شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
هزینه و قیمت ایمپلنت دندان انواع روش و انواع روکش
3 اسفند 1402 ساعت: 11:17
شناسه : 274620
2

ایمپلنت دندان، تکنولوژی پیشرفته شامل فیکسچر و پروتز هست، که پروتز با چسب روکش دندان (سمان) یا با پیچ به فیکسچر متصل می گردد برای جایگزینی دندان های از دست رفته است در حال حاضر، ایمپلنت دندان به عنوان روشی پرکاربرد و موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته می‌شود.

پ
پ

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان، تکنولوژی پیشرفته شامل فیکسچر و پروتز هست، که پروتز با چسب روکش دندان (سمان) یا با پیچ به فیکسچر متصل می گردد برای جایگزینی دندان های از دست رفته است در حال حاضر، ایمپلنت دندان به عنوان روشی پرکاربرد و موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته شناخته می‌شود. ایمپلنت دندان یک تکنولوژی پزشکی پیشرفته است که امکان ایجاد یک پایه مستقل برای تثبیت دندان را فراهم می‌کند. این فناوری امکان بازگرداندن ظاهر طبیعی و عملکرد کامل دندان را فراهم می آورد.

word image 274620 1 - هزینه و قیمت ایمپلنت دندان انواع روش و انواع روکش -

چگونگی کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از چند مرحله متشکل است. در مرحله ابتدایی، یک قطعه فلزی (معمولا از جنس تیتانیوم) در استخوان فک قرار میگیرد. این قطعه فیکسچر نام دارد. فیکسچر مهمترین بخش ایمپلنت است. چون در داخل فک قرار میگیرد و در واقع نقش ریشه را بازی میکند. بعد از 2 تا 6 ماه که از کاشت ایمپلنت گذشت، قالبگیری انجام میشود و روکش دندان ساخته میشود. در نهایت هم روکش روس فیکسچر قرار گرفته و ساختار ایمپلنت تکمیل میشود.

مدت زمان درمان ایمپلنت

درمان ایمپلنت در چند مرحله انجام میشود. قسمت اول، جراحی و قراردادن فیکسچر در فک است. بعد از این مرحله باید مدت زمانی بین 2 تا 6 ماه صبر کرد تا فیکسچر به استخوان جوش بخورد. این زمان به عومل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها وضعیت بیمار مخصوصا وضعیت استخوان فک و برند و کیفیت ایمپلنت است.

معمولا ایمپلنت های آمریکایی که بهترین نوع در جهان هستند حدود 2 ماه و ایمپلنت های کره‌ای و ایرانی حدود 6 ماه. البته همانطور که گفته شد وضعیت استخوانی بیمار هم تاثیر زیادی دارد.

مزایا و شاخصه های ایمپلنت دندان

1. ثبات: ایمپلنت دندان یک روش پایدار برای جایگزینی دندان های گم شده است، که به بیمار اجازه می‌دهد تا به طور طبیعی خوردن، خندیدن و صحبت کردن را تجربه کند.

2. طولانی مدت: با نگهداری صحیح، ایمپلنت های دندان می‌توانند تا چندین دهه یا حتی تا آخر عمر فرد، عمر کنند.

3. بهداشت دهان: ایمپلنت ها کمک می‌کنند تا از فروریزی استخوان فک، تحلیل استخوان و عفونت های دندانی جلوگیری شود.

4. ظاهر طبیعی: ایمپلنت دندان به طور ظاهری بسیار شبیه دندان های طبیعی به نظر می‌رسند و زیبایی لبخند را حفظ می کنند.

5. انتخاب رنگ: شما میتوانید با توجه به رنگ سایر دندان های خود رنگ روکش ایمپلنت خود را تعیین کنید.

6. مراقبت ساده: نگهداری از ایمپلنت مانند نگهداری از دندان طبیعی است. مسواک، نخ دندان و چک آپ شش ماهه.

7. برای همه افراد: همه کسانی که بی دندان هستند میتوانند از ایمپلنت استفاده کنند. البته محدودیت هایی وجود دارد اما منعی وجود ندارد.

8. بهتر از دندان مصنوعی: ایمپلنت بسیار بهتر از دندان مصنوعی است. مهمترین برتری آن، حفط استخوان فک و جلوگیری از تحلیل استخوان است.

سن انجام ایمپلنت

برای انجام ایمپلنت فقط یک محدودیت سنی وجود دارد. افراد زیر 18 سال نباید ایمپلنت انجام دهند. دلیل آن هم این است که رشد استخوانی در آنها تکمیل نشده. پس ایمپلنت برای تمام افراد بالای 20 سال قابل انجام است.

محدودیت های ایمپلنت

همانطور که گفته شد همه میتوانند از ایمپلنت استفاده کنند و منعی وجود ندارد. اما محدودیت هایی وجود دارد.

کسانی که بیماری های خاصی مثل دیابت، فشار خون و پوکی استخوان دارند نمیتوانند از هر نوع ایمپلنتی استفاده کنند. همچنین خانم های باردار هم تا مدت زمان بارداری نباید ایمپلنت انجام دهند.

بعد از ایمپلنت داروهای مسکن تجویز میشود. اگر بیمار حساسیت خاصی داشته باشد باید حتما به دندانپزشک اطلاع دهد تا داروهای جایگزین برای او تجویز شود.

word image 274620 2 - هزینه و قیمت ایمپلنت دندان انواع روش و انواع روکش -

درد ایمپلنت

با توجه به اینکه ایمپلنت در واقع نوعی جراحی است بسیاری از افراد نگران درد آن هستند. اما جراحی ایمپلنت با بی حسی کامل انجام میشود و هیچگونه دردی وجود ندارد. بعد از جراحی نیز برای دردهای خفیفی که وجود دارد از مسکن های متداول استفاده میشود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. همچنین بعضی از مراکز هم از دستگاه های لیزر بعد از جراحی برای از بین بردن درد استفاده میکنند.

با روزافزون شدن فناوری و علم پزشکی، ایمپلنت دندان به عنوان یک روش مدرن و موثر، جایگزینی برای دندان های گم شده شناخته می‌شود. این فناوری امکاناتی فراهم می‌کند که قبلاً در دندانپزشکی امکان آن وجود نداشت. امیدواریم که با اطلاعات ارائه شده، اطلاعات کافی را درباره ایمپلنت دندان به دست آورده باشید.

با انجام دقیق و به موقع مراقبت های لازم، ایمپلنت دندان می‌تواند به شما کمک کند تا یک لبخند سالم و زیبا را بدست آورید.

منبع پورتال آموزشی و اطلاع رسانی دکتر علی سجودی خوشابی https://drsojoodi.com

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.