یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل دکتری دارد؟
    02 اسفند 1402 - 17:53
    شناسه : 274556
    0

    ماجرای مدرک تحصیلی فرخی از همان ابتدای ورود او به مجلس بارها در محافل و رسانه‌ها موردتوجه قرارگرفته است. در این مطلب به واکاوی مدرک تحصیلی رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی می‌پردازیم.

    پ
    پ

    فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل دکترا دارد؟ 1 - رسول فرخی نماینده لاهیجان و سیاهکل دکتری دارد؟ - رسول فرخی

    به گزارش «یاورمردم»؛ رسول فرخی میکال متولد ۱۳۴۵ دیلمان است. او در انتخابات یازدهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی نامزد حوزهٔ انتخابیهٔ لاهیجان و سیاهکل بود که با اختلاف بسیار اندک با غلبه بر ذبیح نیکفر نماینده منتخب این حوزه به مجلس یازدهم راه یافت.

    ماجرای مدرک تحصیلی فرخی از همان ابتدای ورود او به مجلس بارها در محافل و رسانه‌ها موردتوجه قرارگرفته است.

    بر اساس اسناد منتشرشده در رسانه‌ها وی در سال 1389 توانسته است با شرکت در آزمون جامع دارندگان مدرک معادل کارشناسی ارشد، تاییدیه مدرک معادل فوق‌لیسانس خود را از مرکز آموزش مدیریت دولتی با معدل 15/58 کسب و احتمالا با همین مدرک معادل در انتخابات ثبت نام نماید.

    بااین‌وجود آنچه که این روزها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی مجدداً موردتوجه محافل قرارگرفته بحث دکتر خطاب کردن وی و استفاده از این عنوان در تبلیغات و کانال‌های رسمی او است.

    بر اساس اطلاعات موجود و بیوگرافی کانال رسمی رسول فرخی، وی دارای مدرک دکتری تخصصی یا همان PhD نمی‌باشد و صرفاً یک دوره دکتری مدیریت کسب‌وکار (DBA) گرایش استراتژیک را گذرانده است.

    DBA یا همان doctorate of business administration دوره حرفه‌ای کسب و کار بوده که به کلی با PhD یا دکترای تخصصی مدیریت متفاوت است.

    دوره دکتری مدیریت کسب‌وکار (DBA) یک دوره آزاد بوده که امروزه در شهرهای کوچک و بزرگ مؤسسات مختلف اقدام به برگزاری آن در دوره‌های فشرده کوتاه‌مدت حتی چندماهه آن‌هم به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و حتی غیرحضوری می‌کنند.

    بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری (اینجا در وبسایت دانشگاه گیلان بخوانید) گواهینامه های پایان دوره های DBA (تحت عنوان دکترای حرفه ای کسب و کار) و MBA ( تحت عنوان کارشناسی ارشد حرفه ای کسب و کار ) به هیچ عنوان با مدارک مرسوم دانشگاهی معادل و همتراز نبوده و صرفا برای اتمام پایان دوره کوتاه مدت صادر می شود و ارزش استخدامی ندارد. سازمان ها و دستگاهی که چنین گواهینامه هایی را به عنوان مدراک مرسوم دانشگاهی می پذیرند می بایست تبعات قانونی آن را نیز بپذیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.