×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

استاندار-نوبخت

با مردم : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: با وجود مشکلات و دشواری های مالی ، دولت تدبیر و امید در سال گذشته، تکالیف خود را انجام داد.

محمدباقر نوبخت روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان بیان داشت: دولت با وجود محدودیت های مالی، تکالیف خود را در سال گذشته انجام داد؛ حقوق کارکنان دولت و ۴۱۰ هزار میلیارد ریال یارانه های نقدی خانوارها نیز پرداخت شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته (۱۳۹۴) با وجود مشکلات، دولت نه تنها پرداخت های خود را انجام داد بلکه بار برخی سازمان های دیگر را نیز به دوش کشید.

برنامه سازمان مدیریت در سال جدید، فعال کردن طرح های تولیدی

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: اقدام سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال ۹۵ و آینده، فعال کردن طرح های تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش غیردولتی انجام شده و باید از فضای پسابرجام نهایت استفاده را ببریم.

وی با تقسیم بندی طرح های تولیدی کشور، آنها را شامل طرح هایی که فعال هستند اما نه با همه ظرفیت، طرح هایی که آماده هستند اما فعال نیستند و طرح هایی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد ذکر و اضافه کرد: باید برای فعال کردن این طرح ها از منابع مختلف همچون سرمایه در گردش، صندوق توسعه ملی، هدفمندی یارانه ها، بانک ها و فاینانس استفاده کرد.
باید به رشد پنج درصدی اقتصادی برسیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دستیابی به رشد پنج درصدی اقتصادی را از اهداف تعیین شده برای امسال عنوان و بیان کرد: سال ۹۵ پیش بینی و مقرر شده که ۵۹۰ هزار میلیارد ریال در طرح های تملک دارایی سرمایه ای و عمرانی هزینه شود.

وی اضافه کرد: الزام داریم که از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ارزی سرمایه گذاری کنیم، ۱۰ درصد برای صنعت و ۱۰ درصد برای کشاورزی ریالی است که در حد ۳۰ هزار میلیارد ریال است و از سوی این صندوق، هزینه و سرمایه گذاری می شود.

نوبخت به کاهش درآمد ارزی دولت و کاهش قیمت نفت از سه سال گذشته اشاره و اضافه کرد: با توجه به اجازه نداشتن صادرات بیش از یک میلیون بشکه و کاهش قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار، درآمد امروز کشور در مقایسه با ۱۱۹ میلیارد دلار در سه سال گذشته، به ۱۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

وی یادآور شد: نقدینگی سرمایه گذاری بخش خصوصی یک توان بالقوه خواهد بود ولی در حال حاضر این سرمایه گذاری صورت نمی گیرد حال اینکه اگر می خواهیم تحولی در کشور رخ دهد، باید از سوی بخش غیردولتی داخلی و خارجی انجام شود.

زنجیر تحریم ها از پای اقتصاد ملی برداشته شد

نوبخت با اشاره به برداشته شدن تحریم ها اظهار کرد: با اقدام بزرگی که توسط فرزندان این کشور انجام شد، امسال با سال گذشته متفاوت است و زنجیر تحریم ها از پای اقتصاد ملی برداشته شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ادامه داد: باید از این فرصت، نهایت استفاده را ببریم و پیش بینی ما در سالجاری، بین پنج تا شش درصد رشد سرمایه گذاری است.

وی افزود: از آنجایی که مالیات ها هم به درآمد نفتی وابسته است، وقتی که در این بخش مشکل داشتیم واحدهای تولیدی نتوانستند مالیات پرداخت کنند.

وی بخش عمرانی را بدلیل آنکه رشد اقتصادی و اشتغال جوانان از این طریق حاصل می شود، قابل اهمیت دانست و گفت: در سیاست های اقتصادمقاومتی و کل نظام، کوچک تر شدن دولت مطرح است و عرصه باید برای بخش غیردولتی بازتر و در دسترس باشد.

طرح های مصوب سفر رئیس جمهوری به گیلان باید اجرایی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین به طرح های عمرانی استان گیلان اشاره و تاکید کرد: طرح های عمرانی و مصوبات سفر رئیس جمهوری که قرار بوده در سال ۹۵ به بهره برداری برسد، باید اجرایی شود.

نوبخت با بیان اینکه در سال گذشته در این استان چهار هزار میلیارد ریال برای طرح های عمرانی پرداخت شد، به مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون بمنظور تکمیل آزادراه رشت – قزوین برای هشت کیلومتر، افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نوبخت افزود: راه های شمال کشور در اولویت قرار دارد و برای تسهیل تردد مردم، در کنار این آزادراه، در جاده کندوان، قائم شهر و هراز نیز عملیات مشابهی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت های مالی، اولویت دولت با طرح هایی است که دارای ارزش اقتصادی و ملی باشد.

وی راه آهن ، رودخانه های زرجوب و گوهررود و سدهای در حال ساخت را به عنوان طرح های اولویت دار استان گیلان عنوان و بیان کرد: این طرح ها باید در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

نوبخت اضافه کرد: طرح سد شفارود باید با لحاظ رعایت مسائل زیست محیطی اجرایی شود چراکه این طرح دارای فاینانس چین است و اگر انجام ندهیم، دچار خسارت می شویم.

وی افزود: در مجموع ۱۸۹ طرح در استان گیلان وجود دارد که برای آنها، هفت هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این طرح ها می تواند برای ۱۲ هزار و ۵۵۴ نفر اشتغالزایی کند که بخش قابل توجهی از آن، در واحدهای تولیدی است.

نخستین جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان در سال جدید، امروز (شنبه) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.

پیش این جلسه نیز، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گیلان به ریاست استاندار برگزار شد.

استاندار گیلان :
فعال شدن ظرفیت کامل واحدهای تولیدی نیازمند پرداخت بیشتر تسهیلات سرمایه در گردش است
استاندار گیلان
همچنین استاندار گیلان در اولین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سال ۹۵ که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت : به منظور فعال شدن ظرفیت کامل واحدهای تولیدی نیازمند پرداخت بیشتر تسهیلات سرمایه در گردش هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه  به توفیقات حاصله دولت تدبیر و امید در گیلان  اشاره کرد و افزود : در ابتدای دولت با نرخ ۱۵٫۶ درصد دومین استان بیکار کشور بودیم که تا پایان آذر ۹۴ به ۱۱٫۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه معمولا در فصل زمستان آمار بیکاری گیلان افزایش می یابد افزود : در دو سال ونیم گذشته بالای ۳٫۵ درصد از بیکاری گیلان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ تورم گیلان نیز از میانگین کشوری کمتر است خاطر نشان کرد : گیلان نزدیک به ۳ سال در افزایش امنیت اجتماعی، سرمایه گذاری و نیز بهبود فضای کسب و کار مقام اول را کسب کرده است.

وی به ارتقاء شاخص های برخورداری گیلان در زیرساختهای عمرانی و کاهش فاصله با استانهای دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: در بخشی از این شاخصها تا ۱۴ درصد نیز  فاصله داشتیم که کاهش یافته است و اهتمام ویژه ای برای عبور از میانگین کشوری در حال انجام است.

استاندار گیلان بند ق تبصره ۲ بودجه را یک انقلاب ویژه در بحث گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار عنوان کرد و افزود: در سال ۹۵ با گازرسانی به بیش از هزار روستا پرژه گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اتمام خواهد رسید و در این بخش جزو استان های برتر هستیم.

وی افزود: در بخش بهبود فضا و تأسیسات گرمایشی مدارس استان جزء ۳ استان برتر کشور قرار گرفتیم.

دکتر نجفی رونق منطقه ی آزاد انزلی را به عنوان یک شاهراه برای توسعه ی گیلان عنوان و تصریح کرد: فرآیندی که در تکمیل بنادر در گیلان در حال شکل گیری است در بندر کاسپین نیز با قوت در حال اجراست و قرارداد عملیاتی کردن ۸ اسکله به اتمام رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امید به سرمایه‌گذاری در گیلان بسیار بالاست ، تشکیل جلسات کارگروه رفع موانع تولید را از ابتکارات استان گیلان عنوان و خاطر نشان کرد : در حال حاضر هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال و غیرفعال در استان وجود دارد.

استاندار گیلان افزود : افزایش ظرفیت تولید واحدهای فعال و تکمیل طرح های نیمه تمام در زمینه افزایش اشتغال و تولید، راهگشاتر از ایجاد واحدهای جدید است.

وی تاکید کرد : به منظور فعال شدن ظرفیت کامل واحدهای تولیدی نیازمند پرداخت بیشتر تسهیلات سرمایه در گردش هستیم.

دکتر نجفی تسریع در تکمیل پروژه‌های راه آهن و آزاد راه قزوین- رشت را از اقدامات خوب و مؤثر دولت تدبیر و امید دانست و افزود : در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به گیلان بر تکمیل راه آهن قزوین- رشت تأکید دوباره شد.

وی گفت : تحقق عملیات اجرائی تجهیز و نوسازی ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از دیگر افتخارات این دولت به شمار می‌آید.

وی پتروشیمی گیلان را جزء مطالبات مردم استان عنوان و خاطر نشان کرد : انتظار ما این است تا در جهت عملیاتی کردن این پروژه تسریع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به همراهی و انجام خوب دستگاه‌های اجرائی استان در مقابله با بحران‌های برف و خشکسالی اشاره کرد و گفت : با مدیریت بحران که انجام گرفت علاوه بر اینکه یک متر از مزارع استان بدون کشت نماند در همه‌ی محصولات کشاورزی رشد را شاهد بودیم.

وی به مصوبه و تحصیص ۵۲ میلیارد تومانی دولت درخصوص حوادث برف ۹۲ و خشکسالی اشاره و خاطر نشان کرد : اگر مشکلات ناشی از بحران‌های حادث شده‌ رفع نشود گیلان در آینده جزو استان‌های آسیب پذیر خواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه تاکنون مطالبات صیادان و ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای پرورش ماهی در فقس که از مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید گیلان است پرداخت نشده است افزود : علیرغم عدم اختصاص مبلغ مذکور اقدامات اساسی برای پرورش ماهی در قفس به صورت کامل انجام شده است.

وی خواستار تخصیص اعتبارات فرهنگی و ورزشی بویژه تکمیل  کتابخانه مرکزی رشت و سدهای لاستیکی شد و گفت : در آینده‌ای نزدیک اولین سد لاستیکی را در آستانه افتتاح خواهیم کرد.

دکتر نجفی بر ضرورت کمک ویژه‌ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های در حال احداث استان تأکید و تصریح کرد : اگر اقدام عملیاتی در این خصوص انجام نشود برای بهره‌برداری در موعد مقرر بامشکل مواجه خواهیم شد.

وی همچنین با قدردانی از نیروهای امنیتی، انتظامی، سیاسی و نظارتی استان در سال ۹۴ افزود : با همکاری‌های صورت گرفته شاهد اتفاقات خوبی در سال ۹۴ همچون برگزاری انتخابات باشکوه در هفتم اسفند در استان بودیم.
شورای اداری1

شورای اداری2

شورای اداری

شورای اداری3

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.