شنبه, 6 مرداد 1403 Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
علت اب دادن یخچال؛ الکترواستیل، سامسونگ، ال جی و …
4 اسفند 1402 ساعت: 18:36
شناسه : 274685
3

علت آب دادن یخچال (آبریزی یا نشتی آب از زیر یا پشت یخچال فریزر)؛ عبارت است از چکه کردن یا ایجاد یک آبراه باریک دور، پشت، داخل یا زیر یخچال که حتی ممکن است سبب جمع شدن آب دور یخچال یا خیس شدن فرش کنار یخچال شود. دلیل و علت‌های آب ریختن، جمع شدن یا آب آمدن از یخچال فریزر بسیار زیاد است؛ از تراز نبودن یخچال گرفته تا خرابی قطعات داخلی که باید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

پ
پ

بدون تعارف اب دادن یخچال می‌تواند یک فاجعه باشد! نشت اب یخچال فریزر باعث خیس شدن کف آشپزخانه و شروع یک بحران جدی است. از همین بابت شناسایی علت آب دادن یخچال اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات دلیل جمع شدن آب در یخچال حاکی از یک مشکل نسبتا ساده مثل باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال است، اما گاهی اوقات نیز مشکل جدی‌تر خواهد بود؛ مثل زمانی که سیستم دیفراست معیوب شده باشد.
به هر حال علت نشتی یا دلیل آب آمدن از زیر، پشت، داخل و جلوی یخچال باید هرچه سریعتر برطرف شود. از آنجا که شناسایی علت آب جمع شدن در یخچال و رفع سریع آب ریزی یخچال نیاز به دانش و تجربه دارد، در نوشتن متن از برترین متخصص کاری تی؛ یکی از سایت‌های بزرگ و معتبر معرفی تعمیرکار یخچال فریزر، کمک گرفتیم. این متخصص تعمیرات یخچال با استفاده از تجربیات خود، دلیل اب پس دادن یخچال را با توجه به نشانه‌ها مشخص خواهد کرد.

دلیل اب دادن یخچال چیست؟

علت آب دادن یخچال (آبریزی یا نشتی آب از زیر یا پشت یخچال فریزر)؛ عبارت است از چکه کردن یا ایجاد یک آبراه باریک دور، پشت، داخل یا زیر یخچال که حتی ممکن است سبب جمع شدن آب دور یخچال یا خیس شدن فرش کنار یخچال شود. دلیل و علت‌های آب ریختن، جمع شدن یا آب آمدن از یخچال فریزر بسیار زیاد است؛ از تراز نبودن یخچال گرفته تا خرابی قطعات داخلی که باید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

طبق سال‌ها تجربه به عنوان متخصصی که با نمایندگی‌های بزرگ و البته سایت کاری تی فعالیت کرده است، باید بگویم تشخیص علت ریزش آب یخچال اصلا ساده نیست! گاهی اوقات پس از حضور در محل متوجه می‌شویم علت جمع شدن آب در یخچال یک مسئله ساده مثل تراز نبودن یخچال است که به سرعت برطرف می‌شود.

word image 274685 1 - علت اب دادن یخچال؛ الکترواستیل، سامسونگ، ال جی و ... -

اما در اکثر مواقع دلیل ریختن آب از یخچال ناشی از یک خرابی بزرگ است. البته آب دادن زیر، پشت، داخل یا جلوی یخچال می‌تواند تا حدودی به ما در تشخیص علت نشت اب کمک کند. در نهایت تا فراموش نکردم اجازه دهید یه منبع خوب برای علت آب دادن یخچال معرفی کنم. ما یک لیست جامع در سایت کاری تی به آدرس https://kariti.ir/article/cause-water-fridge/ درباره علت آبریزی یخچال منتشر کرده‌ایم. در این لیست به طور کامل به این سوال که دلیل اب دادن یخچال چیست، پاسخ داده‌ایم.

لیست علت‌ آب جمع شدن در یخچال به همراه راه حل

باید بگویم اب دادن یخچال اصلا مسئله‌ی خوشایندی نیست، این را به شخصه از واکنش مشتریان احساس می‌کنم. از همین بابت با توجه به مشاهداتی که در یافتن دلیل اب ریختن از یخچال داشته‌ام، می‌توانم بگویم دلیل آب آمدن از یخچال بیشتر به مواردی همچون موارد زیر مرتبط است:

  • پوسیدگی یا فرسوده شدن لاستیک دور درب
  • تراز نبودن یخچال
  • شکستن سینی تخلیه یخچال
  • یخ زدن اواپراتور یخچال
  • مسدود شدن لوله تخلیه یخچال
  • خرابی یخساز یا آبسردکن
  • نقص در سیستم دیفراست
  • خرابی شیر ورودی آب یخچال
  • خرابی فیلتر یخچال
  • بالا بودن دمای یخچال فریزر

در واقع می‌توان گفت در اکثر تعمیرات ما پس از بررسی‌های اولیه علت آب دادن یخچال را یکی از موارد بالا تشخیص می‌دهیم. البته اجازه دهید خیال شما را راحت کنم! علت آب جمع شدن در یخچال محدود به هیچ برندی نیست. ما در تعمیرات شاهد آب ریزی انواع یخچال فریزر سامسونگ، دوو، الجی، الکترواستیل، هیمالیا، بوش، امرسان و … بوده‌ایم. اکنون اجازه دهید مهمترین دلایل علت اب امدن از پشت، جلو، بالا و زیر یخچال را بیشتر بررسی کنیم.

پوسیدگی یا فرسوده شدن لاستیک دور درب؛ دلیل اب دادن یخچال

اولین اقدامی که به عنوان تعمیرکار جهت عیب یابی نشت آب یخچال انجام می‌دهیم، بررسی وضعیت لاستیک دور درب است. خرابی این لاستیک به راحتی می‌تواند منجر به نشت آب شود. اگر لاستیک خراب یا پوسیده است، باید تعویض گردد.

تراز نبودن یخچال؛ دلیل آب آمدن از یخچال

یکی دیگر از دلایل نسبتا ساده اب دادن یخچال عدم تراز بودن یخچال فریزر است. چنانچه یخچال فریزر تراز نباشد، آب از آن به بیرون درز می‌کند. پس لازم است یخچال را روی سطح تراز کنیم.

word image 274685 2 scaled - علت اب دادن یخچال؛ الکترواستیل، سامسونگ، ال جی و ... -

شکستن سینی تخلیه یخچال؛ دلیل آب دادن زیر یخچال

شکستن سینی تخلیه علت اب دادن یخچال از زیر است. این مشکل در اغلب برندهای یخچال فریزر همچون سامسونگ، الجی، دوو، بوش، اسنوا، هیمالیا و … بروز پیدا می‌کند. در این مواقع با تعویض سینی تخلیه مشکل آبریزی دستگاه یخچال برطرف خواهد گشت.

یخ زدن اواپراتور یخچال؛ علت نشی آب از یخچال

یخ زدن اواپراتور یکی دیگر از مشکلاتی است که معمولا در سرویس خود با آن مواجه می‌شویم. یخ زدن اواپراتور می‌تواند باعث سرریز شدن آب داخل یخچال شود. منتهی اینکه چرا اواپراتور یخ زده است، باید با بررسی‌های بیشتری پاسخ به این سوال را داد. باید ضمن از بین بردن یخ روی اواپراتور مشکلی که به این موضوع دامن می‌زند را از بین ببریم.

مسدود شدن لوله تخلیه یخچال؛ دلیل آبریزی از یخچال فریزر

لوله تخلیه وظیفه حمل آب ناشی از ذوب شدن در برفک زدایی را بر عهده دارد. بسته شدن این لوله دلیل آب آمدن از یخچال است. در بسیاری از مواقع نیز با این مشکل روبرو می‌شویم که با رفع انسداد لوله تخلیه مشکل آبریزی یخچال برطرف می‌گردد.

خرابی یخساز یا آبسردکن؛ علت اب دادن یخچال

گاهی اوقات هم مشتریان برای آبریزی یخچال با ما تماس می‌گیرند، اما پس از حضور در محل متوجه می‌شویم علت نه خرابی قطعه است نه تنظیمات نادرست! در این مواقع مشکلاتی نظیر عدم اتصال صحیح لوله به آبسردکن و یخساز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نقص در سیستم دیفراست؛ دلیل جمع شدن آب در یخچال

اگر حین مواجهه با یخچال مشتری، شاهد جمع شدن آب در جامیوه‌ای یا کف یخچال باشیم، احتمالا طبق تجربه شخصی علت را باید در خرابی سیستم نوفراست (برفک زدایی) جستجو کنیم. در واقع از نظر من علت آب جمع شدن در یخچال بیشتر به خرابی سیستم نوفراست مربوط است. در این مواقع باید خرابی را شناسایی و برطرف نماییم.

خرابی شیر ورودی آب یخچال؛ دلیل نشتی آب از یخچال فریزر

یکی دیگر از مشکلاتی که از دید من باعث نشت آب یخچال مشتریان می‌شود، خرابی شیر آب ورودی است. در این مواقع با تعویض شیر ورودی مشکل نشتی آب هم از بین خواهد رفت.

خرابی فیلتر یخچال؛ دلیل اب ریزی یخچال فریزر

بارها مشاهده کرده‌ایم مشتری فیلتر یخچال را چندین سال استفاده کرده است. در این شرایط فیلتر فرسوده شده و ترک می‌خورد. در نتیجه نشت آب از آن دور از انتظار نیست. توصیه ما این است قبل از اینکه با ما تماس بگیرید، حتما از سالم بودن فیلتر اطمینان حاصل نمایید، خصوصا اگر فیلتر یخچال را مدت‌هاست تعویض نکرده‌اید.

علت آبریزی یخچال به دلیل خراب بودن فیلتر آب

بالا بودن دمای یخچال فریزر؛ علت آب دادن یخچال

در انتها مشکلی که می‌توان باعث اب دادن یخچال شود، بالا بودن دمای یخچال است. بنابراین قبل از هر کاری ابتدا از تنظیم بودن دمای دستگاه مطمئن شوید و برای خود هزینه بیهوده نتراشید.

رفع مشکل اب دادن یخچال توسط تعمیرکاران کاری تی

در انتها فکر می‌کنم هر آنچیزی که به عنوان متخصص لازم بود، درباره علت آب دادن یخچال ارائه کردیم. از این پس در صورت مشاهده نشتی و آب ریزی از زیر، پشت، داخل و جلوی یخچال فریزر می‌توانید مشکل را به سرعت شناسایی و برای رفع سریع آن دست به آچار شوید. البته اجازه دهید به شما یک توصیه دهم.
اگر هر زمان نتوانستید دلیل آب آمدن از یخچال را پیدا کنید یا آن را برطرف کنید، می‌توانید با ورود به سایت کاری تی https://kariti.ir/repairs/refrigerator/ یک تعمیرکار حرفه‌ای و مجرب پیدا نمایید. این را به شما قول می‌دهیم آبریزی یخچال شما در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.