از:

    • کپی برابر اصل کارت ملی مدیران شرکت
    • کپی برابر اصل شناسنامه مدیران شرکت
    • ارائه مجوز برای شرکت‌های نیازمند به جواز کسب و پروانه بهره‌برداری
    • ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه اعضای شرکت
    • گواهی واریز 35 درصد از سرمایه شرکت برای شرکت‌های سهامی خاص
    • ارائه مدارک تحصیلی مهندسی برای ثبت شرکت‌های مهندسی
    • ارائه مدارک تحصیلی تخصصی برای شرکت‌های تخصصی
    • آدرس و کد پستی شرکت
    • شماره تلفن ثابت شرکت
    • ارائه پذیره‌نویسی سهام برای ثبت کردن شرکت‌های سهامی عام
    • صورت‌جلسه هیئت‌مدیره و مجمع عمومی موسسین
    • کد ثنای هیئت‌مدیره
    • دو نسخه از شرکت‌نامه، اساسنامه و تقاضانامه
    • ارائه وکالت‌نامه در صورت پیگیری مراحل ثبت آنلاین شرکت توسط وکیل

    نکته: مدارک موردنیاز در ثبت حضوری و آنلاین شرکت یکسان است؛ فقط با توجه به نوع شرکت ممکن است تفاوت‌های جزئی وجود داشته باشد. شرایط ثبت شرکت‌هایی که در حوزه تولید مواد غذایی، مواد دارویی و به‌طورکلی محصولاتی که با سلامتی مردم سروکار دارند، به این صورت است که باید از مراجع قانونی و رسمی، مجوزهای لازم را دریافت کنند و در کنار سایر مدارک تحویل دهند.

    images 1702887088 657ffeb0b1bb6 - شرایط ثبت شرکت در تهران بصورت آنلاین الی ثبت - الی ثبت

    آشنایی با مراحل ثبت شرکت اینترنتی در سامانه‌های معتبر

    برای ثبت شرکت اینترنتی در سامانه‌های معتبر باید مراحل زیر را طی کنید:

    مشخص کردن نوع شرکت

    در مرحله اول بعد از ورود به سامانه، نوع شرکت خود را مشخص کنید. درصد زیادی از شرکت‌های ایران از نوع سهامی خاص یا شرکت با مسئولیت محدود هستند‌. قبل از انتخاب شرکت باید بررسی کنید که از بین شرکت‌های سهامی خاص، سهامی عام، مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی، دانش‌بنیان،‌ نسبی و غیره، کدام‌یک با شرایط و اهدافتان تناسب دارد. اگر کارتان در مقیاس کوچک است و با یک نفر دیگر همکار هستید، انتخاب شرکت مسئولیت محدود گزینه مناسب‌تری خواهد بود؛ زیرا امکان ثبت آن، با دو نفر شریک نیز وجود دارد. اگر در حوزه بازرگانی فعالیت می‌کنید و برای گسترش کار خود به دریافت وام و تسهیلات بانکی نیاز دارید، شرکت سهامی خاص را انتخاب کنید.

    تعیین شرکا و سهامداران شرکت

    دومین مرحله از مراحل ثبت شرکت به‌صورت آنلاین یکی از مراحل بسیار مهم است. در این مرحله باید شرکا و سهامداران شرکت خود را تعیین کنید. این افراد کسانی هستند که در شرکت، حق امضا دارند و در تصمیم‌گیری‌های شرکت صاحب‌نظرند. شرکت‌ها برای سودآوری و پیشرفت، به تخصص و دانش این افراد تکیه می‌کنند. در تعیین شرکا و سهامداران، ویژگی‌هایی مانند خصوصیات اخلاقی و وجدان کاری افراد را مدنظر قرار دهید.

    مشخص کردن نوع و میزان سرمایه شرکت

    با توجه به قانون تجارت کشور در زمان ثبت شرکت، سرمایه نقدی آن حداقل باید یک‌میلیون ریال باشد. سرمایه‌های غیر نقدی شامل خودرو، ماشین‌آلات، ملک و غیره نیز باید توسط کارشناسان مربوطه قیمت‌گذاری شود. سرمایه اولیه موردنیاز برای ثبت کردن شرکت‌های سهامی خاص و مسئولیت محدود، یک‌میلیون ریال یا صد هزار تومان است.

    مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت

    در چهارمین مرحله از مراحل ثبت شرکت اینترنتی باید موضوع فعالیت شرکت را مشخص کنید. قبل از تعیین حیطه فعالیت شرکت بهتر است با یک مشاور و کارشناس خبره مشورت کنید؛ زیرا هرگونه بی‌دقتی و اشتباه در این مرحله، باعث ایجاد مشکل در ثبت و تأسیس شرکت خواهد شد.

    انتخاب یک نام مناسب برای شرکت

    در انتخاب نام شرکت نهایت دقت را داشته باشید و عجولانه تصمیم نگیرید. نام شرکت باید کوتاه و دارای ریشه فارسی باشد. همچنین متناسب با فعالیت‌های شرکت بوده و دارای پیشوند یا پسوند نباشد. درست مانند ثبت کردن برند، در انتخاب نام شرکت نیز باید نامی را انتخاب کنید که قبلاً توسط هیچ شرکتی استفاده‌نشده است.

    تعیین کردن سمت اعضای هیئت‌مدیره

    در این مرحله افرادی که در شرکت حق امضا دارند، مشخص می‌شود. رییس هیئت‌مدیره، نایب‌رییس هیئت‌مدیره، اعضای هیئت‌مدیره و وکیل رسمی شرکت در این مرحله تعیین می‌شوند.

    آماده کردن مدارک موردنیاز

    در بخش‌های قبلی، مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت به‌صورت آنلاین را معرفی کردیم و به این نکته نیز اشاره کردیم که بسته به نوع هر شرکت، مدارکی که برای ثبت آن موردنیاز است، ممکن است با شرکت‌های دیگر متفاوت باشد؛ البته تعداد زیادی از مدارک برای ثبت تمام شرکت‌ها مشترک هستند.

    پست کردن مدارک به اداره ثبت

    در این مرحله تمام مدارکی که را آماده کرده‌اید، در پاکت مخصوص اداره پست قرار داده و با پست پیشتاز به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.‌ باجه پستی که برای ارسال مدارک به آن مراجعه می‌کنید، باید دارای مجوز باشد. بعداز ارسال مدارک، سه حالت وجود دارد که عبارت‌اند از: رد شدن پرونده و عودت آن به نشانی فرستنده، ناقص بودن مدارک و عودت پرونده به نشانی فرستنده برای برطرف کردن نواقص و قبول شدن پرونده و مراجعه وکیل رسمی برای پرداخت هزینه‌‌های لازم و دریافت مدارک.

    پرداخت هزینه آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی

    آخرین مرحله از مراحل ثبت آنلاین شرکت در سامانه، پرداخت هزینه مربوط به چاپ و انتشار آگهی تأسیس شرکت در روزنامه‌های کثیرالانتشار است. برای این کار باید به وب‌سایت روزنامه موردنظر مراجعه کنید. روزنامه بعد از چاپ آگهی و تکثیر آن، به آدرس متقاضی ارسال می‌شود.

    اقداماتی که بعد از ثبت شرکت اینترنتی باید انجام شود، شامل چه مواردی است؟

    بعد از انجام مراحل ثبت شرکت در یکی از سامانه‌های اینترنتی معتبر و شروع فعالیت‌های رسمی و قانونی، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

    ثبت برند یا علامت تجاری شرکت

    یکی از اقدامات مهمی که بعد از ثبت شرکت در تهران یا هر شهر دیگری باید به فکر انجام آن باشید، ثبت برند است. با انجام این کار می‌توانید به رونق کسب‌وکارتان کمک کرده و محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از مشتریان معرفی کنید. داشتن برند در افزایش اعتبار شرکت نیز تأثیر بسزایی دارد.

    دریافت کارت بازرگانی برای شرکت

    برای اینکه بتوانید به‌صورت قانونی و رسمی به انجام اموری مانند صادرات یا واردات کالا بپردازید، باید بعد از اتمام مراحل ثبت، برای دریافت کارت بازرگانی اقدام کنید. طبق قوانین گمرکی ایران، فقط شرکت‌هایی می‌توانند وارد عرصه تجارت صادرات یا واردات کالا شوند که دارای کارت بازرگانی باشند.

    دریافت کد اقتصادی

    همه شرکت‌ها باید دارای کد اقتصادی باشند؛ بنابراین یکی از اقدامات لازم بعد از ثبت کردن شرکت این است که کد اقتصادی دریافت کنید. کد اقتصادی برای شرکت‌های تجاری درست مانند شماره شناسنامه برای اشخاص حقیقی است و از اهمیت بالایی برخوردار است و بدون این کد نمی‌توان در سازمان امور مالیاتی احراز هویت کرد.

    ثبت تغییرات شرکت

    شرکت‌ها مدتی پس از ثبت می‌توانند اعضای خود را تغییر دهند، همکاری با اعضای جدید را آغاز کنند‌، در سهام شرکت تغییراتی ایجاد کنند یا آدرس خود را تغییر دهند. تمام تغییرات شرکت باید به‌صورت قانونی به ثبت برسد.

    ثبت شرکت در تهران بصورت آنلاین با الی ثبت

    ثبت شرکت در تهران به‌صورت آنلاین در سایت الی ثبت

    در این مطلب راجع به ثبت شرکت و مزایای آن، شرایط ثبت شرکت آنلاین و مدارک موردنیاز، مراحل ثبت شرکت اینترنتی در سامانه‌های معتبر و اقداماتی که بعد از ثبت آنلاین شرکت باید انجام شوند، توضیح دادیم. برای انجام مراحل ثبت آنلاین شرکت خود می‌توانید به سایت شرکت الی ثبت با آدرس اینترنتی https://elisabt.ir/ مراجعه کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان حرفه‌ای و متخصصان حقوقی این شرکت مشورت کنید. الی ثبت یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین سامانه‌های فعال در حوزه ثبت شرکت، ثبت برند، ثبت تغییرات شرکت و اخذ رتبه شرکت است.

    منبع : الی ثبت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.