شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
کلاهبرداری یک شرکت سرمایه گذاری ایرانی در قبرس شمالی
3 اسفند 1402 ساعت: 2:39
شناسه : 274601
4

در اواخر سال ۲۰۲۳ پلیس قبرس شمالی با اطلاعاتی مشکوکی که از اداره مهاجرتی به دست آوردند متوجه شدند که به اتباع خارجی بدون مراجعه به اداره مهاجرت با دسترسی به بانک اطلاعاتی اداره مهاجرت اجازه اقامت داده شده است.

پ
پ

images_1708506180_65d5bc44cf3ce.jpg

در اواخر سال ۲۰۲۳ پلیس قبرس شمالی با اطلاعاتی مشکوکی که از اداره مهاجرتی به دست آوردند متوجه شدند که به اتباع خارجی بدون مراجعه به اداره مهاجرت با دسترسی به بانک اطلاعاتی اداره مهاجرت اجازه اقامت داده شده است.

تیم تجسس پلیس قبرس شمالی طبق تحقیقاتی که انجام دادند متوجه ۷۵ نفر با مجوز اقامت غیر قانونی شدند. به دنباله این آمار یکی از شرکت هایی که در این کلاهبرداری بزرگ دست داشته و اقامت غیر قانونی و همچنین اسناد ملکی تقلبی را جایگزین اسناد اصلی و معتبر به مشتریان خود ارائه میداد شناسایی و تمام عوامل و اعضایی این شرکت مورد بازجویی قرار گرفتند و در نهایت با کشف اسناد جعلی و مقدار زیاد پول نقد که حاصل این کلاهبرداری ها بود ۲ تن از اعضای اصلی این شرکت بازداشت شدند.images_1708506318_65d5bcce8f196.jpg

در این میان مال باختگانی وجود داشتند که با اعتماد به این شرکت و پرداخت هزینه قانونی و دادن اسناد درست و مطمعن به این شرکت به اسناد غیر قانونی و بدون اعتبار مثل اقامت جعلی و سند ملک بدون اعتبار رسیدند و در نتیجه این اعتماد سرمایه اولیه خود را از دست دادند و مجبور به بازگشت به کشور خود یا اقدام دوباره درباره اقامت خود شدند.

حال سوال مهم و اساسی که ممکن است ذهن شما درگیر آن باشد این است که چگونه میتوان برای سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی به صورت کامل قانونی و مطمعن اقدام کرد.

راههای پیشگیری از کلاهبرداری در سرمایه گذاری و خرید ملک

  • تحقیق و مشاوره دقیق قبل از خرید

قبل از هرگونه سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی، تحقیق دقیقی در مورد بازار ملکی، قوانین و مقررات مربوطه و روند معاملات انجام دهید. شما به راحتی میتوانید با استفاده از خدمات یک وکیل مجرب در این زمینه به اطلاعات صحیح و معتبر دست پیدا کنید.

  • استعلام اسناد قبل از تراکنش مالی

قبل از هرگونه تراکنش مالی برای سرمایه گذاری و خرید ملک، از صحت و اعتبار اسناد اطمینان حاصل فرمایید که اسناد به درستی صادر شده و به نام فرد فعلی ملک است برای این منظور میتوانید به راحتی از اداره ثبت استعلام های مورد نیاز را دریافت کنید.

  • معامله با معتبرترین شرکت ها یا اشخاس

بهتر است با شرکت های معتبر و شناخته شده یا بازرگانان مورد اعتماد در قبرس شمالی همکاری کنید. اگر از خدمات مشاورین و کارشناسان استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها دارای مجوزهای لازم و سابقه خوبی در عرصه ملکی هستند. هلدینگ وایت ایگل با کد ثبتی معتبر در قبرس شمالی و با ۲۵ سال سابقه درخشان و تعهد استوار به مشتریان خود گزینه مناسبی برای اعتماد جهت سرمایه گذاری و خرید ملک میباشد . خدمات مشاوره این شرکت کاملا رایگان بوده و شما در کوتاه ترین زمان میتوانید به آن دسترسی داشته باشید.

  • بازدید از ملک و اطمینان از صحت مشخصات آن

قبل از انجام معامله و پرداخت هرگونه وجه، حتما از نزدیک و شخصا از ملک مورد نظر بازید کرده اطمینان حاصل کنید که وضعیت فیزیکی و حقوقی ملک با توضیحات صاحب ملک یا نماینده معامله کننده مطابقت دارد.

  • مراقب اطلاعات شخصی و هویتی خود باشی

در هنگام انجام معاملات، اطلاعات شخصی و هویتی خود را به اشخاصی که نمیشناسید یا از اعتبار آن ها مطمعن نیستید نسپارید. چون این افردا میتوانند با اطلاعات شما اعمال مخربی را انجام داده و حتی حساب های شما را خالی کنند.

  • در برابر تاکید ها و فشار های مکرر عقب نشینی کنید

اگر به شما در تسریع تصمیم گیری و در پرداخت پیش پرداخت و رزرو خدمات فشارهای زیادی وارد شد بهترین راه برای جلوگیری از کلاه برداری احتمالی و خسارت های پس از آن عقب نشینی سریع در هماهن مرحله است.

  • معامله خود را به یک وکیل معتبر بسپارید

برای این که یک سرمایه گذاری و خرید ملک مطمعن را تجربه کنید بهتر است با یک وکیل مجرب مانند وکلای هلدینگ وایت ایگل قرارداد بسته و این پروسه را به صورت کامل به آن ها بسپارید این کار باعث میشود شما با قراردادی که در دست دارید در صورت بروز هر گونه مشکل در پروسه سرمایه گذاری خود خسارت وارده ای که بر خلاف قرار داد باشد را از این شرکت طلب کنید.

روشهای کلاهبرداران در حوزه املاک قبرس شمالی

پرتکرارترین روش کلاهبرداری در این کشور به فروش املاک دیگران مربوط می‌شود که در ادامه به چند نمونه کلاهبرداری از طریق ملک اشاره میکنیم

  • فروش ملک به صو.رت کاملا انلاین و از روی عکس و فیلم در قبرس شمالی

کلاه برداران در آگهی‌های تبلیغاتی خود خانه‌های لوکس و ویلا‌های بسیار زیبا را قرار می‌دهند و ادعا می‌کنند که قیمت این املاک بسیار پایین‌تر از قیمت املاک در کشور ایران بوده و از طرف دیگر این خانه‌ها مجهز به تمامی امکانات هستند.

images_1708506136_65d5bc184339a.jpg

متأسفانه برخی از مشتریان در زمان خرید ملک در قبرس شمالی مراجعه حضوری نداشته و در نتیجه تنها از طریق تصاویر اعتماد می‌کنند. باید این واقعیت تلخ را بیان کنیم که کلاهبرداران تصاویر مربوط به آپارتمان‌ها و ویلا‌های افراد دیگر را در سایت‌ها منتشر می‌کنند تا از این طریق توجه مشتری را به خود جلب کرده و سپس با یک هویت جعلی و با اسناد تقلبی همین ملک را به مشتری می‌فروشند. زمانی که مشتری برای دریافت ملک به قبرس شمالی می‌رود، متوجه می‌شود که این ملک، مالک دیگری داشته و از نظر قانون هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. هلدینگ وایت ایگل قبل از خرید ملک به صورت کاملا رایگان ۳ روز شما را به قبرس شمالی دعوت میکند تا قبل از خرید با ملک مورد نظر آشنا شده و با خیال راحت سرمایه گذاری خود را انجام دهید.

  • فروش ملک دارای مالک خصوصی

البته در برخی موارد نیز مشتریان سفر به قبرس داشته و می‌خواهند ملک خود را از نزدیک مشاهده کنند اما باز هم اگر دقت کافی نداشته باشند و تمامی جوانب را در نظر نگیرند، ممکن است در دام این کلاهبرداران گرفتار شوند.

متأسفانه تا به حال آمار زیادی گزارش شده است که کلاهبرداران با صاحبان املاک دست به یکی کرده و خانه‌هایی که یک مالک خصوصی دارند را از طریق اسناد غیر رسمی و جعلی، مجدداً به فروش می‌رساند.

  • خرید ملک با قیمت پایین و دریافت اقامت قبرس شمالی

یکی دیگر از ترفند‌های کلاهبرداری در قبرس شمالی تشویق مشتری برای خرید ملک جهت به دست آوردن اقامت آسان است. مسلماً کسانی که در قبرس شمالی یک ملک شخصی داشته باشند، بسیار راحت می‌توانند برای دریافت اقامت اقدام کنند اما این مسأله نباید شما را در دام کلاهبرداران گرفتار کند.

برای مثال شاید در آگهی‌های تبلیغاتی بار‌ها این جمله را خوانده باشید که تنها با پرداخت روزی صد هزار تومان یک آپارتمان لوکس در قبرس شمالی خریده و از این طریق اقامت دائم را در مدت زمان کوتاهی به دست بیاورید. کمی به این جمله فکر کنید آیا واقعاً خرید یک ملک در خارج از کشور در منطقه‌ای که آینده درخشانی داشته و به زودی به اتحادیه اروپا ملحق خواهد شد، با روزی ۱۰۰ هزار تومان پس‌انداز ممکن است؟

متأسفانه بعضی از مردم اصلاً به محتوای تبلیغاتی نگاه نمی‌کنند و تنها فریب ظاهر این تبلیغات را خورده و سریع ترغیب می‌شوند که این مورد را پیگیری کنند. مسلماً در زمینه خرید املاک ما باید نکات زیادی را در نظر بگیریم.

برای مثال واحد پول برای خرید و فروش ملک در قبرس شمالی چیست؟ آیا برای خرید ملک در این کشور یک پس‌انداز اولیه لازم است یا خیر؟ قیمت املاک در قبرس شمالی به چه صورت است؟ اگر ما بخواهیم یک آپارتمان پیش خرید کنیم مراحل کار به چه صورت بوده و در ابتدای کار چه مقدار هزینه را باید پرداخت کنیم؟ در صورت پیش خرید آپارتمان، اسناد چگونه واگذار خواهند شد؟

اگر شما تمامی این موارد را کنار یکدیگر قرار داده و حتی از مشاورین املاک که در داخل ایران مشغول به کار هستند سؤال بپرسید، متوجه خواهید شد که آگهی‌های همانند پرداخت روزانه ۱۰۰ هزار تومان و یا مبلغ کمتر برای داشتن یک آپارتمان لوکس در قبرس شمالی، یک تبلیغات واهی و فریب دهنده برای جلب توجه مشتریان جهت کلاهبرداری در قبرس شمالی خواهد بود.

  • نداشتن کمپانی رسمی در قبرس شمالی

بسیاری از افرادی که سر مردم را کلاه می گذارند، شاید یکبار هم به قبرس سفر نکرده باشند، چه برسد به اینکه در آنجا کمپانی رسمی داشته باشند. اگر می خواهید از شر افراد کلاهبردار در امان باشید، به شرکت‌هایی اعتماد کنید که علاوه بر ایران، در قبرس شمالی نیز دارای کمپانی رسمی و وکیل حرفه‌ای آشنا با قوانین قبرس باشند.

  • افراد کلاهبردار مشتریان راضی که قبلا برایشان ملک خریده باشند، ندارند!

قطعا شرکتی که قبلا برای ایرانی‌ها در قبرس ملک خریده باشد، اکنون نیز می‌تواند به شما نیز کمک کند تا مالک خانه رویایی خود در قبرس شمالی شوید.

افراد کلاهبردار عمده تمرکز خود را بروی وسوسه کردن شما با قیمت می‌گذارند و ممکن است برای کلاهبرداری یکی از اقدامات زیر را انجام دهند:

⁃بدون خرید ملک سر شما را کلاه می‌گذارند و تمام پول شما یا بخشی از آن را از شما می‌گیرند.

⁃ملک بی ارزش که برای زندگی و سرمایه‌گذاری مناسب نیست را با قیمتی بالاتر از ارزش واقعی آن به شما می فروشند.

⁃ملک‌های مشکل دار که از نظر سند و مسائل قانونی مشکل دارند را به شما می‌فروشند و متاسفانه شما به عنوان یک ایرانی، در مراجع قانونی دچار مشکلات زیادی برای اثبات مالکیت خود می‌شوید.

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “کلاهبرداری یک شرکت سرمایه گذاری ایرانی در قبرس شمالی”
  1. بله اگه حواسه ادم نباشه ممکنه تمام سرمایه و آبنده خودش را از دست بده. مرسی بابت شرکت معتبری که معرفی شد

    پاسخ
  2. واقعا مطالبه خوبیو باز گو کردین در این راه ممکنه تمومه سرمایه به هیچ تبدیل بشه و ممنون از شرکت معتبری که معرفی کردین

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.