جمعه, 14 اردیبهشت 1403 Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41540 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2375×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • راهنمای خرید و کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل
    06 دی 1402 - 0:58
    شناسه : 269951
    0

    به‌طور کلی در تعمیرات موبایل، منبع تغذیه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ابزارها شناخته می‌شود! یکی از مهم‌ترین کاربردهای این ابزار، روشن کردن گوشی خاموش شده‌است. البته در زمان عیب یابی روی گوشی نیز از منبع تغذیه استفاده می‌شود. به‌طور کلی باید با تنظیم ولتاژ وارد شده به گوشی، از این وسیله استفاده کنیم.

    پ
    پ

    همچنین در زمان‌هایی که حتی باتری گوشی از کار افتاده است و به هیچ‌عنوان نمی‌توان تلفن همراه را روشن کرد، می‌تواند با استفاده منبع تغذیه تعمیرات موبایل، تلفن همراه را به‌سادگی روشن کرد! در ادامه قصد داریم تا به بررسی و چگونگی کارکرد آن بپردازیم از این رو به شما توصیه می‌کنم که در ادامه این مطلب از سایت متخصصان فردا با ما همراه باشید.

    word image 269951 1 - راهنمای خرید و کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل - آموزش تعمیرات موبایل

    آشنایی با منبع تغذیه

    به‌طور کلی منبع تغذیه ابزاری است که می‌تواند جریان الکتریکی را در کند و آن را به ولتاژ، جریان یا بسامد مورد نظر، مصرف کننده الکتریکی می‌رساند! حال به‌علاوه وظیفه اصلی که این دستگاه دارد، وظایف دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به ایجاد محدودیت‌هایی برای جریان تغذیه، جلوگیری از وارد شدن جریان در شرایط مورد نظر، قطع کردن نویزهای الکتریکی، ذخیره نیرو لازم برای زمان قطع شدن جریان و…. از مهم‌ترین کاربردهای منبع تغذیه محسوب می‌شوند. در واقع به‌دلیل کاربردهای منحصر به فردی که این ابزار دارد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای در تعمیرات موبایل استفاده می‌شود!

    انواع منبع تغذیه

    تا الان متوجه شدیم که منبع تغذیه قادر است که جریان الکتریکی مورد نیاز را برای یک سیستم اکترونیکی تأمین کند! این دستگاه می‌تواند در دو حالت کلی این کار را انجام بدهد که شامل جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC) می‌شود. در ادامه این بررسی این دو حالت خواهیم پرداخت.

    word image 269951 2 - راهنمای خرید و کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل - آموزش تعمیرات موبایل

    جریان مستقیم (DC)

    همان طور که گفته شد، از منبع تغذیه برای تعمیرات موبایل و تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند. این ابزار قادر است که انرژی الکتریکی نامتناوب را به جریان مستقیم تبدیل کند و در نتیجه ولتاژ لازم برای گوشی را تأمین کند تا بتواند به‌عنوان جایگزین باتری گوشی مورد استفاده قرار بگیرد. معمولاً زمان‌هایی که گوشی روشن نمی‌شود یا برای باتری آن مشکلی پیش آمده است، از این ابزار کاربردی برای روشن نگه‌داشتن تلفن همراه استفاده می‌کنند. همچنین یک کاربرد مهم دیگری که این دستگاه دارد، تشخیص مشکل گوشی است! به این صورت که اگر گوشی را به منبع متصل کنیم، آمپری در صفحه نمایش دستگاه دیده‌می‌شود که نشان دهنده مشکل اصلی گوشی است.

    جریان متناوب (AC)

    این منبع تغذیه نیز وظیفه دارد تا ولتاژ اصلی را از یک منبع تغذیه دریافت کند و آن را به ولتاژ مورد نیاز کاهش بدهد. در این شرایط می‌توان برخی از فیلترینگ‌ها را نیز انجام داد. در واقع با وجود مقاومت‌هایی که در دستگاه وجود دارند، ولتاژ خروجی دستگاه تا حدی که وسیله احتیاج دارد، کاهش می‌دهد.

    کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل

    گوشی تلفن همراه از و سایل برقی به‌حساب می‌آید که برای تأمین انرژی و شارژ خود به ولتاژ بسیار پایینی نیاز دارند! شاید جالب باشد اگر بدانید که جریان‌هایی که در برق خانگی وجود دارند، به‌صورت AC هستند که برای شارژ کردن تلفن همراه، ولتاژ بالایی دارند. حال در این شرایط، باتری تلفن همراه ولتاژ دریافت شدن را با جریانی پایین‌تر تبدیل به DC می‌کند و آن را انتقال می‌دهد. به همین دلیل است که برخی مواقع افراد به باتری، مبدل نیز می‌گویند!

    پیشنهاد میکنیم قبل از هر چیز شما باید با دیدن آموزش تعمیر موبایل آموزشگاه متخصصان فردا، طرز کار با منبع تغذیه و دیگر و سایل مورد نیاز برای تعمیرات موبایل را یاد بگیرید.

    راهنمای خرید منبع تغذیه

    همیشه قبل از اینکه اقدام به تهیه و خرید منبع تغذیه کنید، حتماً یک سری ویژگی‌هایی را مد نظر خود قرار بدهید. تمامی منبع تغذیه‌هایی که در بازار وجود دارند، ویژگی‌های خاص خود را دارند که ممکن است برای کار شما مناسب نباشند!

    شما باید قبل از اینکه اقدام به خرید منبع تغذیه کنید، میزان دقت دستگاه، نویزهای ایجاد شده، میزان ثبات عملکرد دستگاه منبع تغذیه را مورد بررسی قرار بدهید تا بتوانید خریدی مطمئن را تجربه کنید.

    سخن پایانی

    به‌طور کلی در مواقعی که برای تعمیرات موبایل، به ولتاژ مشخصی نیاز داریم اما باتری گوشی از کار افتاده است و نمی‌تواند به‌خوبی کار کند یا حتی زمان‌هایی که قصد داریم مشکل اصلی تلفن همراه را پیدا کنیم، می‌توان از منبع تغذیه استفاده‌کرد! در واقع به‌دلیل ویژگی‌هایی که این دستگاه دارد باعث شده‌است که منبع تغذیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تعمیرات موبایل شناخته بشود.

    همچنین باید اضافه‌کرد که هر متخصصی در زمینه تعمیر موبایل باید از این وسیله در کارهای خود استفاده کند تا بتواند تأثیر آن را نیز مشاهده کند. در این مقاله از مجتمع آموزشی متخصصان فردا، سعی شد تا به‌صورت کامل به معرفی و بررسی کاربرد منبع تغذیه بپردازیم!

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.