یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • شرایط مهاجرت و اقامت کانادا برای فعال های حوزه فناوری و استارتاپ ها
    18 دی 1402 - 15:13
    شناسه : 271022
    0

    حکومت کانادا با ارائه برنامه‌های مهاجرتی متنوع و کارآمد، دروازه‌های فرصت را به روی فعالان حوزه فناوری و صاحبان استارتاپ‌ها گشوده است. در این راستا، رویکردهای ارزشمندی نظیر سیستم اکسپرس اینتری و برنامه‌های استانی ویژه، شرایط را برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها مهیا ساخته‌اند.

    پ
    پ

    حکومت کانادا با ارائه برنامه‌های مهاجرتی متنوع و کارآمد، دروازه‌های فرصت را به روی فعالان حوزه فناوری و صاحبان استارتاپ‌ها گشوده است. در این راستا، رویکردهای ارزشمندی نظیر سیستم اکسپرس اینتری و برنامه‌های استانی ویژه، شرایط را برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها مهیا ساخته‌اند. هدف این مطلب این است که به طور گسترده‌ای به بررسی فرصت‌ها، چالش‌ها و الزامات اقدام برای اقامت در کانادا بپردازیم، تا روشنگر مسیری باشیم که هر روز پیمودنی‌تر می‌شود.

    ویزای استارتاپ کانادا

    ویزای استارتاپ کانادا یک طرح مهاجرتی است که به طراحان و بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها امکان مهاجرت و تأسیس کسب‌و‌کار خود را در کانادا می‌دهد. این برنامه، که در ابتدا به صورت آزمایشی آغاز شد و پس از موفقیت؛ دائمی گردید، به افراد متقاضی و تیم‌هایشان اجازه می‌دهد تا با ایده‌های نوآورانه، برای رشد اقتصادی و ایجاد شغل در کانادا، ویزای دائم این کشور را دریافت نمایند.

    images 1704607113 659a3d89789f1 - شرایط مهاجرت و اقامت کانادا برای فعال های حوزه فناوری و استارتاپ ها -

    برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای استارتاپ کانادا، شما باید:

    1. نوآوری:
      کسب‌و‌کار باید نوآورانه باشد؛ به این معنی که باید قادر به رقابت در سطح جهانی باشد و همزمان فوق‌العاده با ارزش برای اقتصاد کانادا باشد.

    2. تأیید شده توسط یک سازمان معتبر:
      شما باید توسط یکی از سازمان‌های معتبر کانادایی (شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر، گروه‌های سرمایه‌گذار فرشته یا مراکز رشد تجاری) حمایت شده باشید.

    3. زبان:
      شما باید توانایی ارتباط به زبان‌های رسمی کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسوی را در سطح مشخص شده‌ای (حداقل CLB 5 در هر چهار بخش زبانی) داشته باشید.

    4. مالی:
      شما بایستی به اندازه کافی منابع مالی داشته باشید تا بتوانید خود و خانواده‌تان را در طول دوران سازگاری‌تان در کانادا تأمین کنید. این مقدار بسته به تعداد اعضای خانواده متغیر است.

    پس از احراز شرایط فوق، شما می‌توانید برای ویزای استارتپ کانادا اقدام کنید. اگر تأیید شوید، شما و همراهان واجد شرایطتان می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.تیم‌های فعال در یک استارتاپ نیز می‌توانند اقدام کنند؛ ولی حداکثر پنج نفر می‌توانند به عنوان بخش اصلی تیم استارتاپ برای ویزای استارتاپ اقدام نمایند.

    شما باید مدارک کافی برای اثبات ادعاهای خود در مورد کسب‌وکار، سطح زبان، و مالی خود ارائه دهید. مراحل زیر را باید طی کنید:

    1. پیش‌نویس طرح کسب‌وکار (Business Plan):
      یک طرح کسب‌وکار قوی باید تهیه کنید که نه تنها نوآوری استارتاپ شما را نشان دهد، بلکه باید بتواند پتانسیل تجاری و بازار آن را به اثبات برساند.

    2. حمایت یکی از سازمان‌های معتبر کانادا:
      درخواست‌های شما باید به تأیید یک سازمان معتبر در کانادا برسد که این می‌تواند شامل ارائه پیش‌نهاد به یک یا چند سرمایه‌گذار از سازمان‌های تایید شده باشد تا سرمایه‌گذاری یا حمایت مورد نیاز را جذب کنید.

    3. گرفتن تاییدیه از سازمان‌های حامی (Letter of Support):
      پس از آنکه سازمان معتبری شما را حمایت کرد، شما باید یک “نامه حمایت” (Letter of Support) از آن‌ها دریافت کنید که نشان‌دهنده تأیید آنها به استارتاپ شما و پتانسیل آن برای موفقیت است.

    4. اکمپلیشن استانداردهای زبان:
      امتحان‌های زبان رسمی کانادا را پاس کنید تا نشان دهید که مهارت‌های لازم زبانی را دارید.

    5. اثبات برخورداری از منابع مالی کافی:
      شما بایستی ثابت کنید که توانایی پشتیبانی مالی از خودتان و وابستگان‌تان پس از ورود به کانادا را دارید.

    فرآیند بررسی و تصویب ویزای استارت‌آپ ممکن است چندین ماه زمان ببرد و همزمان نیازمند دقت و به دست آوردن مشاوره‌های حقوقی می‌باشد. همچنین ممکن است بعد از ورود به کانادا، ملزم به رفع شرایط خاصی باشید، مانند راه‌اندازی استارتاپ و یا حضور در برنامه‌های خاص تجاری برای دریافت اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با ما در سازمان مهاجرتی اَدیت ارتباط بگیرید.

    images 1704607113 659a3d8995797 - شرایط مهاجرت و اقامت کانادا برای فعال های حوزه فناوری و استارتاپ ها -

    ویزای c11 کانادا

    ویزای C11 کانادا، که با عنوان ویزای کارآفرینی خوداشتغالی (Self-Employed Work Permit) هم شناخته می‌شود، به افرادی که قصد دارند به عنوان فریلنسر یا کارآفرینانی که به دنبال تأسیس یا خرید یک کسب‌وکار در کانادا هستند، این امکان را می‌دهد که برای ویزای کار موقت در کانادا اقدام نمایند.

    برای این نوع ویزا باید شرایط زیر را داشته باشید:

    1. پیشنهاد کار:
      متقاضی باید دارای پیشنهاد کار یا قرارداد با یک شریک تجاری در کانادا باشد یا قصد داشته باشد که کسب‌وکار خود را در کانادا تأسیس کند.

    2. تأثیر مثبت بر اقتصاد:
      کسب‌وکار پیشنهادی باید دارای تأثیر مثبت اقتصادی بر کانادا باشد، مثلاً ایجاد شغل برای کانادایی‌ها.

    3. تجربه کاری:
      متقاضی باید دارای تجربه و مهارت‌های مرتبط با کسب‌وکاری باشد که می‌خواهد در کانادا راه‌اندازی کند.

    4. مالی:
      متقاضی باید دارای پشتوانه مالی کافی برای پشتیبانی از خود و خانواده خود پس از ورود به کانادا و در طول مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار باشد.

    5. بدون نیاز به تاییدیه LMIA:
      به طور معمول، متقاضیان با استفاده از کد C11 می‌توانند بدون نیاز به آن‌چه به عنوان Labor Market Impact Assessment (LMIA) شناخته می‌شود، برای گرفتن مجوز کار اقدام کنند. LMIA فرآیندی است که به وسیله آن کارفرمایان کانادایی باید ثابت کنند که نیاز به نیروی کار خارجی به دلیل عدم وجود نیروی کار محلی است.

    ویزای imp کانادا

    برنامه (IMP) کانادا یکی از دو برنامه اصلی است که از طریق آن شرکت‌ها می‌توانند نیروی کار خارجی را استخدام کنند. در حالی که برنامه (TFWP) از کارفرمایان می‌خواهد مجوز یا تأییدیه بازار کار، معروف به LMIA (Labour Market Impact Assessment) داشته باشند، برنامه IMP به کارفرمای کانادایی اجازه می‌دهد بدون نیاز به LMIA کارگران خارجی را به استخدام در آورند.

    images 1704607114 659a3d8adad40 - شرایط مهاجرت و اقامت کانادا برای فعال های حوزه فناوری و استارتاپ ها -

    برنامه IMP بر اساس اصولی نظیر مزایای اقتصادی، اجتماعی یا فرهنگی برای کانادا و توافقات بین‌المللی مانند NAFTA (نفتا)، CETA (توافق تجارت آزاد با اتحادیه اروپا) و دیگر توافق‌نامه‌های همکاری تجاری و فرهنگی عمل می‌کند و همچنین شامل انتقال داخلی شرکت‌ها است.

    برای استفاده از برنامه IMP، موارد زیر مورد نیاز است:

    موارد

    توضیحات

    عرضه کارتابل کارگر خارجی

    کارفرمای کانادایی باید یک پیشنهاد کار معتبر به یک کارگر خارجی ارائه دهد.

    ثبت پیشنهاد کار

    کارفرما باید پیشنهاد کار را با مرکز خدمات کار کانادا از طریق سیستم آنلاین Employer Portal ثبت کند.

    رعایت قوانین کار

    کارفرمایان باید تمام مقررات کاری و استانداردهای کاری ملی و استانی را رعایت کنند.

    دریافت کد پیشنهاد کار (Job Offer Confirmation)

    پس از ثبت پیشنهاد کار، کارفرما یک کد پیشنهاد کار دریافت می‌کند که کارگر خارجی باید زمان درخواست ویزای کار موقت ارائه دهد.

    سخن پایانی

    کانادا با برنامه‌های ویزایی مختلفی مانند ویزای استارتاپ، برنامه International Mobility Program و سایر توافقات تجارت آزاد ویژه کارآفرینانی که در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها فعال هستند، فرصت‌های ویژه‌ای را فراهم کرده است تا تجارت و اقتصاد خود را تقویت کند. این برنامه‌ها به فعالان این حوزه امکان می‌دهند با نوآوری‌های خود و ایجاد ارزش افزوده به اقتصاد کانادا وارد شوند و از مزایای کار، اقامت، و توسعه کسب‌وکار در کانادا بهره‌مند شوند.

    با ارزیابی مهارت‌ها، تجربیات کاری و تأثیرات اقتصادی آن‌ها، کانادا مسیری روشن را برای جذب و تسهیل ورود نیروهای کار متخصص در صنعت فناوری و استارتاپ‌ها باز کرده تا هم به نیازهای بازار کار خود پاسخ دهد و هم زمینه‌سازی برای تبدیل شدن به یک مرکز بین‌‌المللی نوآوری و تکنولوژی نماید.

    همراه شما در این مسیر کیست؟

    اگر قصد مهاجرت به کانادا و کار در این کشور را دارید و قوانین را نمی‌دانید، ما در سازمان مهاجرتی اَدیت به شما کمک می‌کنیم به هدف خود برسید و در هر مرحله از این مسیر همراه شما خواهیم بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.