یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41485 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت قطع نشدن صدای یخچال؛ صدای موتور، بوق آلارم و سایر صداها را چطور قطع کنیم؟
    04 دی 1402 - 13:25
    شناسه : 270060
    0

    آیا یخچال فریزر شما هم شروع به تولید صداهای عجیب و نابهنجار کرده است. در این صورت شاید بخواهید بدانید علت صدای غیر عادی یخچال چیست. در پاسخ به این سوال که “چرا یخچال فریزر صدا میدهد؟” ابتدا باید نوع صدای منتشر شده را تعیین کنید! شنیدن بوق ممتد، تق تق، خر خر، لرزش، شر شر آب و غیره از جمله رایج‌ترین صداهایی است که افراد در حین کار با یخچال فریزر با آن مواجه می‌شوند.

    پ
    پ

    آیا یخچال فریزر شما هم شروع به تولید صداهای عجیب و نابهنجار کرده است. در این صورت شاید بخواهید بدانید علت صدای غیر عادی یخچال چیست. در پاسخ به این سوال که “چرا یخچال فریزر صدا میدهد؟” ابتدا باید نوع صدای منتشر شده را تعیین کنید! شنیدن بوق ممتد، تق تق، خر خر، لرزش، شر شر آب و غیره از جمله رایج‌ترین صداهایی است که افراد در حین کار با یخچال فریزر با آن مواجه می‌شوند.

    شاید کمی برایتان عجیب باشد، اما از روی همین نوع صوت تولید شده، می‌توان دلیل صدای غیر معمولی یخچال را شناسایی کرد. اگر سر و صدای زیاد یخچال فریزر شما را کلافه کرده است، حتما باید این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید. قبل از شروع توصیه می‌کنم در صورتی که نیاز به تعمیرکار دارید، جهت مشاهده آگهی‌های مربوط به مرکز تعمیر خرابی یخچال فریز به سایت کاری تی (ثبت آگهی( مراجعه بفرمایید.

    جدول صداهای غیر طبیعی در یخچال

    واقعا فکر می‌کنید پیدا کردن علت سروصدای یخچال پیچیده و دشوار است؟ اگر اینطور فکر می‌کنید، بهتر است نگاهی به جدول زیر بیندازید. این جدول راهنمای خوبی برای پیدا کردن علت سروصدای یخچال فریزر است. می‌توانید آن را جایی یادداشت کنید یا اصلا این صفحه را در مرورگر خود ذخیره نمایید تا در صورت وقوع مشکلات مشابه، به راحتی دلیل آن را پیدا کنید.

    دلیل صدای غیر عادی یخچال
    نوع صداراهکار
    بوق ممتدبسته درب یخچال

    تعمیر برد

    یخ زدایی اواپراتور

    تعمیر یخساز

    صدای تق تقتعمیر موتور

    تعمیر اورلود کمپرسور

    صدای خرخرتعمیر لوله های گاز
    صدای جیر جیرتعمیر فن اواپراتور

    پاکسازی برفک

    سفت کردن لرزه گیر موتور

    صدای درب یخچالتعویض لولای درب

    تعویض درب یخچال

    صدای فریزربررسی عملکرد پروانه

    برطرف کردن خشکی پره های فن پروانه

    صدای تیک تیکتعویض رله برد

    تعویض رله اورلود کمپرسور

    صدای شر شر آببررسی دیفراست و سیستم یخ زدایی

    بررسی سیستم یخساز

    احتمال برگشت گاز

    صدای لرزشبررسی محل قرارگیری اشیا
    صدای پشت یخچالبررسی لوله های رفت و برگشت کمپرسور

    تعمیر فن کمپرسور

    سفت کردن پیچ های کندانسور

    صدای فن یخچالتعمیر یا تعویض موتور فن اواپراتور

    تعمیر میل شفت فن

    تعمیر یا تعویض فن

    صدای وزوزتراز کردن یخچال با سطح

    اتصال آبسرد کن به یخچال

    word image 270060 1 - علت قطع نشدن صدای یخچال؛ صدای موتور، بوق آلارم و سایر صداها را چطور قطع کنیم؟ -

    جدول بالا یک راهنمای فوق العاده جهت تشخیص علت صدای یخچال است. برای مثال طبق جدول بالا علت قطع نشدن صدای بوق یخچال می‌تواند باز بودن درب یخچال، خرابی برد، یخ زدن اواپراتور یا مشکل در یخساز باشد.

    منظور از صدای طبیعی یخچال چیست؟

    یخچال فریزر یک دستگاه است که در آن مجموعه‌ای از قطعات کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. چرخش فن، کارکرد موتور، عملیات یخ زدایی، فرآیند ساخت یخ در یخساز و غیره، همگی با تولید صدای ملایم همراه هستند. بنابراین با شنیدن یک نویز ملایم نباید نگران خرابی دستگاهتان باشید، این صداها کاملا طبیعی هستند. دقت کنید صداهای غیر طبیعی هیچ شباهتی به یک نویز ملایم یا صوت ساده ندارند.

    انواع صداهای غیر طبیعی یخچال

    مطابق آنچه گفته شد، در جواب این سوال که “چرا یخچال صدا میده؟” باید نوع صدای یخچال را بررسی کنید. همانطور که در جدول بالا مرور کردیم، گوش کردن به نوع صدا می‌تواند سر نخ مهمی در تعیین علت خرابی یخچال فریزر باشد. هر نوع صدایی که از یخچال فریزر شنیده می‌شود، بیانگر خرابی در یک قطعه یا نقص در عملکرد یک سیستم خاص است. در ادامه توضیحات بیشتری درباره رابطه نوع صدا و علت خرابی یخچال بیان می‌شود:

    • بوق ممتد: باز بودن درب یخچال یکی از دلایل شنیدن بوق ممتد است. اما اگر از بسته بودن درب اطمینان دارید، احتمالا خرابی برد یا یخساز علت این موضوع باشد. یخ بستن اواپراتور هم می‌تواند علت قطع نشدن صدای بوق یخچال باشد.
    • صدای تق تق: چنانچه صدای تق تق از یخچال به بیرون درز می‌کند، احتمالا موتور یا اورلود کمپرسور آسیب دیده است.
    • صدای خرخر: گرفتگی یا فرسوده شدن لوله های گاز باعث بروز صدای خرخر می‌شود. در صورت به گوش رسیدن صدای خرخر یا زوزه باید لوله‌های گاز را بررسی کنید.
    • صدای جیر جیر: آیا از یخچالتان صدای جیر جیر می‌شنوید؟ در این صورت احتمالا علت صدای غیر عادی یخچال خرابی فن اواپراتور باشد. البته شل شدن لرزه گیر موتور نیز می‌تواند باعث جیر جیر کردن یخچال شود.
    • صدای درب یخچال: در صورت به گوش رسیدن صدا از درب یخچال باید بدانید یا لولای درب نیاز به تعویض دارد یا اینکه عمر مفید درب یخچال به پایان رسیده است.
    • صدای فریزر: در صورت ایجاد سر و صدا از فریزر باید علت خرابی را در عملکرد پروانه یا پره‌های فن پروانه جستجو کنید.
    • صدای تیک تیک: آیا سر و صدای یخچال چیزی شبیه به تیک تیک ساعت است؟ در این صورت دلیل صدای غیر عادی یخچال به خرابی رله برد یا رله اورلود مربوط می‌شود.
    • صدای شر شر آب: با شنیدن صدای شر شر آب باید سیستم یخ زدایی و یخساز را مورد بررسی و تعمیر قرار دهید.
    • صدای لرزش: هر گونه لرزش در یخچال فریزر با جاگذاری اشتباه اشیای جانبی دستگاه در داخل آن در ارتباط است.
    • صدای پشت یخچال: علت سروصدای یخچال از پشت آن با خرابی لوله های کمپرسور، فن کمپسور یا حتی شل شدن پیچ های کندانسور مربوط است.
    • صدای فن یخچال: شاید بپرسید چرا فن یخچال صدا میده؟ دلیل این صدا را باید در موتور فن اواپراتور، میل شفت فن و خود فن دنبال کنید.
    • صدای وزوز: اگر صدای وزوز از یخچال شما به گوش می‌رسد، باید یخچالتان را تراز کنید. اما اگر با این کار یخچال درست نشد، شاید مشکل در اتصال آبسرد کن به دستگاه باشد.

    علت سروصدای یخچال فریزر چیست؟

    دلیل صدای غیر معمولی یخچال فریزر چیزی جز نقص در عملکرد یک سیستم یا خرابی در یک قطعه نیست. در واقع هر صدایی که از یخچال فریزر شنیده می‌شود، بیانگر عدم سلامت یخچال شما است. این صدا به شما هشدار می‌دهد که دستگاه نیاز به تعمیر دارد. حال اگر علت خرابی ساده باشد، خودتان می‌توانید برای تعمیر دست به کار شوید. در غیر این صورت باید به دنبال یک تعمیرکار حرفه‌ای بگردید. احتمالا مراجعه به سایت کاری تی kariti.ir بتواند مشکل شما برای پیدا کردن یک تکنسین یخچال فریزر برطرف کند.

    word image 270060 2 scaled - علت قطع نشدن صدای یخچال؛ صدای موتور، بوق آلارم و سایر صداها را چطور قطع کنیم؟ -

    علت قطع نشدن صدای یخچال

    گاهی اوقات صدایی از یخچال شنیده می‌شود، اما پس از مدتی این صدا قطع می‌شود. در این مواقع نیازی به نگرانی نیست! اما گاهی اوقات صدای یخچال فریزر ساعت‌ها و بلکه روزها استمرار پیدا می‌کند. در این صورت می‌توان با قطعیت گفت یخچال شما نیاز به تعمیر دارد. یادم می‌آید یکبار صدای فن یخچال خانه ما شروع به تولید صدای نابهنجار کرد. این صدا به مرور شروع به افزایش پیدا کرد. تا اینکه از یک تعمیرکار درخواست کمک کردیم. پس از بررسی مشخص شد علت صدا خراب شدن فن دستگاه است. در انتها تعمیرکار گفت: اگر اندکی در تعمیر فن تاخیر می‌کردیم، خسارات وارد شده به دستگاه بیشتر هم می‌شد. پس باید صدای یخچال فریزر را جدی بگیرید.

    چگونه صدای یخچال را قطع کنیم؟

    در پاسخ به این سوال که چگونه صدای یخچال را قطع کنیم (منبع)، باید به عرضتان برسانیم که ما تا حد امکان شما را در تشخیص علت خرابی و نحوه تعمیر آن راهنمایی کردیم. بنابراین اکنون شما به راحتی می‌توانید علت صدای یخچال را شناسایی کنید. اما به هر حال تعمیر بسیاری از خرابی‌ها امری تخصصی است. برای این کار می‌بایست از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر به دنبال یک مرکز حرفه‌ای جهت دریافت تعمیرات یخچال هستید، پیشنهاد می‌کنم به سایت کاری تی kariti.ir/repairs/refrigerator مراجعه نمایید. از طریق این سایت می‌توانید یک تعمیر کار حرفه‌ای برای تعمیر سر و صدا یخچال پیدا کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.