شنبه, 15 اردیبهشت 1403 Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41551 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2375×
آنفولانزا، شایع ترین ویروس تنفسی در کشور/ شرایط از نظر ابتلا به آنفولانزا بحرانی نیست
04 بهمن 1402 - 0:37
شناسه : 272184
2

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افرادی که علامت دارند یا بیمار هستند؛ باید مراعات کرده و از حضور در اجتماعات جدا بپرهیزند.

پ
پ

شایع ترین ویروس تنفسی در کشور - آنفولانزا، شایع ترین ویروس تنفسی در کشور/ شرایط از نظر ابتلا به آنفولانزا بحرانی نیست - آنفولانزا

به گزارش باشگاه خبرنگاران:سعید کریمی٬ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکنون شیوع مجموعه ای از ویروس ها از جمله آنفولانزا، کرونا و سایر ویروس های تنفسی را در کشور شاهد هستیم.

او بیان کرد: مسئله مهم این است که افرادی که علامت داشته یا بیمار هستند٬ باید مراعات کرده و از حضور در اجتماعات جدا بپرهیزند. گروه های در معرض خطر مانند سالمندان، مادران باردار و بیماران شیمی درمانی و تنفسی حتما باید با ماسک در مناطق پر ازدحام حاضر شوند. افراد عادی و بی علامت و به طور عموم مردم نیازی به زدن ماسک نخواهند داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: خودمراقبتی مسئله مهمی است که افراد باید به این موضوع توجه کافی داشته باشند. اکنون شایع‌ترین ویروس در کشور آنفولانزا است.

وی افزود: میزان شیوع بیماری آنفولانزا به صورت سینوسی است و اکنون شرایط کشور از نظر ابتلا به بیماری آنفولانزا غیر عادی و بحرانی نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: به طور کلی در فصول سرد سال ویروس های تنفسی بیشتر شیوع پیدا می کنند که علت این امر بسته بودن درب و پنجره است و در مدارس اگر یک دانش آموز مبتلا شود٬ احتمال بیمار شدن سایر دانش آموزان وجود دارد.

کریمی گفت: اکنون روابط بین کشورها زیاد شده است که عملا مرزی برای انتقال بیماری ها وجود ندارد و این موضوع در خصوص انتقال ویروس کرونا از کشوری به سایر نقاط دنیا دیده شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.