شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42790 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2422×
ایمپلنت لیزری چیست و چه مزیت هایی دارد؟
3 اسفند 1402 ساعت: 11:18
شناسه : 274622
1

کاشت دندان با لیزر جدیدترین روش ایمپلنت به شمار می‌آید و طی انجام آن متخصص ایمپلنت باید دقت بسیار بالایی داشته باشد تا درمان به بهترین شکل انجام شود.

پ
پ

ایمپلنت لیزری چیست؟

کاشت دندان با لیزر جدیدترین روش ایمپلنت به شمار می‌آید و طی انجام آن متخصص ایمپلنت باید دقت بسیار بالایی داشته باشد تا درمان به بهترین شکل انجام شود.

برای انجام ایمپلنت لیزری دندان از یک شبیه‌ساز کامپیوتری سه بعدی استفاده می‌شود و دلیل این موضوع این است که متخصص شرایط استخوانی و محل اعصاب دندان را مشخص کند.

داشتن اطلاعات کافی در رابطه با این موارد بسیار اهمیت دارد و به متخصص ایمپلنت کمک می‌کند که بتواند با ایجاد برش‌های کوچک جراحی را انجام دهد.

باید متذکر شد که این روش به نسبت ایمپلنت معمولی از درد بسیار کمتری برخوردار است، زیرا برش‌های ایجاد شده بسیار کوچک هستند و بیمار کمتر اذیت خواهد شد.

همچنین به‌دلیل آنکه این جراحی کمترین میزان برش را دارد، علاوه‌بر کم بودن میزان درد و ناراحتی، عوارض دیگری چون خونریزی و تورم نیز پس از جراحی وجود نخواهد داشت.

این مقاله را هم مطالعه کنید: کاشت ایمپلنت دندان با تکنولوژی جدید لیزر به صورت فوری

پروسه‌ای که باید در ایمپلنت با لیزر طی شود.

همان‌طور قبلا نیز اشاره کوتاهی شد، ایمپلنت با لیزر یک روش جدید و پیشرفته در دندانپزشکی است که جهت جایگزین کردن دندان‌های حذف شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فرایند، ایمپلنت‌ها به صورت مستقیم در استخوان فک شما قرار می‌گیرند. از آن‌جا که ایمپلنت‌ها به عنوان پایه دندان‌های جدید عمل می‌کنند، لذا نصب آنها شامل چند مرحله است و پروسه‌ای باید طی شود که سعی می‌کنیم تک تک آن‌ها را بررسی کنیم.

word image 274622 1 - ایمپلنت لیزری چیست و چه مزیت هایی دارد؟ -

مرحله اول، مرحله بررسی:

در این مرحله، پزشک می‌بایست سطح عمقی و عرضی استخوان فک شما را بررسی کند. این کار با استفاده از روش‌های پیشرفته همچون سی تی اسکن و همین‌طور ایکس ری انجام می‌شود.

مرحله دوم، مرحله برنامه‌ریزی:

پس از بررسی استخوان فک شما، پزشک باید پلان درمانی را برای شما طراحی کند. این پلان شامل تعیین نقطه ورود ایمپلنت، زاویه و عمق دقیق ایمپلنت و همچنین موقعیت دقیق ایمپلنت نسبت به دندان‌های دیگر شما است.

مرحله سوم، مرحله جراحی:

پس از برنامه‌ریزی، پزشک باید ایمپلنت را به سمت استخوان هدایت کند توجه داشته باشید که این کار با استفاده از لیزر انجام می‌شود. در این مرحله، یعنی ایمپلنت با لیزر برای قطع بافت‌های نرم و تولید زیرساخت برای قرارگیری ایمپلنت استفاده می‌شود.

مرحله چهارم، مرحله بازسازی:

پس از جراحی، باید منتظر بمانید تا استخوان به خوبی با ایمپلنت یکپارچه شود بعد از آن مرحله بازسازی صورت می‌گیرد. در بخش بازسازی دندانپزشک می‌بایست پروتز دندان را بر روی ایمپلنت قرار دهد.

مرحله پنجم، مرحله پایانی:

پس از قرار دادن پروتز، پزشک باید بررسی کند که آیا دندان‌ها به درستی قرار داده شده‌اند یا نه. اگر دندان‌ها به درستی قرار داده شده‌ باشند، پروسه ایمپلنت با لیزر به پایان می‌رسد.

مزایای ایمپلنت لیزری

اغلب افراد اطلاعات کمی در رابطه با ایمپلنت لیزری دارند و می‌خواهند با برتری‌های این روش درمانی آشنا شوند. همان‌طور که می‌دانید ایمپلنت لیزری دندانی یک روش درمانی پیشرفته است که برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی که بسیاری از افراد به دلیل بیماری‌ها، صدمات، پیری و … دندان‌های خود را از دست می‌دهند، جایگزین کردن دندان به عنوان یک راه حل ضروری در مقابله با این مشکلات مطرح شده است که در چنین مواقعی و در صورت داشتن شرایط لازم از ایمپلنت لیزری کمک گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که یکی از برتری‌های اصلی ایمپلنت‌های لیزری دندانی، ترمیم سریع‌تر آن‌هاست. به‌طور معمول زمان نیاز برای ترمیم و بهبودی پس از جراحی در ایمپلنت لیزری دندانی کمتر است و بیمار می تواند به سرعت به زندگی عادی خود بازگردد. به جز این مورد، استفاده از لیزر در جراحی ایمپلنت دندانی، باعث می شود تا بافت‌های اطراف کمتر دچار تحریک شده و همین‌طور تورم و درد کمتری نیز پس از جراحی متوجه افراد شود.

از برتری‌های دیگر ایمپلنت لیزری در قیاس با سایر روش‌های مشابه، دقت بالا آن است. لیزر قابلیت حذف بافت‌های نامناسب دهانی را دارد و برای جایگزینی دندان طبیعی، شکل و ابعاد دقیق‌تری را ایجاد می‌کند. مورد دیگر کاهش خطر ابتلا به عفونت در ایمپلنت لیزری است. در واقع، لیزر کمک می کند تا التهابات کمتری در ناحیه مورد نظر ایجاد شود.

word image 274622 2 - ایمپلنت لیزری چیست و چه مزیت هایی دارد؟ -

جراحی ایمپلنت دندانی با کمک گرفتن از لیزر تغییرات جزئی در بافت‌های لثه ایجاد خواهد کرد. این شرایط در بهبودی سریع‌تر بیمار و کاهش عوارض نیز نقش دارد. در برخی موارد، ایمپلنت‌های فلزی ممکن است برای بیماران ظاهر نامطلوبی داشته باشند. در صورت استفاده از ایمپلنت لیزری دندانی، نسبت به دیگر روش‌ها، دندان‌ها شکل طبیعی خود را حفظ خواهند.

منبع سایت دکتر سجودی – ایمپلنت فوری دندان https://drsojodi.com/immediate-dental-implants

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.